Gå til innhold

Ny og bedere GPU Kjøler til ATI 9800 pro

Bofur

Anbefalte innlegg

Har ikke vurdert Zlaman eller Thermaltake sine heatpipe kjølere av den grunn, at jeg har lagd meg en haug av minne kjølere av Revoltech sine kobberbrikker. Kappet dem i to (brukte liten baufil å sagde de av på midten. Disse blir det ikke plass til hvis jeg skal lime disse på minnebrikkene. Vannkjøling er også uaktuelt ved dette tidspunkt.

Målinger gjort av forskjellige hardware sites viser at GPU ligger på over 79 grader celcius @load når GPU er overklokket, har tenkt meg langt under 50 grader nærmere 40 @ load. Tror Zalman og Thermaltake ligger på rundt 45-47 grader @ load, Så jeg må jo prøve å komme noe under dette.

Til nå har jeg sett meg ut 3 stk forskjellige alternativer, og trenger kommenter på disse løsningene jeg har tenkt meg :nice: :

Swiftech MCX370CR2: Har her tenkt å frese ned tykkelsen på kjølerens kobber base ca 5mm, pga vekt. Legge den originale kjøleren på og merke av for festehull. Til slutt bøye de mange pinene ut slik som Swiftech selv har gjort på sine nyeste luftkjølere, slik at en 80mm kabinettvifte passer. Tror dette er den beste løsningen med tanke på kjøling. :nice:

CoolJag 1U Her blir det ikke noe annet å gjøre, enn å lage 2 stk hull for feste av kjøleribben til kortet. Er veldig usikker på denne kjøleren, ettersom jeg vet veldig lite om denne kjølerens prestranda. :shrug:

Arctic Cooling GPU- CoolerHer blir det ingen modifikasjon bortsett i fra plansliping av basen. Men her blir det nokk ikke plass til kjølebrikkene til minnet, Alternativ kan være og klippe bort en del av ribbene og frese ned basen på den er ganske tykk. Har ikke mer enn 15mm å gå på under viftehuste her.

Og til slutt. Er det noen som har fjernet rammen rundt GPU på et 9800 pro kort? Har hørt at ATI har brukt mer lim på rammen slik at den skal være vanskeligere å få fjernet??

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hey hey!

fant ut en ting om denne dumme rammen på 9800 kortene :idea: , se [url="http://www.nexushardware.com/articles/index.php?id=16&page_number=2"]her[/url] hvordan en kan angripe problemet på en annen måte. nemlig slipe et kvadratisk spor i kjølerens bunn slik at rammen rundt GPU ikke får kontakt med kjøleribben før Gpu core. :thumbup: Bedre og kanskje ødelegge en kjøleribbe til 200-300kr enn et kort til 4000 :yes: om en skulle være uheldig. :scared:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...