wahl Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Hei! Er det noen som har peiling på hvor man kjøper Coca Cola Zero konsentrat? Slik som de bruker i dispensere på bensinstasjoner osv? Lenke til kommentar
abrj Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Tror nok eneste mulighet er å være forhandler, dvs. registrert selger hos Coca Cola. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Hvorfor ønsker du dette? Bare nysgjerrig. Man får sukkerfri cola-sirup til brusmaskiner alle steder der Soda Stream-maskinene selges. Det er jo ikke akkurat merkevaren Coca-Cola, men et forsøk på å etterlikne smaken. Lenke til kommentar
hean Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Hvorfor ønsker du dette? Bare nysgjerrig. Man får sukkerfri cola-sirup til brusmaskiner alle steder der Soda Stream-maskinene selges. Det er jo ikke akkurat merkevaren Coca-Cola, men et forsøk på å etterlikne smaken. Forskjellen er prisen... colasirup er enormt billig og ut i fra det jeg har hørt tjene CC lite på restaurantbransjen da det er mer for å bygge merkevaren sin. Tviler på de betaler mye mer enn en krone per halvliter drikk for sirupen. Lenke til kommentar
wahl Skrevet 20. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2016 Hvorfor ønsker du dette? Bare nysgjerrig. Man får sukkerfri cola-sirup til brusmaskiner alle steder der Soda Stream-maskinene selges. Det er jo ikke akkurat merkevaren Coca-Cola, men et forsøk på å etterlikne smaken. Har lyst på det fordi jeg ikke synes soda stream sin smaker så veldig godt... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 (endret) Dispenser-cola er aldri godt. Det er Coca-Cola fra boks som er best. Hvis du vil spare penger på brus, bør du prøve å finne andre smaker. Sitron/lime pleier å være bra. Endret 20. juni 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Dispenser-cola er aldri godt. Det er Coca-Cola fra boks som er best. Hvis du vil spare penger på brus, bør du prøve å finne andre smaker. Sitron/lime pleier å være bra. Hahaha, har du sirupen som er den hellige gral for CC så blander du den så sterk som du selv vil... Lenke til kommentar
Svar Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Dispenser-cola er aldri godt. Det er Coca-Cola fra boks som er best. Hvis du vil spare penger på brus, bør du prøve å finne andre smaker. Sitron/lime pleier å være bra. Alle vet at det er cola på glass som er best, etterfulgt av box. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Jeg vet at mange påstår det, men jeg har andre erfaringer. Glasscola smaker smaker ofte gammelt. Kanskje fordi glasset slipper inn lys som endrer colaens kjemiske sammensetning. Jeg har aldri fått en vond colaboks. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Cola på glass kommer jo uansett enten fra: 1. Dispenser 2. Flaske 3. Boks. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Her var det snakk om cola fra de tradisjonelle glassflaskene. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Kan du ikke bare kontakte en restaurant, evt CC Norge, og spørre om du kan få kjøpt sirupen? Vi får den i 20L beholdere på jobben. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Kan du ikke bare kontakte en restaurant, evt CC Norge, og spørre om du kan få kjøpt sirupen? Vi får den i 20L beholdere på jobben. Pris på en 20 liter og hvor mange liter drikke holder det til? Lenke til kommentar
wahl Skrevet 21. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2016 Kan du ikke bare kontakte en restaurant, evt CC Norge, og spørre om du kan få kjøpt sirupen? Vi får den i 20L beholdere på jobben. God ide! Kan du ikke bare kontakte en restaurant, evt CC Norge, og spørre om du kan få kjøpt sirupen? Vi får den i 20L beholdere på jobben. Pris på en 20 liter og hvor mange liter drikke holder det til? Leste en plass at det var 1/5 blandingsforhold Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Kan du ikke bare kontakte en restaurant, evt CC Norge, og spørre om du kan få kjøpt sirupen? Vi får den i 20L beholdere på jobben. Pris på en 20 liter og hvor mange liter drikke holder det til? Ca 450-500kr ifølge sjefen her. Blir nok et par liter ut av det! Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Kan du ikke bare kontakte en restaurant, evt CC Norge, og spørre om du kan få kjøpt sirupen? Vi får den i 20L beholdere på jobben. Pris på en 20 liter og hvor mange liter drikke holder det til? Ca 450-500kr ifølge sjefen her. Blir nok et par liter ut av det! 20 liter med 1/5 blandingsforhold gir 120 liter, altså 240 halvlitere. Går ut i fra 450-500 kr er salgspris og at innkjøpspris er en del lavere. Hvis den er 240 kr så betaler restauranten 1 kr pr halvlitersglass vi betaler 35-50 kr for. Har hørt at drikken står for det aller aller meste av inntekten da den gir stort overskudd med liten arbeidsinnsats og det stemmer nok. Kunne tenkt meg en slik men da ville jeg drukket mer Cola enn jeg absolutt burde Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Det er prisen det koster fra CC, om jeg forstod det riktig. Er en del restauranter som lever på sommermånedene, hvor det i stor grad går både øl og brus. Så du har nok rett i det du sier. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Håper du kan oppdatere tråden hvis du får tak på konsentratet. Er interessert i det samme selv. Har i flere år laget Cola, 18 liter i slengen av den gamle "originale" sodastream-colaen. Dette på 18 liters fat som originalt har vært konsentrat på, men som nå benyttes til øl (og cola). 1 flaske a 0,5 liter var beregnet til 12 liter, så det gikk 1,5 flasker per fat. Sodastream har nå forandret/vannet ut eller noe, så 1 flaske (440 ml?) rekker til 6 eller 7 liter. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Om du bor på østlandet (Akershus eller Follo), så kan jeg sikkert prøve å få tak i en sånn bib på 20L. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. juli 2016 Del Skrevet 1. juli 2016 Hvis det var meg du tenkte på så er jeg super-takknemlig for tilbudet, men jeg bor dessverre (i dette tilfellet) i det kalde nord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå