AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Jeg leste en interessant artikkel på nettet, http://www.fobier.net/sarmassofobi. Jeg vet ikke helt hva som gjør det. Jeg har tinderprofil. Har veldig lyst å finne kjærligheten på ny. Har kommet i kontakt med noen. Avtalte date med en av dem. Stakkars mann. Har avtalt date med han 4 ganger. Men det ender med at jeg trekker meg. Jeg sovner om natten. Våkner av at jeg fryser over hele kroppen. Kjenner at jeg puster raskt, og begynner å tenke på tidligere forhold, og ubehagelige situasjoner. Det blir så ubehagelig, at jeg ikke klarer annet enn å trekke meg. Er det noen som har vært der? Har noen gode råd å gi? Nå skal jeg dra på ferie neste helg, og har derfor bestemt meg for at jeg får vente med dating til etter ferien. Anonymous poster hash: bd252...760 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Hvis du ikke greier å følge opp det du selv avtaler får du holde deg unna. Som en liten sidekommentar, du hadde ikke klart å avtale date 4 ganger og så avlyst om det var meg. Hadde dumpet deg før den tid. 2 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Vær ærlig om at du har angst for dating når du setter opp dater med nye menn. Så trenger du ikke ha dårlig samvittighet for at du prøver å skjule det. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2016 Hvis du ikke greier å følge opp det du selv avtaler får du holde deg unna. Som en liten sidekommentar, du hadde ikke klart å avtale date 4 ganger og så avlyst om det var meg. Hadde dumpet deg før den tid. Jeg vet. Men angsten ble så høy. Dermed så klarte jeg ikke det. Jeg ønsket det, men klarte det ikke. Mulig at det er litt å jobbe med. Derfor håper jeg på råd i en slik situasjon. Nå snakker vi om å møtes etter ferien. Så personen har gitt meg en 5 sjanse. Men det har ikke med uinteresse å gjøre. Det har med min angst å gjøre. Enig: Jeg bør holde meg unna dating til jeg klarer å følge opp avtaler. Noen tips til hvordan jeg skal få motivasjon, og bli kvitt angsten for dating? Anonymous poster hash: bd252...760 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Det sies at den beste "medisinen" mot angst er å eksponere seg selv.. F.eks. hvis man har sosial angst, burde man ikke isolere seg selv, men oppsøke mennesker isteden. Så du må rett og slett tvinge det gjennom, når du først har turt å stille opp så er det verste gjort og resten kommer til å gå bra. Du må bare pushe deg selv litt, eksponere deg selv! Det er bare oppi hodet ditt, det kommer til å gå bra bare du tørr. Lykke til 2 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Jeg kan ikke fatte at han gidder det styret der. Tja, holde seg unna dating så lenge at når du endelig treffer noen, så er det ingenting som kan stoppe deg fra å møte personen? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2016 Det sies at den beste "medisinen" mot angst er å eksponere seg selv.. F.eks. hvis man har sosial angst, burde man ikke isolere seg selv, men oppsøke mennesker isteden. Så du må rett og slett tvinge det gjennom, når du først har turt å stille opp så er det verste gjort og resten kommer til å gå bra. Du må bare pushe deg selv litt, eksponere deg selv! Det er bare oppi hodet ditt, det kommer til å gå bra bare du tørr. Lykke til Jeg må nok det. Jeg må begynne å presse meg selv til å være modig nok til å motstå angsten. Jeg blir ganske oppgitt av den angstfølelsen. Ønsker å komme meg ut. Men angsten for å oppleve en del hendelser som hendte i fortiden preger meg. Og frysninger kommer. Er enig i at en taktikk må være å presse seg ut på dater. Angsten er så stor at det føles ut som om den skal drepe meg. Blir redd for å få problemer med hjerte osv. Høres helt hysterisk ut. Men det er sant. Trøsten er at jeg er sikkert ikke alene om det. Skal jobbe med det!. Anonymous poster hash: bd252...760 Lenke til kommentar
Sebby Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Been there, done that. Kom meg ut av det jeg. Dette går bra. Skal be for deg jeg 1 Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Det viktigste alltid er å være åpen og ærlig om hvordan ting er. Om det er slik at du virkelig er interessert i å møte mannen må du forberede han på at det kan oppstå komplikasjoner grunnet angsten din. Om han fortsatt er interessert i å møte deg etter det er han verdt å satse på og du kan senke skuldrene dine litt.. 2 Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Jeg kan ikke fatte at han gidder det styret der. Tja, holde seg unna dating så lenge at når du endelig treffer noen, så er det ingenting som kan stoppe deg fra å møte personen? Svært så ufin du var da, ser ikke helt hvorfor du må påpeke sånne ting. Åpenbart at hun gjerne vil møte han men sliter veldig med å gjennomføre, er ikke så drastisk at man burde drite i henne med engang. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2016 Been there, done that. Kom meg ut av det jeg. Dette går bra. Skal be for deg jeg Godt å få en tilbakemelding fra deg med erfaring og forståelse for hvordan angsten oppleves. Jeg forsøker å tenke over hvorfor jeg har angsten. Svaret blir mange punkter: blant annet: - redd for kleine situasjoner, redd for å dumme meg ut, redd for avvisning og å føle seg stygg, redd for å måtte avvise osv. Et annet problem er at fortiden henger i meg. Jeg er ennå ikke over hvor lite verdsatt jeg følte meg i siste forhold. Lei meg for at han virket ikke til å være glad i meg . Så derfor stiller jeg meg selv spørsmålet: Kan det være det siste forholdet som hemmer meg mest? Og ikke angsten? Altså at jeg fortsatt er lei meg over bruddet og situasjonen? Det er komplisert, men jeg forsøker å finne ut av det. Jeg føler en følelse av angst, men lysten er tilstede for å finne en mann i livet mitt. Men samtidig så føler jeg en følelse av at det er ikke bare angsten som er et problem. Det er gjerne flere momenter som gir meg frysninger på å date. Du vet hvor vondt det er å ønske noe. Og så hemmes man av at man føler man skal få hjerteattak dersom man gjør det. Takk for svar Anonymous poster hash: bd252...760 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Svært så ufin du var da, ser ikke helt hvorfor du må påpeke sånne ting. Åpenbart at hun gjerne vil møte han men sliter veldig med å gjennomføre, er ikke så drastisk at man burde drite i henne med engang. Hvorfor jeg må påpeke det? Det burde vel være åpenbart: at TS skal se konsekvensene av hennes handlinger. Jeg er litt mer opptatt av den/de hun sårer med den oppførselen enn av henne. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2016 Jeg kan ikke fatte at han gidder det styret der. Tja, holde seg unna dating så lenge at når du endelig treffer noen, så er det ingenting som kan stoppe deg fra å møte personen? Svært så ufin du var da, ser ikke helt hvorfor du må påpeke sånne ting. Åpenbart at hun gjerne vil møte han men sliter veldig med å gjennomføre, er ikke så drastisk at man burde drite i henne med engang. Takk for forståelsen. Jeg har så gjerne lyst, men tydeligvis så sliter jeg med noe som gjør at jeg ikke får det til. Så det har ikke med interesse å gjøre. Det har med et eget problem som stopper meg. Anonymous poster hash: bd252...760 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Og da synes jeg det blir feil at andre skal måtte lide fordi du har problemer du må ordne opp i. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2016 Og da synes jeg det blir feil at andre skal måtte lide fordi du har problemer du må ordne opp i. Er enig i det. Men jeg har ikke ønsket at de skulle lide av det. Og folk kan trekke seg når som helst fra en date, eller når som helst i en datingsituasjon. Ingen er forpliktet. Men jeg er fullt klar over at jeg har noe å jobbe med. Jeg må følge opp avtaler. Anonymous poster hash: bd252...760 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Svært så ufin du var da, ser ikke helt hvorfor du må påpeke sånne ting. Åpenbart at hun gjerne vil møte han men sliter veldig med å gjennomføre, er ikke så drastisk at man burde drite i henne med engang.Hvorfor jeg må påpeke det? Det burde vel være åpenbart: at TS skal se konsekvensene av hennes handlinger. Jeg er litt mer opptatt av den/de hun sårer med den oppførselen enn av henne. Det var da voldsomt så såret du ble da. Dette lukter butthurt. 1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Er enig i det. Men jeg har ikke ønsket at de skulle lide av det. Og folk kan trekke seg når som helst fra en date, eller når som helst i en datingsituasjon. Ingen er forpliktet. Men jeg er fullt klar over at jeg har noe å jobbe med. Jeg må følge opp avtaler. Anonymous poster hash: bd252...760 Ikke uenig i det. Er man med på leken, må man selv tåle steken. Som sagt, det er ikke alle som har den tålmodigheten som det han her åpenbart har, å avtale dater 4 ganger med 4 avlysninger på rad. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2016 Svært så ufin du var da, ser ikke helt hvorfor du må påpeke sånne ting. Åpenbart at hun gjerne vil møte han men sliter veldig med å gjennomføre, er ikke så drastisk at man burde drite i henne med engang.Hvorfor jeg må påpeke det? Det burde vel være åpenbart: at TS skal se konsekvensene av hennes handlinger. Jeg er litt mer opptatt av den/de hun sårer med den oppførselen enn av henne. Det var da voldsomt så såret du ble da. Dette lukter butthurt. Jeg er glad for den mannens tålmodighet. Han forstår kanskje at jeg er nervøs for å møte en ukjent. Han forstår sikkert at det fins situasjoner bak. Og samtidig så mener jeg at tålmodighet og forståelse for slikt er en bra egenskap. Men jeg forstår at man kan bli lei av avlysningene mine. Men jeg mener ikke noe vondt i det. Jeg har det vondt med å føle de følelsene jeg gjør. Jeg forstår konsekvenser av handlingene mine, men blir man for nervøs så er det så lett å backe ut. Anonymous poster hash: bd252...760 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2016 Er enig i det. Men jeg har ikke ønsket at de skulle lide av det. Og folk kan trekke seg når som helst fra en date, eller når som helst i en datingsituasjon. Ingen er forpliktet. Men jeg er fullt klar over at jeg har noe å jobbe med. Jeg må følge opp avtaler. Anonymous poster hash: bd252...760 Ikke uenig i det. Er man med på leken, må man selv tåle steken. Som sagt, det er ikke alle som har den tålmodigheten som det han her åpenbart har, å avtale dater 4 ganger med 4 avlysninger på rad. Alt kan gå galt hele tiden. Jeg har sagt til den mannen at det står ikke på interessen min. Som sagt så er det flere ting jeg må jobbe med: 1. Jeg tror at jeg fortsatt sliter med kjærlighetssorg. 2. Minner fra fortiden ligger i meg. Dermed får jeg tanker på tidligere avvisninger, og hvor lite verdisatt jeg følte meg i forhold. 3. Angst for å date. 4. Interesse for å bruke tid på det samme igjen. Konklusjon: Jeg må jobbe med å legge fortiden bak meg. Jeg må komme over kjærlighetssorgen. Jeg har så fryktelig lyst å gå videre, men jeg må jobbe med angsten for avvisninger, og angsten for å føle meg lite verdsatt. Men etterhvert presse meg ut blant folk, og ut på dater som avtales. Angsten er såpass sterk at jeg føler at jeg kan bli fysisk syk av den, og dø av den. Takker for svar og innspill. Kom gjerne med flere tips. Er det lurt å vente med å date til etter ferien min? Jeg reiser på ferie på lørdag. Er redd å få den ødelagt dersom jeg føler meg elendig etter en date. Anonymous poster hash: bd252...760 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Alt kan gå galt hele tiden. Jeg har sagt til den mannen at det står ikke på interessen min. Takker for svar og innspill. Kom gjerne med flere tips. Er det lurt å vente med å date til etter ferien min? Jeg reiser på ferie på lørdag. Er redd å få den ødelagt dersom jeg føler meg elendig etter en date. Anonymous poster hash: bd252...760 Ofte er det slik at det er hva man gjør som betyr noe. Alle kan si ditt og datt, men det er til slutt handlingen som teller. Hvor lenge skal du være på ferie? Og har du tenkt på noe kontakt med ham når du er på ferie? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå