Bofur Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Har ikke vurdert Zlaman eller Thermaltake sine heatpipe kjølere av den grunn, at jeg har lagd meg en haug av minne kjølere av Revoltech sine kobberbrikker. Kappet dem i to (brukte liten baufil å sagde de av på midten. Disse blir det ikke plass til hvis jeg skal lime disse på minnebrikkene. Vannkjøling er også uaktuelt ved dette tidspunkt. Målinger gjort av forskjellige hardware sites viser at GPU ligger på over 79 grader celcius @load når GPU er overklokket, har tenkt meg langt under 50 grader nærmere 40 @ load. Tror Zalman og Thermaltake ligger på rundt 45-47 grader @ load, Så jeg må jo prøve å komme noe under dette. Til nå har jeg sett meg ut 3 stk forskjellige alternativer, og trenger kommenter på disse løsningene jeg har tenkt meg :nice: : Swiftech MCX370CR2: Har her tenkt å frese ned tykkelsen på kjølerens kobber base ca 5mm, pga vekt. Legge den originale kjøleren på og merke av for festehull. Til slutt bøye de mange pinene ut slik som Swiftech selv har gjort på sine nyeste luftkjølere, slik at en 80mm kabinettvifte passer. Tror dette er den beste løsningen med tanke på kjøling. :nice: CoolJag 1U Her blir det ikke noe annet å gjøre, enn å lage 2 stk hull for feste av kjøleribben til kortet. Er veldig usikker på denne kjøleren, ettersom jeg vet veldig lite om denne kjølerens prestranda. Arctic Cooling GPU- CoolerHer blir det ingen modifikasjon bortsett i fra plansliping av basen. Men her blir det nokk ikke plass til kjølebrikkene til minnet, Alternativ kan være og klippe bort en del av ribbene og frese ned basen på den er ganske tykk. Har ikke mer enn 15mm å gå på under viftehuste her. Og til slutt. Er det noen som har fjernet rammen rundt GPU på et 9800 pro kort? Har hørt at ATI har brukt mer lim på rammen slik at den skal være vanskeligere å få fjernet?? Endret 24. november 2003 av Bofur Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Jeg har store problemer med å få fjernet shimsen min. Har ennå ikke fått den av. Tror de har brukt supa-truppel-herder-*999 for å feste min. Vis jeg tar i noe særlig mere enn deg jeg gjør, knekker hele kortet. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Hey hey! fant ut en ting om denne dumme rammen på 9800 kortene , se [url="http://www.nexushardware.com/articles/index.php?id=16&page_number=2"]her[/url] hvordan en kan angripe problemet på en annen måte. nemlig slipe et kvadratisk spor i kjølerens bunn slik at rammen rundt GPU ikke får kontakt med kjøleribben før Gpu core. Bedre og kanskje ødelegge en kjøleribbe til 200-300kr enn et kort til 4000 om en skulle være uheldig. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Dårlig guid spør du meg. Er jo ingen bilder av hvordan han slipte ned kjøleren. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Må bare si at jeg har denne: http://www.arctic-cooling.com/en/products/vga_silencer/ Og jeg er sinnsykt fornøyd med den. Den er billig, lett å montere og er helt lydløs på silence mode. på full hører du den så vidt og jeg har en stillegående pc!! Anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Dårlig guid spør du meg. Er jo ingen bilder av hvordan han slipte ned kjøleren. Leste du hele artikkelen uten å skjønne prinsippet??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå