Kaviar274 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Er det en trend for å lyve i media. Har bare hørt at media blir kjøpt opp av establishment, korrupsjon etc. CNN for eksempel når det kommer til hvem som betaler for å rapportere nyheter aka Al Jazeera fra Qatar som funderer TYT ved å si de tingene de liker, eller CNN som ikke skulle forundre meg om de er betalt av Tyrkere eller Saudi Arabia. Endret 18. juni 2016 av Kaviar274 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Det kan hende, men jeg tror det oftere er et spørsmål om hva de ikke skriver, enn hva de skriver. Og så betaler det seg nok bedre å skrive standardnyheter, enn å forsøke å kritisere systemet for mye (ellers skulle Le Monde diplomatique gjort det mye bedre). Men mest av alt tror jeg journalistene ofte tror på det de skriver selv, eksempelvis moderne økonomi, som må beskrives som mer en trosretning enn noe annet. Altså tror journalistene på løgnene sine selv. 3 Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Er det en trend for å lyve i media. Har bare hørt at media blir kjøpt opp av establishment, korrupsjon etc. CNN for eksempel når det kommer til hvem som betaler for å rapportere nyheter aka Al Jazeera fra Qatar som funderer TYT ved å si de tingene de liker, eller CNN som ikke skulle forundre meg om de er betalt av Tyrkere eller Saudi Arabia. Det er vel heller jøder som styrer det meste av media. Men de har sikkert ingen agenda :^) Endret 18. juni 2016 av Skinfaxi 1 Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Oy vey, the algorithm knows. Shut it down! 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Er nok litt i det der Skinfaxi. Man får jo gjerne inntrykk av at "annenhver film" som kommer fra hollywood enten har jødiske bryllupsseremonier, bar mitzvah eller for den saks skyld skuespillere som favoriseres å gjenbrukes fordi de har et jødisk opphav. 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Altså tror journalistene på løgnene sine selv. ... og da er det ikke lenger løgner, men feiltagelser. Lenke til kommentar
Skinfaxi Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Er nok litt i det der Skinfaxi. Man får jo gjerne inntrykk av at "annenhver film" som kommer fra hollywood enten har jødiske bryllupsseremonier, bar mitzvah eller for den saks skyld skuespillere som favoriseres å gjenbrukes fordi de har et jødisk opphav. https://youtu.be/cwgLczzn5gk 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Er det en trend for å lyve i media. Har bare hørt at media blir kjøpt opp av establishment, korrupsjon etc. CNN for eksempel når det kommer til hvem som betaler for å rapportere nyheter aka Al Jazeera fra Qatar som funderer TYT ved å si de tingene de liker, eller CNN som ikke skulle forundre meg om de er betalt av Tyrkere eller Saudi Arabia. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Er nok litt i det der Skinfaxi. Man får jo gjerne inntrykk av at "annenhver film" som kommer fra hollywood enten har jødiske bryllupsseremonier, bar mitzvah eller for den saks skyld skuespillere som favoriseres å gjenbrukes fordi de har et jødisk opphav. https://youtu.be/cwgLczzn5gk USA har 5-8 millioner jøder. Er ikke så rart at de snakker om det på film. Av argumenter for en jødisk sammensvergelse, så må det der være det dummeste. Man må også spørre seg hva slags "underliggende verdier" de filmklippene der sprer, de gjør for det meste narr av jødiske skikker. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 USA har 5-8 millioner jøder. Er ikke så rart at de snakker om det på film. Jo, det er påfallende. Det fins like mange av filippinsk avstamning, av kinesisk og av ekte amerikansk avstamning. Hvor er det blitt av deres kultur og skikker på film? 3 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) USA har 5-8 millioner jøder. Er ikke så rart at de snakker om det på film. Av argumenter for en jødisk sammensvergelse, så må det der være det dummeste. Man må også spørre seg hva slags "underliggende verdier" de filmklippene der sprer, de gjør for det meste narr av jødiske skikker. Jeg har ikke noe spesiellt i mot folk så lenge det er skikkelige folk. Jeg har ikke noen agenda om å virkelig sverte jødene for noe. Konflikten i midt-østen hvor jødene er involvert er ikke noen bra situasjon. Synes begge leire (Palestinere og Israelere) er jevnbyrdig galne, og begge vil forsvare sin eksistens. Alle ser at Israel har den militære overmakten, og alle vet at Israelerne var de som var innflyttere der med FN sin velsignelse. Jeg nevner disse ting da jeg synes du er en ordentlig bruker av dette forumet, men så har jeg også fått med meg at du er kristen ved å lese og delta i forskjellige debatter. Kristne har ofte en forkjærlighet over staten Israel, med det sier jeg ikke at du er en slik kristen. Så er skapet satt slik det står her i fra. Dette med hollywoodisme virker kanskje å være en relativt uskyldig greie da. Jeg lever jo ikke i California, så jeg vet jo ikke hvor forskjellsbehandlet den jevne amerikaner som søker seg jobber der borte måtte føle seg (evt. også andre steder i USA hvor det er jødeopphopning). Man kan gjerne si at det er naturlig å prioritere sine egne, men det ville nok ikke blitt vel mottatt om det var liknende tilstander i Norge og jobbsøkere (lovmessig sett da). Lov og praksis er jo ikke alltid det samme. Til saken da: Det virker påfallende at jødene har forsøkt å spre sin kultur igjennom filmen. Og det har jeg fra egne inntrykk ved å se vanlig film over en del år. Så jeg trengte ikke det "hollywoodisme youtube-klippet" for å finne bekreftelse på det Endret 19. juni 2016 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå