Gå til innhold

Donald Trump har rett.

Anbefalte innlegg

Kom over denne artikkelen på VG idag. Selve artikkelen var ikke spesielt interessant og stort sett bare propagandasøppel. Det som var interessant var sitatene til Donald Trump:

Trump, på sin side, har gjort det tydelig at han har respekt for den russiske presidenten, og at han gjerne vil styrke forholdet mellom de to landene hvis han blir valgt - i stedet for å satse ytterligere på NATO-alliansen.

Under en republikansk debatt i mars kom han med sleivspark til Barack Obama, samtidig som han roste Putins lederegenskaper.

– Jeg syntes Putin har vært en veldig sterk leder for Russland. Han har vært mye sterkere enn vår leder.

Trump: – Jeg er klar for å snakke med Kim Jong-un

– Jeg sier ikke det på en bra eller dårlig måte, men som fakta, fortsatte han før han sablet ned Tysklands forbundskansler Angela Merkel:

Jeg syntes at Merkel var en sterk leder før jeg så hva hun har gjort med Tyskland. Tyskland er en katastrofe nå.

Trumo kan bli en fornuftig leder for USA hvis han sier nei til korrupsjon og makt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Putin's politikk går stort sett ut på å gjøre seg sjølv og slekt og venner rike, samtidig som politiske motstandere og kritiske journalister blir kneblet, terrorisert, fengslet og tilogmed drept.

Dersom det er en politikk Trump respekterer og liker lover det ikkje godt om han skulle bli valgt nei. Og han har vel allerede sagt at han vil forandre lover slik at han sjølv skal slippe kritiske spørsmål og straffe journalister.

Tror du det er en god utvikling?  :wallbash:

Endret av Dragavon
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Trumo kan bli en fornuftig leder for USA hvis han sier nei til korrupsjon og makt.

Du har fått med deg at han stiller som presidentkandidat? Det er vel selve definisjonen på å søke makt.

Ellers har Putin vært en elendig leder for russerne. Der han kunne posisjonert landet som europas sikre energileverandør og slik sikret seg innflytelse så har han gjort seg helt venneløs. Den store taperen er selvsagt den russiske befolkningen.

At Trump lar seg imponere av en strongman er ikke overraskende.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Historia skrives om hele tida, det er ingen nyhet. Hvis vi ser på norsk historie, grep vi på 1700- og især 1800-tallet tilbake til gammel storhetstid i middelalderen og brukte det som et bevis for at Norge "egentlig" var et eget land, og ikke en del av nabolanda. Slikt kalles nasjonsbygging. Senere, etter 1945, tok sosialdemokratiet solid tak i samfunnet og skrev om historia slik at den passet med deres syn på verden. Få tak i en historiebok for folkeskolen fra mellomkrigstida og sammenlign med dagens skolelærdom (eller propaganda, som en også kan kalle det). Forskjellen er betydelig. 

Russland må naturligvis skrive om sin historie. Kommunisttida er over for godt, og det er på tide å finne sin nye identitet. Kristendommen, som i over 70 år var totalt oversett og motarbeidet, får, som det framgår av avisartikkelen, igjen sin naturlige plass i nasjonen. 

Det blir spennende å se hvilken retning Russland velger å ta. Mitt tips er at Russland kommer til å bli en bastion for vestlig sivilisasjon, mens vest-Europa kommer til å gå til grunne. På samme måte som at det Øst-Romerske riket holdt det gående i nesten 1000 år etter at romerne ble slaktet og deres sivilisasjon gikk til grunne.

Lenke til kommentar

Det er ett problem når ett lands styresmakter tilpasser historien etter hva de syntes kler landet best pr idag, istedenfor å lære av historien og ha den med seg når man former framtidens politikk. Det er noe med å være dømt til å gå i de samme feller gang på gang om man som her hvisker vekk tidligere feilsteg og konsekvensene av dem hver gang de måtte oppstå.

Men propagandamaskineriet tar ihvertfall ikke pause med det å forfalske historien, det ligger vel så mye jobb i det å vrenge fakta som de kommer i sanntid til sin fordel...

I Vesten har folk begynt å gifte seg med hunder og griser, forteller programlederen

Hjelpe oss om befolkningen går fem på her, heldigvis viser målinger at flertallet av Russere ikke sier de stoler på hva som vises på tv`n, og med det gjør de både dem selv og resten av verden en kjempetjeneste.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

De andre har gjort det tydelig at Russland ikke har ting på greip, så jeg tenker å istedet spørre om hvorfor USA skal styrke forholdet til Russland.

Alle positive forhold er flott, men hva er rasjonaliseringen bak å støtte Putin-Russland når Trump konstant går til angrep mot Kina og alle Amerikanske land sør for USA? Er det en slags symbolikk til den kalde krigen?

Lenke til kommentar

Du har fått med deg at han stiller som presidentkandidat? Det er vel selve definisjonen på å søke makt.

Ellers har Putin vært en elendig leder for russerne. Der han kunne posisjonert landet som europas sikre energileverandør og slik sikret seg innflytelse så har han gjort seg helt venneløs. Den store taperen er selvsagt den russiske befolkningen.

At Trump lar seg imponere av en strongman er ikke overraskende.

Hva i huleste prater du om? Russland er inget ledende land på sol, vind og annen ren energi. Olje og gass er og/eller burde bare være en reserveløsning. Og det er ikke Russland som har oppsøkt et dårlig forhold til vesten, det er vesten som motarbeider Russland og sier nei hver gang de rekker ut en hånd. Russland har faktisk vært veldig tålmodige tatt i betraktning hva NATO driver med langs Russland sine grenser.

Om Russland hadde hatt en forsvarsunion i sør Amerika som ekspanderte, hadde missilforsvar på Cuba og Bahamas og drev med øvelser på i Mexico på grensen til USA så tror jeg folk i vesten hadde reagert på det.

Lenke til kommentar

Trumpf mener nok strong som i autoritær og forveksler det med god.

Vel, om du mener de som dreper og lyger mest er de gode, så er det noe merkelig med ditt perspektiv. Det er bare å sammenlikne hva USA og Russland har gjort i verden de siste 20 år for å se at det er USA som er en global bølle, har drept klart flest, ødelagt en rekke land og forsøk å diktere hva andre skal gjøre mens de har gitt blaffen i internasjonal lov og tilpasser menneskerett til å passe nye overgrep de bedriver verdeb over.

USA er en ond stat. Det er det ingen tvil om. Folkene som styrer der er groteske monstre.

Lenke til kommentar

Kom over denne artikkelen på VG idag. Selve artikkelen var ikke spesielt interessant og stort sett bare propagandasøppel. Det som var interessant var sitatene til Donald Trump:

Trump, på sin side, har gjort det tydelig at han har respekt for den russiske presidenten, og at han gjerne vil styrke forholdet mellom de to landene hvis han blir valgt - i stedet for å satse ytterligere på NATO-alliansen.

Under en republikansk debatt i mars kom han med sleivspark til Barack Obama, samtidig som han roste Putins lederegenskaper.

– Jeg syntes Putin har vært en veldig sterk leder for Russland. Han har vært mye sterkere enn vår leder.

– Jeg sier ikke det på en bra eller dårlig måte, men som fakta, fortsatte han før han sablet ned Tysklands forbundskansler Angela Merkel:

Jeg syntes at Merkel var en sterk leder før jeg så hva hun har gjort med Tyskland. Tyskland er en katastrofe nå.

Er ikke kommetaren din litt selvmotsigende når man ser på det faktum at Putin er en gjennomkorrupt og maktsyk tyrann?

At Trump elsker diktatorer og wannabe-diktatorer er ikke uventet. Han ønsker å bli diktator selv. Maktsyk og psykopat. En dårlig kombinasjon.

Lenke til kommentar

Putin's politikk går stort sett ut på å gjøre seg sjølv og slekt og venner rike, samtidig som politiske motstandere og kritiske journalister blir kneblet, terrorisert, fengslet og tilogmed drept.

Dersom det er en politikk Trump respekterer og liker lover det ikkje godt om han skulle bli valgt nei. Og han har vel allerede sagt at han vil forandre lover slik at han sjølv skal slippe kritiske spørsmål og straffe journalister.

Ok, så det er Russland som har et stort og giftig finansmarked som stjeler verdier fra hele verden og utnytter vanlige folk? I USA ligger middelklassen i ruiner og forskjellen på rik og fattig blir stadig større, mens landets myndigheter og føderale bank beskytter de rike på bekostning av resten av befolkningen.

Hillary Clinton er et monster, en løgner og vil nok føre til at det blir verdenskrig. Hvis du foretrekker det, så kan du jo selvsagt foretrekke henne foran Donald Trump. Men det spørs egentlig om atomkrig er noe du ønsker at skal skje, det virker jo slik siden du støtter Amerikansk aggressjon mot Russland og den sinnsyke NATO politikken som skaper et elendig forhold til Russland.

Lenke til kommentar

USA er en bølle, men det rettferdiggjør ikke Russland på noen måter.

Rettferdiggjør hva? Russland har også drevet på, men hva de har gjort er barnelek i forhold til hva USA har holdt på med. Ja, begge land bør fordømmes, men 90% av den fordømmelsen må falle på USA som er ansvarlig for en rekke katastrofer i midt østen og millioner av migranter fra Europa siden 2001.

Lenke til kommentar

Ok, så det er Russland som har et stort og giftig finansmarked som stjeler verdier fra hele verden og utnytter vanlige folk? I USA ligger middelklassen i ruiner og forskjellen på rik og fattig blir stadig større, mens landets myndigheter og føderale bank beskytter de rike på bekostning av resten av befolkningen.

Mens i russland så er det ikke store forskjeller på fattig og rik? Og Putin jobber ikke for å få sine buddies rikere? 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Er ikke kommetaren din litt selvmotsigende når man ser på det faktum at Putin er en gjennomkorrupt og maktsyk tyrann?

At Trump elsker diktatorer og wannabe-diktatorer er ikke uventet. Han ønsker å bli diktator selv. Maktsyk og psykopat. En dårlig kombinasjon.

Jeg vet ikke om Putin er korrupt, det virker ikke slik. Og han er ikke mer tyrann enn ledere i vestlige land, spesielt ikke USA, Frankrike og Storbrittania som er vestens elendigste "demokrati" (i egen erklæring).

Putin og partiet er valg på omtrent samme måte som i vestlige system og system i Russland er noenlunde likt som i USA. USA og Russland er egentlig veldig like land på veldig mange måter.

Lenke til kommentar

USA er en ond stat. Det er det ingen tvil om. Folkene som styrer der er groteske monstre.

Hehe dette tar jo av til de grader at man må innhente hørselsvern. En stat er ikke ond i seg selv, hva staten er styres i ett demokrati utifra hva folket mener og dermed hva de folkevalgte så gjør den til å være. Staten bestemmer ikke selv noenting, det er det menneskene som gjør og dermed setter føringer for statlig rekkevidde i politikken.

Og må ha vært sløv som enda ikke har avslørt Bernie for det groteske monsteret han er ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...