Kaviar274 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Når folk klager over kristendommens ondskap så er det mest under katolsk kristendom. Selv om vi har hatt noen episoder under protestantisk kristendom som heksejakt osv. Men forskjellen er at katolisismen var ren ONDSKAP!, hele grunnen til at folk flyktet til USA var for religiøsfrihet. Også var det grunn til at jesuitter ble bannlyst i enkelte land som Norge, hvorfor tillate folk som var dritt og vil promotere det til dem? Siden jesuitordenen var under katolsk kristendom. Altså folk forstår ganske lite når de sammenligner religioner med ideologier siden de er menneskelagde, joa nokså ondskapsfulle men her er greia. Islam er prikklik katolsk kristendom og jeg skal forklare hvorfor. Når noen spør, hva er kristen kultur? Så vil jeg si, jo sønn det er katolsk kristendom. Og hvorfor er den kulturell? Vel fordi den er autoritær. Det var bare det at folk såg hvor ondskapsfull den var at de rett og slett brøt bort ifra den noe som desverre muslimer ikke har gjort. Eller du kan ha kulturell kristendom selv med protestantismen men den er ikke bundet på det. Fordi katolisismen er bundet på kirke tradisjoner som skal holdes. Protestantismen går ut på å tolke bibelen som guds ord og har ikke slikt absurditet. Selvfølgelig i nymoderne tider har katolisismen måtte tilpasse seg litt mer som er grunn til Vatikan 2 konsilet som det heter og er dermed kanskje ikke like så ille som før men uansett så er de onde i opprinnelsen for husk.... teokratisk utopia er deres drøm! Islam er på samme måte prikklik. Kulturelt og religiøst. Du kan tenke på religion før ikke direkte som en sannhet men for å spre kultur og religion under et rike. Men det som er greia er at folk som er teokratisk har greia med kulturdominanse! Det som er fordelen i det demokratiet vi i vesten har utviklet til er at det ikke er en svakhet å inrømme feil. Autoritære regimer derimot, og da mener jeg som oftest muslimske regimer er jo mer tuktet på teokrati, så skille mellom Moske og Stat er ikke direkte kanonsk der selv om jeg har hørt at Tunisia kanskje vurderer det. Men greia er at de blir drevet av teokrati. Det er TEOKRATI som er ONDSKAP!!!. Og ja, vi bannlyste jesuitter og se hvor bra det var? Jeg mener hvorfor er det ille å være for likestilling, religionsfrihet og menneskerettigheter? Det å bannlyse teokrater er jo en menneskerett fordi de rett og slett aldri jeg gjentar ALDRI vil annerkjenne de verdiene vi har for gode, de tror deres teokratiske verden er best! Det er den vrangforestillingen katolikker har bare på mindre skala i dag og det er slik muslimer bokstavelig talt tror på. Det betyr ikke at muslimer, ateister, jøder, kristne, hinduer eller whatever er dårlige mennesker, men teokrati er bare faktuelt anti demokratisk og rett og slett et horibelt hatfult system som vi ikke må tolerere eller land som støtter det. Så jeg forstår ikke hvorfor folk støtter eller er sympatisørere for en religion som støtter teokrati? Jeg er visst på en feil klode : I Endret 18. juni 2016 av Kaviar274 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Det er TEOKRATI som er ONDSKAP!!!. og DEMOKRATI er ikke ONDSKAP? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Det er TEOKRATI som er ONDSKAP!!! Der har du desverre helt feil. En styreform eller religion er ikke negativt i seg selv, det er mennesker som står for ondskapen. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Det er TEOKRATI som er ONDSKAP!!! Der har du desverre helt feil. En styreform eller religion er ikke negativt i seg selv, det er mennesker som står for ondskapen. Med hjemmel i sin tro på Abrahams gud, for å sikre sin plass i paradiset. Gud/Yahwee/Allah er en despot og hans troende er de mest onde, rasistiske mennesker på jord. Jeg tror ikke det er noe de troende finner på selv. Teokratiet forer dem med løgn og undragelser, Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 De som dro til USA fra nord-europa rømte fra protestantiske land. Synd historie og fakta kommer i veien for argumentene dine. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) De som dro til USA fra nord-europa rømte fra protestantiske land. Synd historie og fakta kommer i veien for argumentene dine. se på det litt som en trapp... protestantene er vel et skritt nærmere bibelsk kristendom enn katolikker, men det er likevel ikke helt "der" mht å følge bibelen og har som katolikkene lagt litt for mye vekt på å gjøre seg til lags med myndighetene og få innflytelse i styre og stell enn å spre bibelens budskap. nærmest bibelsk kristendom i norge må være baptistene etter hva jeg kan se.. litt om baptistenes historie er her: http://www.daria.no/skole/?tekst=1263 du har "sørstatsbaptistene" da som leverer svovelprekener og skriker at homser havner i helvete, det er vel ikke helt heldig, for homser er ikke noe større syndere enn en prest som er utro mot kona si. Samtidig blir det feil av en prest å velsigne homoekteskap for da sier du at synd er greit, for synd står det jo at det er, og da er du inne på det jeg sa ang. mange av protestantene i norge som uthuler kristendommen til å ikke ha noe innhold mer i det heletatt, fordi de er mer opptatt av å logre for staten enn å være kristne. Hvordan Gud ser på det er jo det som til syvende og sist burde telle for en kristen for det er jo han vi prøver å ha et godt forhold til, ikke hva andre mener. Endret 19. juni 2016 av marius77 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) De fleste kristne følger ikke Jesus, de følger gamle testamentet.De fleste muslimer følger ikke Muhammed, de velger og vraker, eller følger hadith. Både bibelen og koranen har såkalt abrogasjon. Det vil si at nytt overstyrer gammelt. I bibelen er det gamle ondskap, og det nye mer humanistisk (Jesus). I koranen er det gamle mer humanistisk, ifra tiden da Muhammed var en feilslått predikant, og det meste er inspirert av bibelen. De nyeste versene i koranen er ifra senere i Muhammes liv når han var krigsherre, krigsforbryter, voldtektsmann, pedofil, slavedriver osv.Med andre ord: Folk velger og vraker og finner det de ønsker å finne i religion. Men der hvor Jesus (til tross for at han ikke eksisterte) er et godt forbilde, så er faktisk Muhammed et jævla dårlig et. Og det er et problem når muslimer mener hans liv er til etterfølgelse, og at han var den perfekte muslimen, og koranen guds perfekte ord.Altså: I Islam vil alltid gærningene vinne den teologiske debatten. Det er derfor andre muslimer ikke kan utfordre dem. Fordi Islam ikke er fredens religion, men ondskapens. Menneskers ondskap. Skrevet på papir. Og hjernevasket gjennom hundre generasjoner. Endret 19. juni 2016 av misanthrope 1 Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) De fleste kristne følger ikke Jesus, de følger gamle testamentet. De fleste muslimer følger ikke Muhammed, de velger og vraker, eller følger hadith. Både bibelen og koranen har såkalt abrogasjon. Det vil si at nytt overstyrer gammelt. I bibelen er det gamle ondskap, og det nye mer humanistisk (Jesus). I koranen er det gamle mer humanistisk, ifra tiden da Muhammed var en feilslått predikant, og det meste er inspirert av bibelen. De nyeste versene i koranen er ifra senere i Muhammes liv når han var krigsherre, krigsforbryter, voldtektsmann, pedofil, slavedriver osv. Med andre ord: Folk velger og vraker og finner det de ønsker å finne i religion. Men der hvor Jesus (til tross for at han ikke eksisterte) er et godt forbilde, så er faktisk Muhammed et jævla dårlig et. Og det er et problem når muslimer mener hans liv er til etterfølgelse, og at han var den perfekte muslimen, og koranen guds perfekte ord. Altså: I Islam vil alltid gærningene vinne den teologiske debatten. Det er derfor andre muslimer ikke kan utfordre dem. Fordi Islam ikke er fredens religion, men ondskapens. Menneskers ondskap. Skrevet på papir. Og hjernevasket gjennom hundre generasjoner. ok ... det ble påstått at kristendom er rasistisk, ond etc. Jeg kan jo gå innpå litt av min historie. Jeg var på slutten av 90 tallet involvert i ganske mye farlige ting. Jeg hadde lest zions vise protokoller som jeg var overbevist om måtte være riktig, og det styrte meg i retning det høyreekstreme miljøet (og senere MC-miljøet til en viss grad). Etterhvert kom også pop-konspirasjonsteoretikerne og jeg fulgte med på dem. Men ting "stemte" liksom ikke helt med det de sa så jeg engasjerte meg aldri noe særlig, men jeg hadde et brennende hat mot norsk venstreside pga en voldsepisode der jeg ble angrepet med balltre og spyttklyser av flere "antirasister", og hadde jeg hatt muligheten til å finne ut hvem de var hadde jeg dratt hjem til hver og en av dem og invalidisert dem. Denne episoden fikk meg til å heie på høyreekstremistene av rent hevnbegjær selv om jeg ikke nødvendigvis følte meg så hjemme der. Det var mye annet også, ikke bare dette, men den ene episoden der sementerte på en måte mitt politiske syn. Men "noe" konfronterte meg og med holdningene mine. Jeg modererte meg gradvis, men var samtidig forvirret over hva dette "noe" var. Etterhvert begynte jeg begynte å høre stemmer og ha drømmer som fortalte meg om konkrete ting som kom til å skje i mitt liv, og ting jeg kom til å lese om senere i bibelen (jeg har aldri lest bibelen). Jeg er ikke en lett mann å overtale og spurte meg selv om jeg var gal, eller om etteretningstjenesten hadde sett meg ut til et slags hemlig MK-ultra prosjekt (hvis du ikke vet hva MK ultra er, bruk google), men ting skjedde som beviste for meg at det ikke var noe av det. Det får ikke ha vært noen andre enn Gud. Det er også merkelig at bibelen er som en dagbok, som beskriver hvordan min dag har vært og gir meg svar på ting jeg lurer på, jeg har ingen forklaring på hvordan det kan være tilfelle, men det er faktisk sånn det er. Og det Gud ville jeg skulle forandre meg på var f.eks mitt syn på innvandrere. Jeg var jo selv en innvandrer (inn til Guds rike), det var noe av det han konfronterte meg med. Så nå er jeg kristen. Og Gud snakker til meg den dag i dag. Endret 19. juni 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Så flott... Du sier gud snakker til deg, det vil si, du hører stemmer i hodet ditt? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Så flott... Du sier gud snakker til deg, det vil si, du hører stemmer i hodet ditt? ikke nødvendigvis... det startet med at jeg hørte stemmer rett før jeg sovnet som jeg ikke skjønte hvor kom fra, så kan han fortelle meg ting i drømmer eller det kan være igjennom andre. F.eks at du sitter og tenker på noe spesielt, så ringer kameraten din og forteller deg noe om akkuratt det du satt og tenkte på. Hvordan han kom fram til akkuratt det akkuratt da aner ikke jeg, men sånn kan Gud kommunisere. Gud skapte universet og kjente hver og en av oss før tidens begynnelse, det kan hende han "forhåndsarrangerer" ting, hva vet jeg. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) Disse to tingene du prater om er også kalt "lucid dreaming" og "dejà vu". Edit: Lucid dreaming er jævlig nice btw, synd jeg bare har fått det til et par ganger... Endret 19. juni 2016 av Sjulimann Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Disse to tingene du prater om er også kalt "lucid dreaming" og "dejà vu". jeg vet godt hva det er, men nei, det er noe helt annet Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Disse to tingene du prater om er også kalt "lucid dreaming" og "dejà vu". Edit: Lucid dreaming er jævlig nice btw, synd jeg bare har fått det til et par ganger... som sagt, det er noe helt annet... det er ikke bare det... Gud er EKSTREMT nær deg når han viser for deg over enhver tvil at JODA HAN ER HER! Jeg var på en veldig farlig vei, men det er ikke bare det å høre stemmer etc. Jeg chattet også med en merkelig fyr fra USA i 3 år som viste veldig mye om meg, hvordan han kunne vite alt dette aner ikke jeg, og alt jeg husker fra samtalene våre som han hintet til, HAR SKJEDD. Han kalte seg "metus666" ... som står for frykt/avsky... Det henspeiler tydeligvis på det faktum at jeg forutså at ting VILLE gå til helvete, men jeg baserte meg på falske tekster som zions vise protokoller eller konspirasjonsteoretikere, ikke johannes åpenbaring. Alle som følger med på disse konspirasjonssidene vil finne ut HVORFOR DE LURER FOLK TIL Å KJØPE GULL, SØLV, SKYTEVÅPEN ETC HVIS DE LESER BIBELEN! Det står også i bibelen at antikrist vil ha et sår i hodet som er leget. Det høres VELDIG ut som Hitler (om du studerer Hitler, som jeg har gjort med min bakgrunn kjenner du igjen MASSE symbolikk, men du skjønner det først om du leser bibelen) Når jeg var forbannet på Gud for en ukes tid siden fikk jeg svaret på hvorfor jeg gikk igjennom alt dette her: FORDI JEG SKULLE ADVARE FOLK OM TIDER SOM VILLE KOMME! Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Ååhhhh, tider som vil komme ja, best å skalke alle luker! Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) Ååhhhh, tider som vil komme ja, best å skalke alle luker! det er det konspirasjonsteoretikerne vil du skal gjøre, som kristen vet jeg bedre... aldri lurt på hvorfor det er fult av disse på nettet nå og at de begynner å dukke opp på TV etc? hva tror du egentlig alt dette her handler om? hva tror du Hitler handlet om? hva tror du denne falske "new age"-bevegelsen til hippiene var, og hvilken tidsalder er det de snakker om som det er slutt på? jeg skjønner meg ikke på folk som aldri ser seg litt rundt og stiller seg noen enkle spørsmål. Endret 19. juni 2016 av marius77 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 svaret på hvorfor jeg gikk igjennom alt dette her: FORDI JEG SKULLE ADVARE FOLK OM TIDER SOM VILLE KOMME! Det du EGENTLIG sier er at du er oppegående nok til at hjernen din forstår at du er ute å sykler og at du har alvorlige psykiske lidelser, lidelser du tror stammer fra en kristen gud... Men dette stammer kun fra fantasien din og noe hjernen din gjør som svar på at den vet det er idiotisk å tro på ubekreftede påstander uten rot i virkeligheten og hjernen din liker ikke å være ignorant idiot og vil derfor at andre skal tro det samme... Alltid mye lettere når andr etror på noe like idiotisk som man selv, så er man i det minste ikke idiot alene... Fremdeles en lettlurt ignorant fjols, men i det minst med selskap.... Du kn jo forklare meg hvordan du vet at dette ikke er fantasi, hvor er bevisne for det? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Men "noe" konfronterte meg og med holdningene mine. Jeg modererte meg gradvis, men var samtidig forvirret over hva dette "noe" var. Etterhvert begynte jeg begynte å høre stemmer og ha drømmer som fortalte meg om konkrete ting som kom til å skje i mitt liv, og ting jeg kom til å lese om senere i bibelen (jeg har aldri lest bibelen). Jeg er ikke en lett mann å overtale og spurte meg selv om jeg var gal, eller om etteretningstjenesten hadde sett meg ut til et slags hemlig MK-ultra prosjekt (hvis du ikke vet hva MK ultra er, bruk google), men ting skjedde som beviste for meg at det ikke var noe av det. Det får ikke ha vært noen andre enn Gud. Det er også merkelig at bibelen er som en dagbok, som beskriver hvordan min dag har vært og gir meg svar på ting jeg lurer på, jeg har ingen forklaring på hvordan det kan være tilfelle, men det er faktisk sånn det er. Du har hallusinasjoner, tenker at enten er du gal eller så er det etterretningstjenesten. Du aner ikke hvilken av dem det skyldes - og dermed må det være Gud? Det er en tankefeil som heter "Argument fra uvitenhet". Faktisk er FO/E mer sannsynlig siden de eksisterer. Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) svaret på hvorfor jeg gikk igjennom alt dette her: FORDI JEG SKULLE ADVARE FOLK OM TIDER SOM VILLE KOMME! Det du EGENTLIG sier er at du er oppegående nok til at hjernen din forstår at du er ute å sykler og at du har alvorlige psykiske lidelser, lidelser du tror stammer fra en kristen gud... Men dette stammer kun fra fantasien din og noe hjernen din gjør som svar på at den vet det er idiotisk å tro på ubekreftede påstander uten rot i virkeligheten og hjernen din liker ikke å være ignorant idiot og vil derfor at andre skal tro det samme... Alltid mye lettere når andr etror på noe like idiotisk som man selv, så er man i det minste ikke idiot alene... Fremdeles en lettlurt ignorant fjols, men i det minst med selskap.... Du kn jo forklare meg hvordan du vet at dette ikke er fantasi, hvor er bevisne for det? det har jeg jo sagt. mentalt syke kan ikke spå fremtiden. men hvis det er dette dere tror, at mentalt syke kan spå fremtiden, så har dere jo noe å slå i bordet med. Kanskje dere burde starte en forening for å få schitzofrene, bipolare og andre mentalt syke inn i posisjoner som statsministere, generaler og andre topposisjoner. Jeg synes det virker som folk der har fått nok av folk i lederstillinger som spår feil. Men jeg for min del er ikke interessert i å bli tilbudt det, jeg nøyer meg med å videreformidle det jeg har opplevd og sett, f.eks her. Endret 19. juni 2016 av marius77 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Men du spår ikke fremtiden, du PÅSTÅR at du kan spå fremtiden. Og det gjør psykisk syke hele tiden. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 det har jeg jo sagt. mentalt syke kan ikke spå fremtiden. Ingen kan spå fremtiden.. Du tillegger ALT for stor vekt på hva du faktisk gjettet riktig og glemmer antagelig det du ikke tippet riktig på... Klassisk feil men hvis det er dette dere tror, at mentalt syke kan spå fremtiden, så har dere jo noe å slå i bordet med. Kanskje dere burde starte en forening for å få schitzofrene, bipolare og andre mentalt syke inn i posisjoner som statsministere, generaler og andre topposisjoner. Jeg synes det virker som folk der har fått nok av folk i lederstillinger som spår feil. Men jeg for min del er ikke interessert i å bli tilbudt det, jeg nøyer meg med å videreformidle det jeg har opplevd og sett, f.eks her. Ja, snill er du som deler slikt visvas med oss andre... Problemet ditt er at du er falt inn i en psykose der du faktisk tror på dette selv... Finnes et ord på dette, vrangforestillinger. Som jeg sa over her så tillegger du all fokus på de gangene du tipper rett og ingen vekt på alle de gangene du tipper feil og jeg kan garantere deg at dinne gjettninger har samme grad som tilfeldigheter for å oppfylles, men i likhet med religiøse som tror bønn virker er du ikke i stand til å avsløre dette selv og fortsetter å tro at du kan "spå" fremtiden. Problemet er at fremtiden ikke er fastspikret. Noen ting er det, men det er fremdeles mer enn nok faktorer å ta hensyn til som ikke er fastspikret. Alle som noen gang har prøvd å planlegge noe vet dette, selv generaler vet at enhver nitidig slagplan går til helvette på under fem minutter, kunsten er å planlegge avvikene men tror vil oppstå... og det er heller ingen lett oppgave... Men hvis du kan spå i fremtiden regner jeg med at du er søkkrik? Du spår vel lett lotto rekka, V75 og tipping du da, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå