JimRamse Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har funnet en guide på engelsk om voltmoding av ATI9800Pro. Det jeg lurer på er hva slags komponenter jeg trenger. Het hvis "variable 10k potmeter" på dansk. Noen som vet hvor jeg kan bestille slike en fra? Hva heter det på norsk? Takknemlig for all hjelp jeg kan få. Ser frem til å oc 9800pro mitt til heden å tilbake Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 potmeter=variabel motstand sånn som de justerbare kabinett- og prosessorviftene med skruknapp. Det man skrur på er et potmeter. 10k betyr 10 000 ohm, som er en målebetegnelse for elektrisk motstand. Clas Ohlson burde ha noe slikt. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Du får det på Elfa. Motstander > Potensiometere. Endret 24. november 2003 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Noen av dere som har testet noen lignende? Får man noe særlig ytelsesforbedring? Lenke til kommentar
norrick Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har funnet en guide på engelsk om voltmoding av ATI9800Pro. Det jeg lurer påer hva slags komponenter jeg trenger. Het hvis "variable 10k potmeter" på dansk. Noen som vet hvor jeg kan bestille slike en fra? Hva heter det på norsk? Takknemlig for all hjelp jeg kan få. Ser frem til å oc 9800pro mitt til heden å tilbake Uansett potmeter så er de alle sammen variabele... Tross alt så er det bare snakk om en justerbar resistor som kan kjøpes på hvilken som helst elektronikksjappe. PS. Det heter potmeter på norsk også! Jeg vil for all del anbefale deg å ikke tukle med skjermkortet ditt for det er ganske tydelig at du har mindre peil på el.nikk enn det besta har!!! Kortet koster mye og ødelegger du det ved modding så ryker garantien og jeg regner med at du kommer til ødelegge det. Har man ikke grunnleggende kjennskap til el.nikk så bør man i holde seg langt unna loddebolt og alle SMD komponentene som er på dette skjermkortet! Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Takk for alle råd. Er ikke inne i elektronikk nei, men jeg har funnet en guide til hvor mye volt jeg skal øke til, å har ikke tenkt å lodde selv. Da hadde det nok gått istykker ja Men hvis jeg får en erfaren "loddemann" til å lodde for meg, å justere inn potmeteret til volten jeg vil ha, burde det da være noe problem? Kjøling og slikt som er PC relatert har jeg masser av erfaring med så det skal ikke være noe problem Har ikke mer morro en det man lager selv har jeg hørt *grin* Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg liker best å bruke disse: http://www.elfa.se/elfa/produkter/no/2012591.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå