Kurt_im Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har kommet over en nettradio som jeg synes spiller ganske så bra musikk, og lurte derfor på hvordan det er mulig ta det opp. Hvis det er mulig at lyden blir tilnærmet like bra. Spiller av forøvrig på winamp Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 kunne jo prøve out_disk (eller noe) i stedet for wave_out på codec-instillinger Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Du kan ihvertfall bruke Audiograbber. Det bruker jeg selv og det fungerer helt tipp topp *grin* Lenke til kommentar
titus Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis du bruker winamp kan du bruke streamripper plug in: http://streamripper.sourceforge.net/ Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Det finnes jo et program som heter "streamripper" og som egentlig burde vært standard på winamp. Du laster det ned oxo kommer det som en egen "boks" i winampen din. Akkurat som Eq`en din. Så trykker du bare start når det kommer en bra musikk. Eller du kan bare la den stå på natten lang og høre igjennom sangene dagen etterpå. Den splitter sangene selv hvis radiokanalen støtter det. http://streamripper.sourceforge.net/ Endret 24. november 2003 av Sjefern Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Jepp, streamripper ruler. Filene kommer oppdelt ned med ID3 tag og riktig filnavn. Se på shoutcast.com. Der ligger deg flere 1000 kanaler med alt fra politiradio i NewYork til... MVH Øyvind Endret 24. november 2003 av Luske_Ludvig Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Kan jo sjekke ut ASFrecorder også, men vil nok tro at Streamripper er de beste. Lenke til kommentar
AMDXP Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Jeg bruker å høre radio gjennom RealOne player (foresten, en veldig bra program til å høre på musikk, brenne musikk, se dvd'er, surfe, + innheolder en genial musikkfil organizer) Kan jeg save det jeg hører på gjennom realone eller? fordi at hvis man skal bruke streamripper så må man kunne URL'en til stream'en. og det er ikke alltid så lett å finne ut hver gang... Endret 25. november 2003 av AMDXP Lenke til kommentar
Kurt_im Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 StreamerRipperen er genial, takker folks. Men lurer på en liten ting til; nå har det seg slik at lyden ikke er av ypperste kvalitet, og så er den mono. Er det mulig å fikse på lyden til bedre kvalitet etter nedrippinga? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå