Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chipping av VW Golf


anti2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en Golf 3 (96)GL 1.6 100hk, og spørsmålet da er hvor mye vil et evt chip bytte utgjøre av effekt? Og hva slags kostnader og andre endringer må gjøres for at det ikke tar livet av bilen.

Det er ikke verdt det. Koster for mye / yter for lite. Glem hele greia, få deg en overladet bil så kan du begynne å tenke på chip.

Lenke til kommentar

Å installere NOS er vel det mest ubrukelige måten å få en mer "kjørbar" bil. Det koster mangfoldig tusener, og kan bare brukes i noen sekunder før man må fylle tanken igjen. Dette hjelper jo nada til vanlig bruk.

 

Chip, åpen ramair luftfilter, tilpasset eksosanlegg HELE veien + grenrør vil kanskje gi 20-25hk ekstra. Men det koster nok fort 15000 for skikkelige saker.

 

Du får også kompressor og turbo, er du heldig finner du kit. Hvis du ikke vil gå den lange veien med å senke kompresjon og forsterke div deler, så vil et slikt kit gi mellom 40 og 50 hester (pga. lavt trykk). Har sett kompressorkit til 20000,-, og da er det bolt-on (men du må nok belage deg på å leite litt etter det). I tillegg er det veldig veldig anbefalt å bytte eksosanlegg for å få korrekt mottrykk.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

På en innsugsmotor (uten turbo) blir effektøkingen 6-8% og det kansje viktigere dreiemomentet øker med 8-12%! Effekten økes ytterligere med sportssluftfilter og fullflødes effektanlegg. På en bil med turbo kan også ladetrykket høynes og med optimering av drivstoff og tenning oppnås en markant økning av effekten og dreiemomentet med 20-50%. Her finnes også ulike steg. Med effektanlegg og, til visse biler, grovere framrør og sportskatalysator muliggjør dette ytterligere effekt og dreiemomentsøking. :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har en 1,8 GL med effektanlegg til midtpotta + chip og sportsfilter. den er det ekstremt mye trøkk i. men når det er 1,6 blir det nokk ikke så mye trøkk vil jeg tro. tror du må opp i 1,8 motor for å få noe ytelse ja. men som sagt den vi har dryler utrolig mye. den er tilsalgs også. vist noen er intersert.

hmmm dette er bilder som forrige eier av bilen har tatt. litt små fiks igrunn. med det som interiserer er jo effektanlegg, sota baklykter og andre effekter.

 

ta kontakt med [email protected] vist det skulle være interiserte eller annet.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har i grunn alltid lurt på hvor folk få det fra at chip gir så og så mye på alle sugemotorer. Det er jo en kjennsgjerning at det er få om noen som klarer å få ut så mye som en prosent ekstra hester fra en S52 (BMW M3 motor). Andre motorer er jo bevisst strupet langt ned, og en kan hente ut en masse effekt som på Neon 2.0 "90hk".

 

Om den originale motorstyringen er ok så er det lite å hente, men du kan fortsatt få en mye mer kjørbar motor ved å endre på bensinkutt og slike ting. Bilen føles piggere og mer responsiv selv om målt toppeffekt er omtrent den samme. F.eks på min gamle Golf 3 GTI 2.0, med 8v 2E motoren føles det som 20 hk mer, men målte ikke en gang 120hk. Og det er jo ikke mer enn feilmarginen på en vanlig rulle...

Endret av Espenevo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...