heffalump Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Hei Skal kjøpe en ekstern harddisk for videoredigering. Har sett på Western USB 2.0/Firewire 120GB 2MB cache Men til videoredigering bør man vel ha en med 8MB cache? Western har en Special Edition av den samme disken med 8MB, til nesten samme pris... Problemet er at den med 2MB ser veldig bra ut: mens den samme med 8MB ser helt for jævlig ut: Er det noen som har noen tips, evt om det går an å finne den første med 8MB? (har ikke funnet det noe sted...) Bør jeg ofre utseende for ytelse? Evt om noen har et tips om en helt annen modell/merke? Hjelp... Det skal være julegave... Endret 24. november 2003 av heffalump Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Kva med å kjøpe eit eksternt HD kabinett som er mindre og ser bra ut: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&view=detailed Eller denne, som ogso ser bra ut: http://www.mpx.no/asp/info.asp?mode=annons...215&g1=&g1text= Lenke til kommentar
heffalump Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Det viktigste er at den er lett å ta med seg. Og er bra for videoredigering. Nå snakket jeg akkurat med Komplett, og de påsto at 2MB faktisk var raskere til videoredigering enn 8MB Fyren sa at jo mindre buffer, jo raskere overføring. Så han overtalte meg til å kjøpe modellen med 2MB cache, og det gjorde jeg. Stemmer det, eller har jeg dummet meg ut? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Neida du har ikke dummet deg ut *grin* Men testene viser at 8MB cache er raskere, men om du merker forskjellen via usb highspeed eller firewire det tror eg ikke du gjør. Lenke til kommentar
heffalump Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Håper det... Er litt viktig at jeg kjøper noe som duger Lenke til kommentar
benzedrine Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Har nettopp gått for 8mb "Special Edition" og må si jeg foretrekker den til min "gamle" 2mb da jeg går usb.2. Synes min er rå jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå