endrebjo Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 (endret) Synes konsulent er en god stillingstittel jeg. Det følger som oftest tilleggsinformasjon om hva vedkommende gjør. Det er en fin samlebetegnelse på eksterne arbeidstakere som er midlertidig innleid hos en kunde.Her er en liste over veldig gode alternativer til "konsulent": - Innleid ingeniør - Innleid driftstekniker - Innleid support - Innleid revisor - Innleid regnskapfører - Innleid stokkebrokkar - Innleid markedsfører - Innleid tegner - osv. "Hei, jeg heter Per. Jeg er innleid ingeniør." "Hei, jeg heter Per. Jeg er konsulent som driver med ingeniørgreier." Edit: Forøvrig er en konsulent i utgangspunktet en du kan konsultere. Altså en som du kan rådføre deg med hvis du trenger noe du ikke vet/kan/klarer. Omtrent som når du drar til konsultasjon hos legen. Du presenterer situasjonen din så godt du klarer, også prøver konsulenten å gi deg et godt råd på stående fot. Når en "konsulent" sitter og progger fulltid hos en kunde i 4 måneder vil jeg ikke regne det som "konsultasjon" lenger. Da snakker vi rein og skjær innleid arbeidskraft. Endret 20. juni 2016 av endrebjo 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 "Konsulent" Trodde jeg skulle skrive noe originalt her, men ser at Rosetta Stoned kom på det selv: "konsulent". Snakk om stillingsbeskrivelse som forteller absolutt ingenting hva personen jobber med! Synes konsulent er en god stillingstittel jeg. Det følger som oftest tilleggsinformasjon om hva vedkommende gjør. Det er en fin samlebetegnelse på eksterne arbeidstakere som er midlertidig innleid hos en kunde. Problemet oppstår når folk misbruker tittelen (som salgskonsulenter som egentlig er selgere). Hva mener dere at man skal kalle eksterne brukere i en bedrift hvor arbeidstakerne har ulike arbeidsoppgaver? Trenger ikke å være innleid for å være konsulent. Selskapet jeg jobber for har drøssevis av fast ansatte med konsulenttittel, og de jobber innen salg, markedsføring, kommunikasjon, IT, økonomi, etc. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 "Konsulent" Trodde jeg skulle skrive noe originalt her, men ser at Rosetta Stoned kom på det selv: "konsulent". Snakk om stillingsbeskrivelse som forteller absolutt ingenting hva personen jobber med! Synes konsulent er en god stillingstittel jeg. Det følger som oftest tilleggsinformasjon om hva vedkommende gjør. Det er en fin samlebetegnelse på eksterne arbeidstakere som er midlertidig innleid hos en kunde. Problemet oppstår når folk misbruker tittelen (som salgskonsulenter som egentlig er selgere). Hva mener dere at man skal kalle eksterne brukere i en bedrift hvor arbeidstakerne har ulike arbeidsoppgaver? De aller, aller fleste "konsulenter" idag er per deres faktiske arbeid ingeniører. Og nei, oftest så er det akkurat det de heter: "konsulent" er bare noe de liker å kalle seg. En kjempefin eksempel er Multiconsult. I denne sammenhengen er en frisør og en rørlegger også "konsulenter" siden de konsulterer kunden ifbm en potensiell tjeneste eller løsning. Med "eksterne brukere" antar jeg at du mener innleide. Å være innleid er heller ikke en stilling, og en person som utfører faktisk arbeid har som oftest en faktisk stillingstittel. Selv med ulike arbeidsoppgaver så har man en klart definert stilling. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Ta med "Andre nestleder" også. Blårussen er eksperter i å finne opp nonsens. Halvparten av utdanningen går tydeligvis ut på å finne opp et eget språk som liksom skal heve dem over allmuen. Poenget deres er visst å imponere og gjøre seg uforståelig. De burde heller lære seg latin. Den tittelen finner du også blant partier og organisasjoner på venstresida. Det var politiske partier jeg tenkte på. Årsaken til dette er at de ikke klarer å bli enige om en nestleder. Da putter de bare flere på samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå