Novise Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei! Jeg har et lite problem: I hjemmenettet mitt har jeg en PC (win2K) med tilkoblet lokal printer (shared). Denne PC ar alltid på og fungerer kun som PrintServer. Jeg har konfigurert de øvrige klientmaskinene, og har tilordnet den før nevne printeren - og alt fungerer! Men etter hvert som klientmaskinene blir restartet, så mister de forbindelsen til printeren (access denied). Hva er det jeg gjør feil? Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 "Access denied" tyder på at delingen ikke er riktig. Den W2K maskinen må dele ut skriveren til "alle" / "everyone" hvis du ikke legger opp brukerne med brukernavn og passord i W2K maskinen og du ikke utfører en slags pålogging i nettet ditt. Sjekk rettighetene / permissions under egenskaper / sikkerhet / security for delingen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Slet litt med dette selv. Hos meg hjelp det å slette tilgangen til alle for så å la alle få full tilgang igjen. Altså mer eller mindre det bitcowboy sier Lenke til kommentar
Novise Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Ja, slik trodde jeg også det var, men jeg er ikke istand til å få det til å fungere! Lenke til kommentar
xoop Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har du enablet gjestekontoen? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Har du enablet gjestekontoen? Skal ikke være nødvendig med gjestekonto. Gå inn på start -> kontrollpanel -> skrivere. Høyreklikk på skriveren og velg deling. Der kan du også sette tilgang, alle skal få full tilgang. Prøv å browse serveren med en annen PC, da. Start - run -> \\w2kserver\ Der skal printeren komme opp. Lenke til kommentar
Novise Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Ja, det skulle jo det, men når det ikke skjer - hva kan jeg da gjøre? Det fungerer kun dersom jeg logger meg inn som Administrator! Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Da er ikke rettighetene satt riktig. Ta en tur innom security/advanced på den aktuelle printeren og sjekk hva som står. Personlig har jeg allow på alt for følgende brukere: Administrators, everyone, power users og guest (trenger sikkert ikke alle, men det virker) Lenke til kommentar
Novise Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Rettighetene for printeren er satt til "alle"! Jeg har tatt bort rettighetene, restartet og lagt dem inn igjen - hjepler ikke! Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Bare spør jeg - har du restartet serveren etter at dette er gjort? Skulle ikke forrundre meg om kald start av maskinen fikser alle problemer Lenke til kommentar
Novise Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Sørgelig å si det, men dette fikk jeg ikke til. - Løsningen ble noe så tragisk som å kjøre printservern med Win ME! - men det funker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå