Gå til innhold

Rett og slett rått!

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2002-03-03 13:10, snesoey skrev:

skjønner ikke helt hva du vil med den URLen. Håper det ikke skal være noe bevis for at Mac er raskere enn en PC. Linken er jo ikke *helt* nøytral :wink: Og hvor mye RAM var PC-en utstyr med osv, tviler på det var 3GB...

Forøvrig vet jeg egentlig ikke helt hva som gjør en god photoshop PC, men kanskje denne ville dugd? Kunne sikkert forska litt mer på hva om teller, men det blir for mye jobb.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-03-03 14:43 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-03-03 17:51 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-03 14:40, Anders Leipsland skrev:

Quote:

On 2002-03-03 13:10, snesoey skrev:

skjønner ikke helt hva du vil med den URLen. Håper det ikke skal være noe bevis for at Mac er raskere enn en PC. Linken er jo ikke *helt* nøytral :wink: Og hvor mye RAM var PC-en utstyr med osv, tviler på det var 3GB...

Forøvrig vet jeg egentlig ikke helt hva som gjør en god photoshop PC, men kanskje
ville dugd? Kunne sikkert forska litt mer på hva om teller, men det blir for mye jobb.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-03-03 14:43 ]</font>

Du ville se en test.. jeg leverte.. Nå synes jeg du skal innrømme nederlaget, og ikke prøve ro deg i land med teknikaliteter :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 14:59, snesoey skrev:

Du ville se en test.. jeg leverte.. Nå synes jeg du skal innrømme nederlaget, og ikke prøve ro deg i land med teknikaliteter :wink:

Jeg ville se en test mellom den råeste Mac'en og den råeste PC'en :grin:

Quote:

On 2002-03-03 15:15, borre skrev:

Linken din, Anders, fungerer ikke.

fixa :smile: btw var vel mest ment som et tegn på at det finnes ganske så mange heftigere PC-er enn Intel Pentium4.

ARGPHF! :evil:

Lenke til kommentar

du snesoey, hva er det egentlig du vil med den linken til den "testen", ettersom den er på mac sine egne sider kan du jo banne på at det ikke akkurat var noen seriøs test med en godt oppsatt PC (sikkert no med 64 SDRAM og en gammel ata33 disk de fant på dynga eller.no :grin: )

likevel må jeg nok innrømme at MAC har noen sinnsyke prosessorer, bare synd jeg ikke kan pakke et par av de 1Ghz'ene inn i en PC :grin:

og når det gjelder photoshop så er jo MAC så godt som optimalisert til det formålet dah!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 20:55, xthal skrev:

du snesoey, hva er det egentlig du vil med den linken til den "testen", ettersom den er på mac sine egne sider kan du jo banne på at det ikke akkurat var noen seriøs test med en godt oppsatt PC (sikkert no med 64 SDRAM og en gammel ata33 disk de fant på dynga eller.no
:grin:
)

likevel må jeg nok innrømme at MAC har noen sinnsyke prosessorer, bare synd jeg ikke kan pakke et par av de 1Ghz'ene inn i en PC
:grin:
og når det gjelder photoshop så er jo MAC så godt som optimalisert til det formålet dah!

Apple; "..den raskeste PC-en på markedet med 2 GHz Pentium 4-prosessor..". Jeg har ingen grunn til å tvile på en test utført av en så stor og seriøs aktør som Apple. Må huske på at her til lands er det lover og regler om hvordan man kan reklamere for ett produkt. Kjøper du en MAC, i den tro at den er raskere enn den raskeste PC-en på markedet med 2 GHz Pentium 4-prosessor, ja så må den være det. Hvis ikke, ja da har Apple ett problem.

Jeg er forøvrig "PC-tilhenger" selv, men jobber i en bransje der jeg lever med denne problematikken til dagen.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-02 22:02, the_ruthless skrev:

Akk. Nok en gang.

Har brukt endel Mac, og endel PC.

Mac-brukere står på sitt, og sier at Mac knuser alt.

PC-brukere sier at Mac suger rumpe.

Vel, såklart.

Ifølge meg;

Mac: Greit nok, til sitt bruk. Tung grafikk og tung videoredigering. Og trykkeri-shit. Det er en maskin for folk som skal gjøre en proff jobb på den, uten å måtte kunne så mye teknologi-shit...

Mac er kanskje brukervennlig og har bra filsystem og shit, men jeg hater det. Jeg tåler det ikke! Alt er bare kaos! Verre enn når Win95 kom med "Skrivebord" og ødela min oppfatning av en harddisk og dens filsystem! Ikke kan man spille heller på en Mac, og jeg greier ikke se for meg en Mac som server. (Uansett type server.)

Mac er sikkert fin som hjemmemaskin for noen som vil ha en liten design-klump med pene små design-klumper tilkoblet, og som bare skal skrive, surfe, sjekke mail og sånt uansett...

Og de skal jo liksom være så stabile og shit... Vel, når de kræsjer, kræsjer de stygt. VELDIG stygt. Og du kan ikke gjøre noe med det. Og hardware. Har du lyst på ny hardware, må du nesten kjøpe deg ny Mac. Eller tilleggs-USB-shit... (Drivere til ekstern CD-brenner? Ohmygawd! Hva er det slags vas? Mac meg i bakdelen!)

PC, derimot, er generelt bedre på alt. Ikke nødvendigvis best, men generelt flere positive ting med den, enn med Mac. Jeg liker PC'en min bedre enn de seks-syv Mac-typene jeg har hatt med å gjøre opp igjennom åra. Faren min har hatt to av de forhatte boksene, og vi har også endel G4-bokser på skolen min (som jeg MÅ redigere film på). Gruer meg endel til høsten, da jeg får utdelt en G4-boks som workstation. Akk. (VK1 Medier&Kommunikasjon.)

Gi meg en PC. Der jeg kan oppgradere hardware på fornuftig vis. Der jeg kan spille. Der jeg kan overklokke. Der jeg kan holde på med grafikk. Der jeg kan holde på med programmering, koding osv... PC! Ikke stygge design-klumper!

Gi meg alt annet enn en drittunge som ikke har peil.

Gi meg en som ikke elsker counter-strike og pc spill.

Gi meg en som faktisk KAN programmering og ikke rølper om at han ruler C++.

Gi meg en som skjønner og vet at du kan bytte ut de fleste hw-komponenter i en apple bygd maskin.

GI meg en som forstår at det eneste som er foskjellen inni i selve kabinetettet, er CPU, MB og ofte GFX kort.

Gi meg en som vet litt om microsoft sin historie og hvordan de laga windows.

Gi meg en som vet at det meste av interfacen i windows er bygd på gamle ideer som APPLE hadde programert.

GI meg en som vet at du kan bytte ut så meget mye mer en akkurat bare USB add-ons.

Gi meg en som vet at faktisk Mac OS X er bygd på UNIX kjerne (darwin), og jeg skal gi deg terminal vinduer og kaste unix-kommandoer opp i rævva på deg.

Gi meg Apple som faktisk skjønner at OPen Source er et riktig steg, i forhold til hva **** MS driver med.

Gi meg designvare og designhardware slik som Apple gjør.

Gi meg stabilitet og smooth-gui slik som APple gir meg i Apple OS X, unix + x.gui.

Gi meg alt annet enn en slik hjernevasket stakkars gutt som deg.

Gi meg en idiot som skjønner at cpu`er fra Motorola/IBM (PPC build) faktisk eier mange av de intel og amd som produseres nå.

Gi meg en som skjønner at mhz ikke er ytelse.

Gi meg en som ikke er så naiv å henge seg på "leselampe" saken.

Gi meg en som kan nevne 5 VIKTIGE ting du ikke kan bruke en mac til, og ikke kom med: mirc, cs, osv.

Gi meg en som skjønner at har du en mac, g3/g4 så kan du faktisk emulere det ***** latterlige Windows systemet inni i selve mac os X. Og du kan få kjørt CS og mirc og word og alt annet.

Gi meg en som skjønner at det finnes faktisk, halflife, quake3, unreal, office og alt annet shit dere vil ha og maser etter.

Gi meg en som har jobbet på begge deler i mange år og faktisk har peiling.

Gi meg en som sette pris på nytenking og utvikling, og ikke pengepressing og utnytting av eldgammel teknologi, (les: win xp).

Gi meg en som skjønner at viss du vil kjøre linux eller xfree86 (for den som vet hva det er) skjønner at med MAC OS X og unix kjerne kan du legge inn KDE og GNOME på mac`en...

GI meg en som får de kiddsa som ikke har peil til å holde kjeft, og heller lese litt rundt på nett, teste ting selv... sjekke ut, før de uttaler seg.

Jeg har en tbird, pese, som jeg kjører win2k servpack2 og alt av andre updates.

Gidder ikke winxp, eneste jeg liker er cleartype teknologo (for de som vet hva det er)

har en linux box kjørende på redhat 7.2, standard kernel..

og et par mac`er, har en G4 dual som eier min stakkars tbird 1200..

Å får dere noen gang prøvd denne er dere fortapt,

www.apple.com/powerbook

Ahtlon Tbird 1200 / Apple Titanuium PowerBook

[ Denne Melding var redigert av: Mhh på 2002-03-05 11:41 ]

Lenke til kommentar

Enig med deg der! Alt for mange fjortiser her på forumet (enda flere på forum.gamer.no!). Det har bestandig vært slik (i nittiårene) at alle fjortissene bestandig har sagt ang. Mac og Amiga: "det suger jo max esse" uten å ha peiling i det hele tatt. O' hvilken drøm hvis disse to platformene fortsatt hadde vært store på markedet *drømme*

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2002-03-05 17:40 ]

Lenke til kommentar

Siste skriiiiiik

alle de rike og velstånde kommer til å kjøpe en nattlampe til alle barna sine!!!!

det der azza var en snazzen og vidunderlig lampe jeg tar 5

vet ikke hva jeg skriver pga søvnighettens overhånd

ZZZZZZzzZZZZZZzzzzzZZZZ

god natt alle data elskere!!!

sov godt å drøm søtt!!!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 19:56, minimum payne skrev:

ÅÅÅÅ GIIIID , for en lekker bordlampe, en sånn må jeg få meg.

å gud for en idiotisk usaklig drittunge, sånn må jeg kverke.

Lenke til kommentar

Quote:

Mhh skrev (2002-03-06 00:51):

Quote:

On 2002-03-05 19:56, minimum payne skrev:

ÅÅÅÅ GIIIID , for en lekker bordlampe, en sånn må jeg få meg.

å gud for en idiotisk usaklig drittunge, sånn må jeg kverke.

Ikke la deg irritere av fjortissene her på forumet. Det er mange av dem her :sad: Ikke blir vi kvitt dem heller *hint*

Lenke til kommentar

Debatten startet med et heiarop til et design og endte med den ordinære MAC/PC krangelen...

Jeg er selv en PC bruker og har vært det i mange år, men:

1. Uansett om du kaller MAC en lampe, halv fotball, eller hva det måtte være, er den i utgangspunktet langt mer spennende enn en PC boks... Det faktum at designet alene skaper en debatt som denne sier i grunn det meste... Det er heller ikke første gang MAC klarer å starte en slik debatt. Synes i grunnen mer om MAC enn hjemmesnekrede kasser med lysorgel, blacklight og plexiglass som enkelte ser ut til å ha behov for bare for å bli lagt merke til på et LAN party... Ikke misforstå, synes det er bra med kreative PC brukere også, men innse i allefall at en MAC i motsetning til en PC nesten alltid blir lagt merke til uten omfattende modifikasjoner...

2. Uavhengig av andres meninger og eventuelle testresultater fra bedrevitere opplever jeg fremdeles at min 'gamle' jobbmaskin, en 800Mhz PC med 512Mb Ram ikke klarer å åpne TIFF filer fra vår grafiske MAC bruker-avdeling... At det alltid har vært slik kan naturligvis skyldes at jeg alltid får ny maskin etter dem, men man kan jo heller ikke se bort i fra at det grafiske miljø faktisk har rett i at MAC har bedre ytelse på dette området?

Jeg kommer nok alltid selv til å foretrekke PC fremfor MAC fordi jeg innbiller meg at til mitt bruk er en PC et bedre valg, men en 'ærta bærta' debatt som denne blir for meg ikke annet enn bare dumt...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som husker slutten av 80-tallet og første halvdel av 90?

PC er bedre enn Amiga!

Næii, er'n ikke det så!

....

Pappa'n min er sterkere en din så, ædda bædda!

Ingen som blir lei av dette ? :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Zorro på 2002-03-31 03:29 ]

Lenke til kommentar

Jeg har IKKE greie på mac ,men jeg vil gjerne prøve ut nye systemer og Nå prøver jeg og konvertere til Linux ,men det tar litt tid for meg som har drevet endel med windows.

Og angående PC og Mac så vil jeg si at MAC er Bedre.

En person som bor oppe på boligfeltet vårt har skaffet seg MAC og jeg må si at den er mange ganger raskere en min XP1700@1776 og 256DDR ram.

Har 2490 i sandra memory bandwith så det skulle ikke være noe galt med systemet.

Skal du vært produktiv så burde dui bruke mac , det er jo en grunn til at store firmaer ikke bruker pc`er mens de bruker MAC.

OG hvis jeg ikke husker feil så kom GF3 til Mac før det kom til PC , noe som må si at du også kan spille på MAC , men hovedsaklig er vell det til arbeid.

OG hvis mac bygger på Linux så har de det beste operativsystemet som noensinne er laget.

Opensource er veldig bra fordi da kan folk gå inn og forandre på kildekoden og derfor lage bedre programmer og optimalisere programmene.

Når tilogmed MS kjører linux så må det bety at Windows IKKE er bra nok og derfor så må de bruke Linux på sine servere.(Eller Unix , eller hva de rare OSène og kernelene heter)

Siden jeg ikke er så produktiv på Pcèn så liker jeg og ha 3 OS instalert på engang (win98XPLinux) ,og da kan jeg velge hva jeg vil bruke Pcèn til.

Grunnen til at jeg har XP er at ISDN kortet mitt ikke virker under Linux.

Huff dette ble langt dette her.

Men "The bottom line" er at MAC faktisk er bedre hvis du skal vært produktiv , og designet er noe av det beste jeg har sett.

XP1700@1771mhz

256 TwinmosDDR pc2700

Soltek SL75 DRV2(hvordan voltmodder jeg det?)

Ati Rage PRO 8mb

Vapochill :grin:

1X 300watt + 1X 230Watt

592 i 3dmark

2490mbs i Sandra memory bencmark

Legger ut resulteter snart.

[ Denne Melding var redigert av: cfd på 2002-04-03 16:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...