Kontorstol Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Hei. Jeg har akkurat montert to SSDer i min stasjonære PC. Fra tidligere hadde jeg en hybriddisk med W10 som var oppgradert fra W8, men nå ville jeg ta en clean install. Jeg formaterte derfor hybriddisken samtidig som jeg valgte en av SSDene for installasjon. Problemet er at hver gang installasjonen av Windows er ferdig og PCen restarter, så booter den fra minnepinnen og den vil installere Windows på nytt. Jeg får ikke til å boote fra SSDen, men av og til kommer det opp en feilmelding om at Windows må repareres. Dette har jeg prøvd, men det fungerer ikke. Jeg har oppdatert BIOS og koblet ut alt med unntak av tastaturet, samt at jeg har prøvd å installere Windows på hybriddisken, men der får jeg samme problemet. Noen tips? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Oppdatering: Når jeg koblet ut SSDene fikk jeg installert Windows på hybriddisken. Men da er jeg tilbake der jeg startet. Er det ingen som har peiling? :/ Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Har du endret på boot rekkefølgen i BIOS eller oppdaget den minnepinnen selv? Etter formatering og innstallering av ny windows så ville jeg ha gått inn i BIOS og sørget for at den nye SSD disken som operativsystemet nå ligger på ligger først i BOOT rekkefølgen. Hvis både minnepinnen og den tidligere operativsystemdisken ligger foran denne, kan det jo hende at det skaper problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå