FuzzFuet Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hei! Har en ca 1 mnd gammel Z5 compact. Inntil nylig funker kameraet som nornalt, men når jeg nå åpner Kamera appen er det bare noen ikoner og svart skjerm noen sekunder så kommer beskjeden "Feil. Kameraet kan være i bruk av en annen app. Lukk appen og prøv igjen." Har prøvd restart, prøvd og resette til fabrikkinnstillinger og prøvd "software repair" med Sony Xperia Companion, men samme skiten Noen tips?? Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hvis du taster *#*#7378423#*#* (altså skriver service) får du opp en service meny. Hvis du velger "service tests" og deretter camera, hva får du opp da? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 17. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2016 Svart skjerm... Frontkamera funker fint. Prøvde led blitzen men den funka heller ikke Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Prøv å press litt i hjørnet der kameraet sitter og se om det hjelper. Slå så på kameraet. Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Jeg ville heller sendt den til reparasjon på garanti/reklamasjon enn å begynne å slå kameraet. Jeg tipper det er maskinvarefeil. Men du kan forsøke å skru av telefonen, og holde inne begge volumknappene samtidig som låseknappen til du får opp recovery mode. Her vil du sannsynligvis finne et alternativ for factory reset (NB: alle data vil bli slettet). Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Jeg ville heller sendt den til reparasjon på garanti/reklamasjon enn å begynne å slå kameraet. Jeg tipper det er maskinvarefeil. Men du kan forsøke å skru av telefonen, og holde inne begge volumknappene samtidig som låseknappen til du får opp recovery mode. Her vil du sannsynligvis finne et alternativ for factory reset (NB: alle data vil bli slettet). Ikke slå ( altså denge ) men å starte opp kameraet om det var uklart. Presser man på der hvor kameraet sitter og dette hjelper til å få det til å fungere er det maskinvarefeil (produksjonsfeil) og skal leveres inn så de enten fikser det eller gir deg en ny telefon. Har selv en M4 Aqua som har dette problemet og fikk en ny en da de viste om denne feilen... Lenke til kommentar
Martin1 Skrevet 25. juli 2016 Del Skrevet 25. juli 2016 Jeg har nøyaktig samme feil på min z3+. Samme feilmelding og hovedkamera og LED blitz virker ikke på service tests. Fant du ut av hva det var? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå