Gå til innhold

Xperia Z5 compact - hovedkamera virker ikke

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en ca 1 mnd gammel Z5 compact. Inntil nylig funker kameraet som nornalt, men når jeg nå åpner Kamera appen er det bare noen ikoner og svart skjerm noen sekunder så kommer beskjeden

"Feil. Kameraet kan være i bruk av en annen app. Lukk appen og prøv igjen."

Har prøvd restart, prøvd og resette til fabrikkinnstillinger og prøvd "software repair" med Sony Xperia Companion, men samme skiten  :hmm:

Noen tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller sendt den til reparasjon på garanti/reklamasjon enn å begynne å slå kameraet.

Jeg tipper det er maskinvarefeil. Men du kan forsøke å skru av telefonen, og holde inne begge volumknappene samtidig som låseknappen til du får opp recovery mode. Her vil du sannsynligvis finne et alternativ for factory reset (NB: alle data vil bli slettet).

Lenke til kommentar

Jeg ville heller sendt den til reparasjon på garanti/reklamasjon enn å begynne å slå kameraet.

Jeg tipper det er maskinvarefeil. Men du kan forsøke å skru av telefonen, og holde inne begge volumknappene samtidig som låseknappen til du får opp recovery mode. Her vil du sannsynligvis finne et alternativ for factory reset (NB: alle data vil bli slettet).

Ikke slå ( altså denge ) men å starte opp kameraet om det var uklart.

Presser man på der hvor kameraet sitter og dette hjelper til å få det til å fungere er det maskinvarefeil (produksjonsfeil) og skal leveres inn så de enten fikser det eller gir deg en ny telefon.

Har selv en M4 Aqua som har dette problemet og fikk en ny en da de viste om denne feilen...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...