Gå til innhold

VG har lagt ut gratis musikk fra 24 til 28 nov


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste at musikkonline.no i forbindelse med Tono jubileum skulle ha en ukes med gratis norsk musikk i november. Hadde helt glemt dette og trodde heller lite på det. Tross alt er ikke Tono og deres sidestykker de som har størst troverdighet lenger. Men må si at det faktisk ser ut til å være et bra tiltak tross alt! Positivt overrasket.

Lenke til kommentar

Det var stabile greier må en si. Nei, merkelig hva ordet "gratis" gjør med nordmenn. Bra tiltak av Tono, men når det er snakk om mange minutter med venting så tror jeg det blir mer frustrasjon enn det blir glede bland oss. Jojo.. jeg lar EVANGELISKE SANGER I SØR (SANGMØTE I KONGEPARKEN 2003) stå på så får jeg se om det havner på harddisken i løpet av dagen :lol:

Lenke til kommentar
det blir mer frustrasjon enn det blir glede bland oss. Jojo.. jeg lar EVANGELISKE SANGER I SØR (SANGMØTE I KONGEPARKEN 2003) stå på så får jeg se om det havner på harddisken i løpet av dagen  :lol:

:lol:

Personlig tror jeg at jeg skal gi denne en sjanse:

DIVERSE ARTISTER:SALMER FOR GUD OG HVERMANN

Lenke til kommentar

Er det egentlig ikke forbudt å diskutere dette ifølge retningslinjene (som forsåvidt burde vært skrevet om for lenge siden)? Har sett folk blitt utestengt for lenking til slikt før, selv om det er fult lovlig.

 

[...]Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned spesifikk musikk, film, programvare etc.[...]

 

edit: Sitatet var forøvrig sitert fra retningslinjene §6

Endret av scirocco
Lenke til kommentar

Sangene er jo i wma og du må ha egen lisens for å laste de ned. Ser ut som sangene kun kan lastes ned og spilles på maskinen, vil du brenne de ut på cd må du betale for sangene (9,50 pr sang). Ellers ett veldig bra tiltak!! Lastet ned i 9-10 tiden i morges som en gal. Nå går det tregt. ARGH!

Endret av pebbe
Lenke til kommentar
De benytter dessuten DRM i WindowsMediaPlayer som gjør at du ikke (uten å bruke ****) kan brenne den til CD ,spille den i Winamp ...osv.
[url="http://www.musikkonline.no/"]http://www.musikkonline.no/[/url]

De som er interessert i Audio Encoder/Decodere kan forøvrig kikke på:
[url="http://www.mediatwins.com/products/aedtools.htm"]http://www.mediatwins.com/products/aedtools.htm[/url]

(og ja 2+2=4) Endret av Jazzcat
Lenke til kommentar

Trudde dette var eit kjempebra tiltak, heilt til eg las om lisensen. Veit ikkje lenger om det er vert å laste ned disse sjølv om dei er gratis.

 

Har ingen planer om å gå over til Windows Media Player som musikkspiller på pcen,så då er det ingen vits.

 

Dette må jo vere tidenes teitaste nettbutikk når du ikkje kan brenne sangane til cd! Det er jo mykje bedre å enten kjøpe cd'en og rippe denne, slik at du kan høre på den med det programmet du vil på den pc'en du vil. Eller bruke en P2P tjeneste som fortsatt er lovlig i Norge.

 

Det er jo latterlig å skulle betale for sangar som tvingar deg til å bruke en elendig mediaplayer. Kanskje Microsoft har bidratt med noken millionar til prosjektet?

Lenke til kommentar

Testet opplegget i "sin originale" form og jeg må si at det var rett og slett helt forferdelig! Ørten hundre "sikkerhets oppgraderinger" i mediaplayer og ingen mulighet til å bruke winamp.Du må ha lisensfiler for hver låt, filene har dårlig bitrate etc. Og gjett hva som skjer derom du mister lisensfilene? :no: Dette duger rett og slett nesten ikke som et gratis produkt engang. :yuk: For å få det til å bli brukervennlig er man nødt til å legge i litt ekstraarbeid.

Men jeg er hvertfall glad for at nå har jeg en "security enhanced" windows media player. Godt å vite at man er litt tryggere nå.

 

Trudde dette var eit kjempebra tiltak, heilt til eg las om lisensen. Veit ikkje lenger om det er vert å laste ned disse sjølv om dei er gratis.

Ekstraarbeid.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg leste i bekreftelsesposten jeg fikk så får du en lisens på hver fil. Sletter du eller mister den får du ny. Dette gjelder kanskje bare de du har kjøpt (de som er kjøpt kan brennes til CDR to ganger). Jeg synes det er ett bra tiltak, ikke fordi at jeg får masse gratis musikk men fordi jeg i ro og mak kan høre gjennom plater som jeg kanskje har tenkt å kjøpe senere.

Lenke til kommentar

Til dere som kritiserer dette stuntet:

 

Slutt å klag. Det er ingen som tvinger dere til å benytte dere av det! :D

 

Jeg har lastet ned bl.a. TramTeateret med Pelle Parafins Bøljeband og en del andre klassikere. Kan ikke se at det å måtte bruke Win MP er en så stor pris å betale for å få tilgang til disse klassikerne! :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...