Gå til innhold

NÅ KLIKKER DET SNART!

Anbefalte innlegg

Skal prøve og gjøre dette kort. Begyner med min hardware:

Chieftec Dragon big tower m350w power

Athlon 1200/200mhz (Noisecontrol silverado vifte temp 35-40 idle)

Asus A7V133A Raid hovedkort

Kyro2 Hercules Prophet 4500TV

SoundBlaster Live

Pluss netkort, scsi kort, harddisker osv....

Det hele begynte med at jeg skulle installere Silverado viften. Fiklet en del med å få festet viften men klarte til slutt å få bøyd til festene slik at den snappet på. Bootet opp og alt var stille og godt nedi boksen. WindowsXp bootet som det skulle og alt var fryd og gammen helt til jeg skulle kikke på en divx film. Da jeg med forundring fant ut at bildet på filmen var scramblet. Tenkte at her hadde divx codec'n gått amok og slengte meg på netter for å hente ny. Men fant ut at flere bilder på web også var scramblet. Scramblingen utarter seg med at det er en haug firkantete firkanter i forskjellige farger over bildet. Nesten umulig og se hva det er. Jeg har nå testet forskjellige drivere med skjermkortet. Plukket fra hverandre pc'n i alle mulig former. Justert bios på hovedkortet. Tillogmed oppgradert bios på både hovedkort og skjermkort uten hell. Fant meg et gammelt pci skjermkort og testet dette med samme resultat. Har nå installert WindowsXP 2 ganger, Windows 2000 en gang. Og jeg sitter igjen med samme scramblingen. Det sprø med hele saken er at det ikke gjelder alle bilder men noen. F.eks hovedsiden på komplett viser riktig 2 av 5 bilder. Jeg har også konstant en gjennomsiktig blå firkant rundt musen. En annen ting jeg oppdaget var at feil visning av bilder kun skjer i windows og med Explorer. Opera viser alt slik det skal være. AcDSee viser bilder riktig. Spill i både 2d og 3d funker som det skal. Føler nå at jeg har testet alt som mulig kan testes uten at jeg får noen konklusjon av hva som er feil. Så vær så snill og kom med forslag, løsning osv før jeg blir sprø av dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gjøre en siste installasjon av windows2000. Men jeg tviler på at det hjelper med drivere ettersom jeg alt har testet flere gamle og de nye DX8 driverne uten resultat. Jeg prøvde også et pci skjermkort alene og det samme skjer der. Det virker ikke som det er grafikk kortet som er feilen her ettersom jeg har feilen under windows installasjonen.

Men jeg hadde trøbbel med Kyro kortet en stund, men da var det kun iconer i f.eks Eudora som ble scramblet.

Pc'n får snart et hardt spark hvis den ikke gir seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...