AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Hvor fort går det fra et avhør til en sak blir henlagt? Jeg har vært i en konflikt, men regner med at det kommer til å bli henlagt. Var i avhør for to måneder siden. Etter det har jeg ikke hørt noe. Vil det si at saken er snart ut av verden? Anonymous poster hash: b141f...735 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Det kan ta mye mer enn to måneder. Som vekter har jeg fra tid til annen vært nødt å anmelde folk for mye rart, og det har i flere tilfeller tatt mer enn to måneder før det ligger noe skriftlig i postkassen min om de forskjellige sakene. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Tok litt over 3mnd før jeg fikk brev om henleggelse. 1 Lenke til kommentar
Rockàll Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Dersom saken henlegges og det er også veldig dersom. Så er det når saken er ferdigbehandlet av politiet og dem ikke kan ta ut noen tiltale basert på det dem har innhentet seg av informasjon. Det kan ta to dager, to uker, to måneder, to år 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Dersom saken henlegges og det er også veldig dersom. Så er det når saken er ferdigbehandlet av politiet og dem ikke kan ta ut noen tiltale basert på det dem har innhentet seg av informasjon. Det kan ta to dager, to uker, to måneder, to år Jeg vet ikke hva som vil skje. Jeg fortalte politiet at det blir helt feil å påta meg ansvar og skyld for situasjonen. Statusen min har ikke blitt forandret utifra hva jeg vet. Da jeg var i avhør så fikk jeg vite at jeg var kallt inn fordi jeg var mistenkt. Det er en mildere status. Fikk forklart meg og bevist en liten del av beviser som jeg sitter på i avhør. Håper på at saken snart er henlagt, slik at jeg får fred og ro. Men blir overrasket dersom jeg blir tiltalt, for det har jeg liten tro på utifra sakens kjerne og historie. Men forstår at det kan ta tid før jeg får vite noe mer. Hadde politet vært overbevist om at jeg var skyldig så tror jeg at de hadde raskt tatt ut tiltale. Jeg har ikke peiling på lovverk, men jeg tror at jeg kan komme ifra dette på en bra måte. Anonymous poster hash: b141f...735 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 .... Da jeg var i avhør så fikk jeg vite at jeg var kallt inn fordi jeg var mistenkt. Det er en mildere status.... Mistenkt er ikke på noen måte en mildere status. Status som mistenkt betyr for så vidt at du ikke er nødt til å snakke, eller forklare deg riktig. Vitne er en mildere status, men krever at du forklarer deg sannferdig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 .... Da jeg var i avhør så fikk jeg vite at jeg var kallt inn fordi jeg var mistenkt. Det er en mildere status.... Mistenkt er ikke på noen måte en mildere status. Status som mistenkt betyr for så vidt at du ikke er nødt til å snakke, eller forklare deg riktig. Vitne er en mildere status, men krever at du forklarer deg sannferdig. Jeg vet. Jeg har ikke hatt det lett, og har det ganske tøfft med at saken ikke er ferdig over og avsluttet. Jeg vet at jeg kan risikere problemer pga saken. Men jeg håper at politiet forstår kjernen i saken. Vet ikke hvorfor de bruker så lang tid på å avgjøre en slik sak? Jeg tror at de forstår min forklaring og de bevisene jeg har vist til. Det er en veldig sterk og tøff belastning for meg. Men jeg forsøker å være optimistisk. Jeg har ingen anelse på lover og regler. Men jeg har forklart situasjonen, og mener at det er grunnlag for at den kan henlegges. Håper at det ikke går så lang tid før jeg får vite noe mer. Anonymous poster hash: b141f...735 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 .... Da jeg var i avhør så fikk jeg vite at jeg var kallt inn fordi jeg var mistenkt. Det er en mildere status.... Mistenkt er ikke på noen måte en mildere status. Status som mistenkt betyr for så vidt at du ikke er nødt til å snakke, eller forklare deg riktig. Vitne er en mildere status, men krever at du forklarer deg sannferdig. Nå forteller jeg ikke hva saken handler om. Men belastningen som følge av saken er så ufattelig tung, at den er vond nok og smertefull i seg selv. Jeg tror politiet har forståelse for at det er en ganske kjedelig situasjon, men saken kan nok ha blitt lagt litt til side fordi de prioriterer nok de viktigste sakene først. Jeg vet ikke. Får håpe på at det ikke går år og dag før jeg får vite noe. Anonymous poster hash: b141f...735 Lenke til kommentar
Whist1er Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Saker henlegges enten "etter bevisets stilling" - de greier ikke å bevise lovbruddet, "intet straffbart forhold" , eller at "den straffbare handlingen ble gjengjeldt" - typisk slågsmål på byen under uklare omstendigheter. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Saker henlegges enten "etter bevisets stilling" - de greier ikke å bevise lovbruddet, "intet straffbart forhold" , eller at "den straffbare handlingen ble gjengjeldt" - typisk slågsmål på byen under uklare omstendigheter. Kan fortelle at dette er en sak som handler om krangling med ordbruk. Personen som anmeldte dette brukte hard truende ordbruk, som jeg har vist litt beviser for. Jeg har tilstått at jeg mulig har brukt ord tilbake som har vært litt på kanten. Og i og med at anmelder har opptredd slik han gjorde. Så mener jeg at jeg kan gå fri. Men har ingen anelse om lover. Forhørte meg med en advokat litt om situasjonen. Han fortalte meg at anmelder har allerede utnyttet visse situasjoner som gjør at vedkommende egentlig ikke har en sak. Så jeg tror at jeg kan komme bra ut av det. Anonymous poster hash: b141f...735 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå