Gå til innhold

Skjermkortet tomt for minne?


Andee-K

Anbefalte innlegg

Hei!

 

For to uker siden kjøpte jeg en stasjonær, og alt var fryd og gammen helt til jeg kom tilbake til leiligheten i går og tok en spilløkt. Maskinen har et geforce GTX Titan Z 12gb skjermkort. Jeg har oppdaget to problemer:

 

1: Opplever at kortet blir varmt. Kabinettet har 4 vifter, pluss èn for vannkjølinga til CPU. Under load (f.eks. Battlefield 4 med høye settings), med vifter på 90% har kabinettet en temp. på 25-27 grader. Hvilket jeg er meget fornøyd med! MEN skjermkortet stiger raskt opp til 75/80 grader. Kortet kjører nå på stock cooler, og jeg skal prøve å bytte kjølepasta, men hva tenker folk om det? er det for høyt?

 

Jeg har vært så heldig å få tak i to kort av samme type, som jeg selvfølgelig ønsker å prøve å kjøre i SLI, men vet ikke om jeg tør prøve det enda, med tanke på temp.

 

2: I går opplevde jeg for første gang at maskinen krasjet og jeg fikk en feilmelding som sa at videokortet var tomt for minne. Det var full krasj, og jeg måtte til slutt benytte meg av "svenske-knappen" :p. Alt var ok etter restart, men samme problem skjedde da jeg noe senere forsøkte å kjøre Battlefield igjen...

 

Håper på noen oppklarende svar!

På forhånd takk!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...