Gå til innhold

Serie -> USB adapter for bærbar

Roald

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det var seriell til USB som ble etterspurt, men det blir nevnt USB til seriell i selve innlegget.

Jeg kom bare med et tips etter som jeg har hatt samme problemet selv en gang. Har mer tro på PCMCIA enn USB når jeg oppgraderer FW på en eller annen boks.

Happy hunting!

SpirreVipp

One OS to rule them all,

one OS to find them,

one OS to bring them all

and in the darkness bind them.

[ Denne Melding var redigert av: SpirreVipp på 2002-02-27 02:06 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-27 01:55, SpirreVipp skrev:

Nei, det var seriell til USB som ble etterspurt, men det blir nevnt USB til seriell i selve innlegget.

Jeg kom bare med et tips etter som jeg har hatt samme problemet selv en gang. Har mer tro på PCMCIA enn USB når jeg oppgraderer FW på en eller annen boks.

Hmm, jeg leser meldingen om og om igjen og kommer fortsatt til at Roald vill ha en serie port på sin USB maskin til EEPROM brenning.

Quote:

On 2002-02-26 10:21, Roald skrev:

Jeg har en ny bærbar PC uten serieport og har behov for å koble til en EEPROM brenner som har seriegrensesnitt. Noen som har tips om adapter som funker?

Lenke til kommentar

Les den enda en gang du.

Som heading står det Serie -> USB, noe som jeg tolker til å bli fra serie til USB.

I selve innlegget går det frem at det er et seriegrensesnitt på det som skal koples til, altså til seriell.

Så spør han om noen kan anbefale en adapter noe som jeg gjør selv om det ikke er USB.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 10:21, Roald skrev:

Jeg har en ny bærbar PC uten serieport og har behov for å koble til en EEPROM brenner som har seriegrensesnitt. Noen som har tips om adapter som funker?

Tolker jeg riktig når det er en slik en du er ute etter ?, http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...4&GrpID=13&s=pl bruker selv en slik adaper på en pc med kunn usb, for å koble til en 6210. som funker fint.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene.

Jeg ser at min formulering var litt uklar :smile:

Det jeg var ute etter var å få en serieport på min nye bærbare som kun har USB porter.

Jeg var dum nok til å handle en USB Multi port Hub på Telehuset; 2 serie, 1 parallell og 4 USB porter. Min Win XP Home Norsk skjønner null av den boksen...

Jeg tror jeg handler hos komplett, koster forresten bare en femtedel av Telehusets boks.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-06 12:49, SpirreVipp skrev:

Les den enda en gang du.

Som heading står det Serie -> USB, noe som jeg tolker til å bli fra serie til USB.

I selve innlegget går det frem at det er et seriegrensesnitt på det som skal koples til, altså til seriell.

Så spør han om noen kan anbefale en adapter noe som jeg gjør selv om det ikke er USB.

Jeg hørte ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...