Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bootmgr mangler.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting bør nevnes: bildene dine viser at BIOS booter fra Samsung disken, ikke fra den disken som sluttet å virke. Det betyr at du har System og Boot (Windows) på forskjellige disker, og du er avhengig av begge for å starte Windows.

Dette skjer typisk når man installerer Windows på en ny disk mens den gamle disken er tilkoblet. 

Ikke noe stort problem, men kan være viktig å være klar over. Det er ikke sikkert systemavbildningen har samme oppsett. Si fra hvis du får problemer med å boote ny disk.

Lenke til kommentar

Den disken kan ikke brukes, du trenger en ny. Så må du installere Windows på nytt.

Anbefaler at du kjøper en SSD (minimum 120 GB), det gir en merkbart raskere PC.

Når du har installert og alt er i orden så lager du en systemavbildning (backup) på en annen disk. Da kommer du raskt i gang hvis dette skjer igjen.

Lenke til kommentar

Og under installasjon å win så er det bare å velge hvilken disk som skal installeres på og så er alt ok? De mappene jeg hadde lagret på skrivebordet hvor vil jeg finne de igjen? Ved å gå inn på en av de gamle diskene mine? Mesteparten av det som er viktig var lagret i mapper på skrivebordet. Er usikker på hvilken disk de er plassert på

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert det er tapt. Hvis det bare er motoren som hadde problemer med å starte, og ikke noe som har skrapt borti platene, så ligger dataene fortsatt på harddisken. Problemet er at du må betale for å hente det ut fra noen som har det rette verktøyet (eks. Ibas), og det kan fort bli dyrt.

Edit: Med andre ord kan du ta vare på den ødelagte disken og vente med å bestemme deg for om du vil betale for gjenoppretning.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...