Gå til innhold

Rett og slett rått!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-26 10:03, jason skrev:

Det første som slår meg når jeg ser dette er jo hvorfor i all verden er ikke alt tilbehøret trådløst?

Når en først har lagt så mye arbeid ned i det utseendemessige så hvorfor ikke fortsette helt ut?

Tenkte på det samme når jeg så det... :grin:

Att det ikke er trådløst trekker en del ned

Lenke til kommentar

Det eneste som "imponerer" er at de har fått den så kompakt. Vet ikke hva prisen blir, men den blir høy! Uansett er mac ubrukelig til alt annet enn grafisk design. Tastaturet er så lite at det er upraktisk. Musa kan man bare kaste ut, den har jo bare en knapp! Skal du bytte ut komponenter sa du? Javel, ta kontakt med monopolisten Apple :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 15:19, borre skrev:

Det eneste som "imponerer" er at de har fått den så kompakt. Vet ikke hva prisen blir, men den blir høy! Uansett er mac ubrukelig til alt annet enn grafisk design. Tastaturet er så lite at det er upraktisk. Musa kan man bare kaste ut, den har jo bare en knapp! Skal du bytte ut komponenter sa du? Javel, ta kontakt med monopolisten Apple :smile:

har du noengang vært borti en mac?

det eneste en mac ikke kan måle seg med mot en pc er spill, som kommer seint eller aldri. Tastaturet er faktisk full-size, du trenger ikke mer enn en knapp i Mac OS.

(det eneste du kan bytte ut (inne)i den nye iMacen er minnet, og det har nok ikke apple monopol på :smile:

Pris: ikke over en like kraftig pc med LCD-skjerm

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 18:24, Ritz skrev:

har du noengang vært borti en mac?

det eneste en mac ikke kan måle seg med mot en pc er spill, som kommer seint eller aldri. Tastaturet er faktisk full-size, du trenger ikke mer enn en knapp i Mac OS.

Yepp... har blitt tvunget en del ganger i utdanningen. Aldri mer sier nå jeg. Mac skal være veldig brukervennlig sies det. Hahah! Noen eksempler:

* Det nye iMac-tastaturet skulle bli mye mer brukervennlig. Det gjorde de ved å flytte F-tastene lengre ned, men samtidig gjorde de tastene mindre. En analyse med Fitts lov (ta deg et kurs i HCI) viser at det ble værre.

* Det er mindre intuitivt (synes jeg) i forhold til en ibm-pc:

* Det finnes ikke en eject-knapp på diskettstasjonene.

* Det er "umulig" å oppgradere utstyret uten å kjøpe "alt" på nytt. Svært dyrt i lengden.

* Kræsjer svært ofte! Og ikke kom å si at det var et spesifikt program eller hardware. Det har skjedd i de aller fleste situasjoner når du minst venter det.

* Tastene er for "myke" - værre enn laptop-tastatur.

Kunne sikkert ha ramset opp mye mer, men jeg har så store fordommer mot Mac, at jeg helst ikke vil tenke på det engang :smile:

Lenke til kommentar

Seriøst. Dere som bare sier mac er dritt uten å begrunne det er noen idioter. Faktisk så er prosessorene overlegne i forhold til hva pc'er har. Slik har det vært i flere år!

Jeg husker at det har vært slik ang. både Amiga og Mac de siste årene. Men det er stort sett bare fjortiser som kommer med slike kommentarer som "Mac er dritt!" Håper at flere seriøse folk viser seg i slike diskusjoner (hint hint)

Lenke til kommentar

Man kan egentlig bare innrømme at hvis man skal oppnå effekt må man ha CPU og OS som kjører raskere enn 32 bit. Jeg har en Playstation 2, 128 bit 300MHz(900FSB) og et bra skjermkort. 128 bit OS. I forhold til hastigheten til Playstation 2 er den overlegen i forhold til en PC. Jeg håper at AMD Hammer blir noe mer med 64 bits teknologi(på tide). Hadde det blitt PC'er med 128bits teknologi og rask FSB kunne man fått en rask grafikk akslerator. Det er på tide at noe annet enn windows kommer på markedet. Et OS beregnet for 64/128bits teknologi.

Lenke til kommentar

MAC er drit kule vertfal utseende, det har også en syk prossesor iforhold til pc bare se her

Processor:

PowerPC G4 processor

Velocity Engine vector processing unit with 162 integrated Single Instruction Multiple Data (SIMD) instructions

full 128-bit internal memory data paths

powerful new floating-point unit supporting single-cycle, double-precision calculations

data stream prefetching operations supporting four simultaneous 32-bit data streams

1MB backside level 2 cache running at half the processor speed

100-MHz system bus supporting up to 800-MBps data throughput

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...