Gå til innhold

God LCD 15 eller 17"

Radar1

Anbefalte innlegg

Hei

Ser i harware.no anbefalinger fra 8.mars 2003 at de anbefaler Samsung Syncmaster 151S (LCD-skjerm) på 15" til 3244,-

Eller 17" LCd Hitachi CML 170 SXW til en noe stivere pris....

Skal ha LCD nå, men hvem hva hvor...vurderer både 15 og 17"

Noen som kan gi et tips om god skjerm til grei pris og kvalitet.

Janne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Janne.

Hvis du sikter til posten min om LCD teknologien ønsker jeg ikke en diskursojon om hva som er best der. Men det hindrere deg ikke å få svar her.

Først pg fremst hav er ditt behov?

Har du skjermkort med DVI utgang?

Jeg anbefaler deg en 17" , da 15" blir fort litt liten.

Av 17" er det mange bra. Jeg anbefaler EIZO L557 til deg. Nå skal det nevnes at EIzo slipper en ny 17" LCD disse dager som er helt overlegn billedkvalitetsmessig. Men den ergner seg fårlig til spill. Husker ikke navnet men mener det er L567.

Skriv litt om behovet ditt du, og hvor mye penger du vil bruke.

Beklager a ingen har svart deg før, men folk jobber, det nærmer seg jul og snart er det eksamen for mange.

Skal tipse deg mer når jeg ser hva du skriver her.

Btw: Ikke bumn tråden din etter noen timer neste gang pus ;)

Lenke til kommentar

Takk hadde ærlig talt ventet å bli kjeftet på etter innlegget mitt....det er jo ganske vanlig at "nybegynnere" vil ha svar på ting og tang som mange "viderekomne" har svar på, men ikke gidder å svare på.....men nok om det....

Har bestemt meg for 15" LCD. Høyttaler i skjerm er ikke noe krav da disse som regel er dårlige. Analog eller digital utgang vet jeg ikke ennå, men bør være god på analog også......sannsynligvis blir det analogt bruk !

Skjermen skal ikke brukes til "hi-gamers", men til skolearbeid etc.

Pris; Ser de ligger på ca. 3500,- som er akseptabel for min lommebok.......

Håper du svarer !!

Janne

Lenke til kommentar

Hei

Vil, som andre i denne tråden, anbefale deg å gå for en 17", 15" blir for lite (de sier at størrelsen ikke teller, men jeg er ikke helt sikker.. :ermm: )

Hva med Samsung 17" LCD Syncmaster 172V ?

Noen hundre kroner over budsjettet, men en bra skjerm. Kjøpte den på ukens tilbud i sommer (Kr 2995 :thumbup: ) og er fornøyd med den til skolearbeid, surfing, enkel spilling osv ....

Smaken er som baken, lykke til!

Lenke til kommentar

OK skjønner 15" blir litt lite......men mener dere virkelig at brukbar 17" finnes til rundt 3500,- ?? Finnes det tester e.l eller er det noen som med sikkerhet vet en bra billig 17"

Men hvis dere skulle velge 15" hva ville dere valgt ?

Janne

Lenke til kommentar

Beklager alle skriveleifene i mitt forrige innlegg. Sitter å venter på nytt tastatur. det jeg har her fungerer nesten ikke.

Mitt råd til Janne:

Ta å se litt rundt på de ulike webshoppene og på hva de har som ukens tilbud. Du kan komme over noe meget bra der. POst det du finner her, så skal vi svare. Jeg syns du ikke bør gå lavere enn 17".

Men forstår at du ikke har skjermkort med DVI utgang (digital). EIZO L557 er kåret til best i test i så og si alle pc blader. Den er dessuten meget bra på å kjøre vanlig vga kabel (analog). Men prisen er vel på den en 4500,-.

Regner med at du skal ha den så fort som mulig? Gjerne før Jul?

Jeg tror vi vil se at prisene faller drastiskt på en den modeller like etter jul. Dette begrunnes med at det da vil bli sluppet en rekke nye modeller fra så og si alle produsentene. EIZO slapp sine nye nå for en uke siden og jeg venter at prisen på skjermen jeg anbefaller deg skal falle betraktelig. L567 er arvtagern og koster pr dags dato nesten 2000 kroner mer. Det prisnivået kan ikke opprettholdes nå som NEC og Samsung kommer med nye modeller.

Uansett jeg anbefaler deg IKKE å kjøpe Hyundai for øyeblikket. (sitter selv med en q17s) Den krever DVI og er beregnet på gamere:)

Du kan også ta en titt i posten min om LCD. Jeg driver å oppdaterer den i løpet av uke og la inn for en times tid siden masse info om NEC ;)

Btw: gledlig å kunne hjelpe en liten frøken, det er ikke så mange av dere her ;)

Lenke til kommentar

Hei, jeg har akkurat kjøpt en Acer AL1721S. Den koster ca. 3500 i grå utgave og ca. 3700 i sølv. Virket som en bra skjerm i følge spesifikasjonene, så jeg får vente og se når jeg får den.

Den har både Analog og DVI, samt at den har innebygde høytalere (Sikkert dårlige, men de er godt skjult så man må jo ikke bruke de heller)

Noen som har sett en test av denne skjermen?

Lenke til kommentar

vlle ventet litt. Samsung har noen nye modeller som om få strakser ruller inn. Virker som neste generasjon har bedre responstid, men ikke sett tester enda så vet ikke om den er reell eller ei.

hold ut noen uker til uten og det kan hende du får en mye bedre deal som er verdt ventetiden.

Har selv hatt en 15", men den blir for liten om du gjør andre ting en skriver i word.

gå for en 17". Spar heller litt til og du kan legge inn noen grunker som nok gir deg store fordeler.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...