Gå til innhold

Hvilket minne på MSI K7D Master -L

AMD-King

Anbefalte innlegg

Etter noe snakk om XP til MP mod av CPU'er ble jeg motivert til å prøve selv. Dual CPU system er noe jeg har hatt lyst på lenge så jeg tenkte MSI K7D Master kunne bli en billig vei til målet mitt.

Jeg lurer på hvilket minne jeg skal velge. Leste i manualen til hovedkortet at man bør ha REG. minne. Men jeg så også følgende:

Note: Registerd DIMMs can be placed into DDR1~4, but unbuffered DIMMs ca be placed into DDR1~2 only!

Så slik jeg forstår det så kan jeg ha 2 ikke-REG brikker på hovedkortet.

Er det ment at man skal bruke ikke-REG brikker visst hovedkortet bare skal kjøre 1 CPU, eller går det også med bruk av 2 CPU'er?

Hvilke brikker bruker dere andre få som har MSI K7D?

Hvilke brikker bør jeg velge? REG eller ikke?

Takker for alle svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med denne? Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB?

Vet ikke om hovedkortet ditt krever i det minste ECC-RAM, noe disse brikkene ikke er.

Koster kr. 1724 hos Komplett.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

Jo, det fungerer. Men siden hovedkortet bare kan kjøre 266 FSB (personlig så vil jeg ikke overklokke) så bør det vel holde med PC-2100. Dette er en PC jeg kommer til å ha lenge som filserver og til multiCPU oppgaver, trenger ikke så kraftigt minne.

Er litt usikker på ECC. De fleste REG brikker har jo ECC, men hvor mange unbuffered brikker har ECC?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...