TettSpaden Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 denne posten passer kanskje ikke i webshop erfaring men, vet ikke helt hvor jeg skulle poste den. allikevel, det jeg ville ta opp er "hvor går grensen for svindel"? mye rart å se på vårt "eget" bruktmarked, akkurat nå f.eks så jeg denne; http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval Mitt inntrykk av den annonsen er at han håper en uvitende person kjøper hans analoge parabol mottaker for en Pris som er helt sinnsykt. En analog parabolmottaker er jo så å si ubrukelig i dag, og i hvertfall vannvittig vanskelig å få solgt for mer enn 100kr. Han prestere i tillegg å forlange 3200kr for den, vannvittig spør du meg. Grunnen til at jeg lagde denne posten er at jeg rett og slett synes det er dumt at noen prøver å utnytte andres uvitenhet, for meg er dette noe som grenser til svindel. vil gjerne høre andres mening Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 ehhh tror du at noen kjøper seg noe til 3000kr uten å vite hva det er? er du helt d*m i nøtta? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 ehhh tror du at noen kjøper seg noe til 3000kr uten å vite hva det er? er du helt d*m i nøtta? Hey...man vet no aldri Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Det er ikke svindel så lenge alle fakta om varen og pris oppgis, selv om prisen er høyere enn nypris. Det er kjøpers ansvar å sette seg inn i markedet. Svindel er det når du ikke får det du er lovet. Endret 24. november 2003 av Signatur Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 markedet bestemmer ja men det er vel litt tidlig å si at dette har en viss form for antikk verdi enda og dermed få en solid verdiøkning, men dumme folk finnes overallt kanskje noen vil bruke dette for å benytte seg av sine piratkort for canal+ eller noe alle ting har en verdi for noen men jeg ville aldri betalt en slik overpris for en slik ting til normalt bruk Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvor skal man trekke grensen mellom svindel og å lure godtroende? En annen sak er hvor ønskelig det er at bruktmarkedet befolkes av selgere som til forveksling ligner den klassiske stereotype bruktbilsselger. Lenke til kommentar
norrick Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) denne posten passer kanskje ikke i webshop erfaring men, vet ikke helt hvor jeg skulle poste den. allikevel, det jeg ville ta opp er "hvor går grensen for svindel"? mye rart å se på vårt "eget" bruktmarked, akkurat nå f.eks så jeg denne; http://bruktmarked.hardware.no/marked/?db=...query=retrieval Mitt inntrykk av den annonsen er at han håper en uvitende person kjøper hans analoge parabol mottaker for en Pris som er helt sinnsykt. En analog parabolmottaker er jo så å si ubrukelig i dag, og i hvertfall vannvittig vanskelig å få solgt for mer enn 100kr. Han prestere i tillegg å forlange 3200kr for den, vannvittig spør du meg. Grunnen til at jeg lagde denne posten er at jeg rett og slett synes det er dumt at noen prøver å utnytte andres uvitenhet, for meg er dette noe som grenser til svindel. vil gjerne høre andres mening Hvis folk biter på denne her så får de som fortjent. Tydlig så må en eventuell kjøper ikke ha tilegnet seg det minste kunnskap om hva som brukes idag og dette er vel ikke selgerens feil! Skal man kjøpe teknologi idag så må man basere seg på å gjøre litt research selv slik at man vet at produktet passer kjøperens behov. BTW. Jeg synes linken til selgerens "salgsside" var en smule vittig og kanskje beskrivende for hva han driver på med... Link: http://salg.ustand.net/salg/ Endret 24. november 2003 av norrick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå