kloppen Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei Synes å huske at jeg har vært borti videokamera som har slow motion funksjon, dvs. større fps enn 30 per sek. Feks 60 fps. Finnes det noe kamera som kan dette. Analoge eller MiniDV? HAr sony noen slike? Lenke til kommentar
tungpung Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Tviler på om det finnes. Kanskje hvis man betaler seksifret, men SONY pd150 har det iallefall ikke, og hvis det hadde kommet på den nye PD170, eller panasonics konkurrent hadde vi nok hørt det. Har lest på nettet om folk som bruker morphing for å oppnå slowmo effekt fra video footage, men jeg har ikke prøvd det selv. Hvis man skal bruke dette må man sannsynligvis ha et videokamera som filmer 25p (ikke interlaced), som panasonic har på en av sine modeller. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Et skikkelig dyrt redigeringsprogram kan nok gjøre mye av det du er ute etter... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Et skikkelig dyrt redigeringsprogram kan nok gjøre mye av det du er ute etter... Øhh, Pinnacle Studio 8 til 500 grunker er vel ikke altfor mye, eller..? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 De fleste videoredigeringsprogram gir VELDIG bra resultater når du velger "speed" og går til 50%. Både Premiere, Final Cut og Edition gjør dette veldig bra (som jeg har testet) MEN det er selvfølgelig bare en "falsk" slow motion i og med at dem bare interpolerer ett og ett felt (frame/field) I stedet for å bruke et helt bilde til hvert bilde (PAL er som kjent 50 HALVbilder per sekund, og det gir 25 HELbilder per sekund) Til og med Panasonic DVX100, som går for å være et "DV-kinokamera" har ikke andre bildehastigheter enn det PAL-systemet allerede bruker. Du må nok opp til DigiBeta eller DVCProHD for å kunne "cranke" kameraet til å ta opp 50 bilder eller mer i sekundet. Dette ligger mye i begrensningene som finnes i mini-DV-formatet også. Men MORFING er en bedre teknikk enn den førstnevnte. Da lager datamaskinen et ekstra bilde som er en slags metamorfose av bildet foran og bildet bak. Desverre vet jeg ikke om noe program som gjør dette, jeg veit bare at dette er svært utbredt i musikkvideoer og lavbudsjettfilmer. lykke til. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 DynaPel har flere produkter som kan hjelpe deg : http://www.dynapel.com/com/private/index.htm Gratis prøveversjoner er tilgjengelig. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Takk for tipsene... Har nettopp kjøpt et Sony Trv33 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå