Durvaltur Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Jeg er død! Jeg har eksamen i morgen (og her kommer det morsomme:) JEG HAR IKKE ØVD :!: (Ok da, "litt" så) Noen tips om hva jeg burde huske på for å stå på en "nettverks" eksamen? den #"@&= læreplanen sier bare: MÅL 1 Nettverk: Elevene skal kunne installere nettverksprogrammer og oppgradere, konfigurere og dokumentere et enkelt nettverk med server, arbeidsstasjoner og nettverkskomponenter :grine: Jeg glemte å si at jeg er privatist...(så jeg har ikke engang, sett noen av lærerne) så jeg sliter litt. Endret 24. november 2003 av Dûrval-tur Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Grunnleggende OSI modellen, forskjellige kabler, IP, DNS, DHCP, BOOTP, Proxy osv. Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 takker olsen! noen flere? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 stakkars deg :grine: du burde ha øvd mer. har ingen tips, men tviler på at du får noe om proxy, da det står ett enkelt nettverk. BOOTP og kabler er også liten sansynelig at du får om, men les litt om det.. LYKKE TIL Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 takker aklla! er det ingen som har gått (eller går) på ikt og kan gi noen tips? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 gikk ikt for 2 år siden, hadde ikke no egen nettverks eksamen da men en del av eksamen var å sette opp et nettverk i teorien, alt fra router til nettverkskort, skulle tegnes og forklares.. og kjøpes.... i teorien Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 takker aklla! er det ingen som har gått (eller går) på ikt og kan gi noen tips? bare hyggelig gikk ikt i fjor, jeg hadde heller ikke noen egen nettverks eksamen, merkelig at du skal ha det, kanskje fordi du er privatist... Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 typisk! at jeg skal ha et sånt "rart opplegg" fordi jeg er privatist......... :grine: (er jo forståelig og da men....) Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har tatt den eksamen. DU kommer il å få i oppgave å sette opp et lite nettverk. Og siste dagen kommer de og spør deg ut om systemet osv.. husk dette! God planlegging, skriv en god plan for hva du må gjøre Dokumentasjon, husk å dokumenter hva du har gjort rapport på prosjektet ditt, hvordan det gikk hvilken problemstillinger og hvorfor du valgt ting. Ta også med ting for/imot en løsning Egenvurdering, skriv om hvordan det gikk, eventuelle problemer som dukket opp. Ting de garanter kommer til å spørre om: Hvilke prevantive ting kan du gjøre for å sikre at systemet fungerer til enhver tid ? Hva slags backup løsning har du valgt og hvorfor ? Hva er DNS ? Hvorfor har du valgt det ? Hva er DHCP ----------"------------------ Ting står gjerne litt uklart i oppgaven. Så når du ikke er sikker og velger en ting, eks. at du skal bruke win2003 server så skriv det, at du velger win2003 server og hvorfor. Ikke gå ut ifra at han som lager oppgaven mener at du skal ha 2003 server vis han ikke skriver det. Dobbel sjekk at ting fungerer før du er ferdig. Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 For all del ikkje forsov deg, men det gjelder alle eksamner. Klarte å forsove meg på IKT- Eksamnen, så den dagen gikk eg rundt i kjipp-kjapper på skolen(veldig behagelig) Heldigvis hadde dei akkurat del ut oppgaver sånn at eg ikkje gjikk glipp av stort. Lykke til Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 takker gode råd "seven" Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 noen som vet hvilke hjelpemidler jeg kan ta med meg? Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 noen som vet hvilke hjelpemidler jeg kan ta med meg? Du kan ta med alt skriftlig hjelpemiddler. DU kan skrive så mye du vil og ta med. Jeg lagde meg en besvarelese på forhånd der jeg lagde planlegging, opsett av server osv.. slik at jeg jobbet bare med nettverket 1 dag Resten FRI Hadde nesten hele besvarelsen klar. Trengte bare å skifte litt på brukernavn og navn. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Er forskjell på fagprøve og eksamen, |SeVeN|. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Er forskjell på fagprøve og eksamen, |SeVeN|. Snakker om du ? Tror jeg vet dette litt bedre enn deg. Har tross alt hatt den fagprøven. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg snakker om at trådstarter skal ta EKSAMEN, ikke fagprøve. Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Sjekk denne. Denne kan være til hjelp http://knut.magne.huglen.info/document/Fag...Uke_25_2002.doc. Endret 24. november 2003 av |SeVen| Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Noe sier meg at denne karen har satt seg opp som privatist for å få billig øl på byen og 50% lavere pris på buss/tog. Så dukke PLUTSELIG datoen opp, og fyren får panikk. Barnslig. Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 takker takker. og ja det er eksamen jeg skal ta.... men all hjelp er god hjelp Lenke til kommentar
Durvaltur Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 jeg får da ikke billig øl på byen eller billigere buss/tog! og så kosta det meg 2880 kr å skrive meg opp som privatist! så det er ikke noe billig nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå