Odd Logic Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Veit noen om man har angrerett på bredbånd ? F.eks. i mitt tilfelle hvor jeg for en uke siden fikk overført ADSL-abbonementet fra Telenor til Kvalito (og bandt meg i ett år til den nye ISP'en). Siden det bare har gått en uke, er det mulig for meg å annulere kontrakten med Kvalito ? Er mildt sagt frustrert etter en uke med disconnects hvert 15. minutt i Anarchy Online, og *svært* vage svar fra Kvalito-support. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 må inrømme at jeg er svært usikker på dette men tror dette er en tjeneste som du har bestilt og dermed ikke en vare og er da tvilende til dette med angrerett Lenke til kommentar
chil Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Veit noen om man har angrerett på bredbånd ? F.eks. i mitt tilfelle hvor jeg for en uke siden fikk overført ADSL-abbonementet fra Telenor til Kvalito (og bandt meg i ett år til den nye ISP'en). Siden det bare har gått en uke, er det mulig for meg å annulere kontrakten med Kvalito ? Er mildt sagt frustrert etter en uke med disconnects hvert 15. minutt i Anarchy Online, og *svært* vage svar fra Kvalito-support. betilte du over internett eller telefon? hvis ja har du angrerett uansett om du kontaktet dem eller de kontaktet deg. Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Kjipt det, Oddis. Er nok et hint om at du må komme deg til byen, ja .. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Tviler på at du kommer noen vei med angrerett, men om ikke du får en brukbar tjeneste kan du selvsagt kreve at de ordner det, og om ikke de får det til, at du blir løst fra kontrakten. Lenke til kommentar
Odd Logic Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Jeg bestillte over internet, overhodet ingen informasjon om angrerett hverken i forsendelsen de sendte meg, eller på deres websider (vel, jeg har ihvertfall ikke funnet det) Etter å ha lest en del om Kvalito ( blandt annet her på dette forumet) ser jeg at utelandstrafikken deres først har vært et problem de siste ukene. Er svært usikker på om jeg skal ta sjansen på å gi dem tid til å utbedre disse problemene og dermed risikere å bli sittende med skjegget i postkassa. Takk for svar så langt, tar gjerne i mot råd/anbefalinger. (vandyret..... kjedelig på jobb ?) Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Takk for svar så langt, tar gjerne i mot råd/anbefalinger. Kan du ikke bare ta en telefon til Forbrukerrådet? De kan i hvert fall gi deg et sikkert svar. Tlf 81558200 Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Her må du jo kontakte Kvalito og be om å få en kopi av vilkårne som du aksepterte da du bestilte hos dem. Det er disse du i første omgang må forholde deg til. Du kan jo eventuelt kontakte forbrukerrådet senere om vilkårne ikke helt var slik som du skulle ønske Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jeg bestillte over internet, overhodet ingen informasjon om angrerett hverken i forsendelsen de sendte meg, eller på deres websider (vel, jeg har ihvertfall ikke funnet det) Både Online ADSL og Tiscali har hatt angrefristskjema i GDS-pakka/brev så jeg vil tro du fint kan bruke den retten. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hvis du bestilte over nett og ikke fikk et angrefrist skjema så gjelder en standard angrefrist, husker ikke nøyaktig hvor lang den er. men sjekk forbruker rådet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 1 mnd hvis du ikke får angrerett skjema, 2 uker hvis du fikk Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dette går kanskje under reklamasjon? Du har ikke fått det du har betalt for. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dette går kanskje under reklamasjon? Du har ikke fått det du har betalt for. Om han ikke har fått det han har betalt for er jo opptil selskapet(Kvalito) å bedømme. Smart å lese vilkårne før man tegner abbonement Men han kan jo selvsagt prøve dette opp mot forbrukerrådets regelverk. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Fjernet. Endret 6. mars 2005 av NetFinity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå