Bombasa Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Jeg fikk tidliggere fint sendt mms men nå etter jeg fikk nytt sim så får jeg ikke sendt mms. Når ICE sender meg nytt oppsett så får jeg det ikke og de har prøvd og sende meg mang ganger. Data fikk jeg lagt inn oppsett på selv men mms vil bare ikke virke. Noen forslag til forandringer i oppsett? MMS oppsett som står på ICE sine sider under Sim-bytte: MMSNavn: mms.ice.net APN: mms.ice.net Brukernavn: mms MMSC: http://mmsc/ MMS-proxy: 185.83.167.222 MMS-port: 8080 Apn-type: mms De andre feltene skal være blanke. Når du er i utlandet, kan det hende at innstillingene slettes og de må tastes inn på nytt hvis du ønsker å sende MMS i utlandet. Vi jobber med å finne en løsning, så innstillingene oppdateres automatisk. Lenke til kommentar
rxr77180 Skrevet 12. juli 2016 Del Skrevet 12. juli 2016 (endret) Hei, Har samme problemet på min Nexus 5X. Fant du en løsning? Edit: Fant en løsning. Åpne innstillingene for mobildata (ikke MMS) og endre APN-type til default. Etter dette får jeg både sendt og mottatt MMS Endret 12. juli 2016 av rxr77180 1 Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 13. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2016 Jeg resatte mobilen og da fikk jeg automatiske innstillinger fra Ice. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Noen som kan legge ut sine innstillingere for MMS? Har prøvd de som ligger på hjemmesiden til Ice, men de fungerer ikke. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 I tilfelle noen andre finner denne tråde, den aktuelle telefonen er en HTC One M8, men dette kan vel gjelder for flere modeller også. Jeg måtte endre fra ipv4/ipv6 til kun ipv4, da fungerte det. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Sliter med at enkelte mms sendt med ice ikke kommer fram. Har prøvd innstillingene over og noen kommer frem, andre ikke. Irriterende da telenor har dårlig dekning der jeg bor, ICE har bra, telia blir alt for dyre med minstepris på 250 i mnd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå