Gå til innhold

Hvor mye kan en macbook pro fra 2010 være verdt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en MacBook pro 13'' fra 2010 med litt ustabilt grafikkort som står og støver i en eske i skapet mitt. Den fungerer helt greit til hverdagsbruk, men siden jeg ikke har bruk for den selv tenkte jeg å undersøke om det kanskje hadde vært mulig å selge den, om ikke annet så for delene. Jeg satte inn en SSD og byttet SATA-kabel våren 2015. 

Kan noen av dere flinke, kompetente mennesker hjelpe med med å anslå hva jeg eventuelt kan få for en sånn maskin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MacBook er ikke alt for servicevennlig så hvis den ikke funker som den skal så er den ikke verd noe som helst bortstett fra hos spesielt interesserte. I yrkeslivet står datautstyr i null verdi etter 3 år. Privat så er det et annerledes terreng, men her er det gått 6 år.

Verdien er en symbolsk sum fra 500-1500 kr for noen som kan gjøre noe med den. For andre er den verdiløs. Datautstyr er godt over utragnert etter 6 år.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ja, 30% eller mer reduksjon i pris per år er det jeg også har hørt og maks en tusenlapp etter tre år.

Håper min laptop holder noen år til så jeg slipper å kjøpe ny ennå :) Har hatt den i fem år kanskje.

Lenke til kommentar

Som regel er servere bygd opp av skalerbare moduler. Selvfølgelig er det verdt noe om du har 10, 100 eller 1000 moduler, men en enekelt modul i seg selv trenger ikke være verdt noe utover bruksverdi.

Vi snakker ikke om enterpise servere her eller superkomputere, vi snakker om ei 6 år gammel notebook.

Det du skriver er like dumt som å påstå at det er feil at den 20 år gamle varebilen til Per ikke er verdt mer enn vrakpanten fordi en eller annen kakse har en 1962 Ferrari 250 GTO til en verdi av $52M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...