Åsmund Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 blir kanskje litt intel vs amd aktig men... Jeg har hørt at ppc var en bedre prosessor en x86 før. x86 har ialefall en dårlig arkitektur har jeg hørt, men hvordan er det nå siden mesteparten av penger til forskning av cpu-er brukes til x86 men tanke på 64 bitt prosessorene fks? Hva om mesteparten av pengene hadde blitt brukt til ppc? Det jeg lurer på er hvilken cpu har potensialet til å bli best? Om det er ppc så er det jo forferdelig sløsing å bruke penger på x86. Kan folk med kun fakta svare helst? er vel kanskje andre arkitekturer som er aktuelle og. Søkte foresten men fant ingen tråder om ppc. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg må si jeg har aldri hørt om ppc, hva er det egentlig? Jeg har hørt om risk cpuer men har ikke hørt noe om de på lenge. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 power pc. mac og amiga bruker de. du har sikkert hørt om g4 osv. det er apple-språk. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Å det ja jeg har hørt om det, men kan ikke si noe om arkitektur og hvem som er god eller dårlig. Kanskje mer riktig blir vel hvem som er bedre/dårligere enn den andre. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 x86 prosessorer er jo også 64 bits prosessorer. (hvis ikke jeg er helt på jorder?) x86-32 er 32 bits prosessorer og x86-64 er 64 bits prosessorer.... Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis jeg ikke tar helt feil så produserer IBM ppc prosessorene. De produserer ikke x86 prosessorer. Intel og AMD lager x86 prosessorer og ikke ppc prosessorer. Forskjellige forskningsbudsjetter... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 ja..og motorola lager ppc tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå