traaoni Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hei Snakket med en i dag ang. dette problemet men han visste ikke så må vente til uken for å få svar, derfor tenkte jeg å spørre her imens. Jeg er ferievikar som møter opp på fast oppmøte sted kl 07:30 og arbeider frem til 15:30. I går var jeg med en ansatt rundt om i fylket på jobboppdrag og var ikke hjemme før 18:00. Kan jeg i timelisten skrive da at jeg jobbet fra 07:30 - 18:00? Reiste fra jobboppdrag rundt 15:00, men kjøre turen hjem til oppmøte stedet tok altså 3 timer. Takk for svar, si i fra hvis det er behov for tilleggsopplysninger. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Du har krav på lønn frem til du er tilbake på arbeidsplassen eller eventuellt hjemme hvis du blir sluppet av der. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hei Snakket med en i dag ang. dette problemet men han visste ikke så må vente til uken for å få svar, derfor tenkte jeg å spørre her imens. Jeg er ferievikar som møter opp på fast oppmøte sted kl 07:30 og arbeider frem til 15:30. I går var jeg med en ansatt rundt om i fylket på jobboppdrag og var ikke hjemme før 18:00. Kan jeg i timelisten skrive da at jeg jobbet fra 07:30 - 18:00? Reiste fra jobboppdrag rundt 15:00, men kjøre turen hjem til oppmøte stedet tok altså 3 timer. Takk for svar, si i fra hvis det er behov for tilleggsopplysninger. Akkurat dette tror jeg du skal forhøre deg med dine ‹‹overordnede›› der du jobber, for her er det nok mye forskjellige praksis og særavtaler å ta hensyn til. Der jeg jobber så har vi fast arb.tid fra kl. 07.30 - 15.00, men det er effektiv arb.tid på det arb.stedet jeg skal være. Frem og tilbake til arb.stedet så skal jeg kjøre en halvtime (hver vei) på egen tid, alt utover det får jeg avspasering for (minutt for minutt). Jobber jeg lenger så får jeg enten avsp (om jeg selv velger å sluttføre jobben vi holder på med), eller overtid om arb.giver ‹‹beordrer›› oss til å jobbe til oppdraget blir ferdig. Men nå har jeg ikke et fast arb.sted (jobber som energimontør), men jeg har en fast oppmøteplass. At du er ferievikar kan jo muligens også ha innvirkning på hvilke rettigheter du har her, uten at det er noe jeg kan noe om. Vet ikke om noe av dette var relevant for deg, det var kun ment som en opplysning at forskjellige arb.plasser kan ha forskjellige avtaler, så derfor anbefaler jeg deg å høre med din nærmeste leder over hvilke avtaler og rettigheter du skal forholde deg til på den arb.plassen du jobber på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå