Håvar Bettum Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Ta med "Andre nestleder" også. Blårussen er eksperter i å finne opp nonsens. Halvparten av utdanningen går tydeligvis ut på å finne opp et eget språk som liksom skal heve dem over allmuen. Poenget deres er visst å imponere og gjøre seg uforståelig. De burde heller lære seg latin. Blårussen eksperter på titler? Hvor spesielle titler har det ikke blitt funnet opp for å vaske gulv, passe unger eller være profesjonell kaffedrikker på et offentlig kontor? 1 Lenke til kommentar
-OJQIDCXL Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Synes den underligste jobb tittelen er "Underdirektør" Lenke til kommentar
ozone Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Også må vi ikke glemme "Spesialarbeider", som var min tittel da jeg jobbet i oslo Kommune. Spesialarbeider er vel analogt med visekorporal i militæret Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Alt som inneholder "architect", men som overhodet ikke involverer arkitekter. F.eks "software architect", "solution architect" osv. 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Alt som inneholder "architect", men som overhodet ikke involverer arkitekter. F.eks "software architect", "solution architect" osv. Har du aldri hørt om f.eks. databasearkitektur? Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Joda, men det kunne like gjerne hete databasestruktur Lenke til kommentar
Calibreeze_ Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Jeg har en langt i fra meningsløs tittel, den står faktisk på fagbrevet mitt, men er sannsynligvis den lengste tittelen en fagarbeider kan ha: telekommunikasjonsmontør I alle fall i ett ord Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Det hørtes meningsløst ut. Kommunikasjon er det folk har seg imellom når de prater. Jeg regner med det som er ment er telekommunikasjonsutstyrsmontør. Lenke til kommentar
OlveJ Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Sikkerhetskonsulent. Dette er selgere for sikkerhetsselskaper. Assistant to the regional manager. Dwight Schrute. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Jeg har en langt i fra meningsløs tittel, den står faktisk på fagbrevet mitt, men er sannsynligvis den lengste tittelen en fagarbeider kan ha: telekommunikasjonsmontør I alle fall i ett ord Den har jeg og Men det er ikke stillingstittelen min der jeg jobber.... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Ta med "Andre nestleder" også. Blårussen er eksperter i å finne opp nonsens. Halvparten av utdanningen går tydeligvis ut på å finne opp et eget språk som liksom skal heve dem over allmuen. Poenget deres er visst å imponere og gjøre seg uforståelig. De burde heller lære seg latin. Den tittelen finner du også blant partier og organisasjoner på venstresida. Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) Titler som ikke står til stil med ytelsen, typisk gamle menn med bart som er "senior" ett eller annet og høster all kredden sin fra et team unge flinke folk som gjør hele jobben til vedkommende. Heldigvis lite av slikt i Norge men mange unge finner seg i å bli utnyttet under en "senior" mellomleder som ikke har jobbet teknisk med sitt fagfelt på mange mange år... slike får ingen respekt av meg. Dem "forwarder" stort sett eposter til teamet sitt hele arbeidsdagen... få dem ut. Jeg bevisst kutter dem ut av all epost kommunikasjon hver gang jeg er i kontakt med et selskap hvor en slik person er tilskrevet "single point of contact" mot meg... omgår dem og sender kun til teamet. Satt mang en gammel grå bart i kok slik jeg holder på men hver gang går prosjektet like bra om ikke bedre uten at "senioren" får ta del i loopen. Det eneste som lider er stoltheten dems, og det fortjener dem. Endret 19. juni 2016 av guest_anon 1 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Trodde jeg skulle skrive noe originalt her, men ser at Rosetta Stoned kom på det selv: "konsulent". Snakk om stillingsbeskrivelse som forteller absolutt ingenting hva personen jobber med! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Beregningsfaktor. Fattern ville ha drept meg for dette. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Dette "Key Account Manager" har jeg lurt på så mange ganger, og nå googlet jeg det. Stemmer det at det like gjerne kunne hett "storkundekontakt"? Storkundekontakt høres mer imponerende ut en key account manager for meg Lenke til kommentar
Lars_123 Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Ta med "Andre nestleder" også. Blårussen er eksperter i å finne opp nonsens. Halvparten av utdanningen går tydeligvis ut på å finne opp et eget språk som liksom skal heve dem over allmuen. Poenget deres er visst å imponere og gjøre seg uforståelig. De burde heller lære seg latin. Det er nok riktig at blårussen har funnet på dette, men begrunnelsen er nok en annen. Ved å gi folk fine titler så kan en slippe å gi dem like mye i lønnsøkning. Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 "Konsulent" Trodde jeg skulle skrive noe originalt her, men ser at Rosetta Stoned kom på det selv: "konsulent". Snakk om stillingsbeskrivelse som forteller absolutt ingenting hva personen jobber med! Synes konsulent er en god stillingstittel jeg. Det følger som oftest tilleggsinformasjon om hva vedkommende gjør. Det er en fin samlebetegnelse på eksterne arbeidstakere som er midlertidig innleid hos en kunde. Problemet oppstår når folk misbruker tittelen (som salgskonsulenter som egentlig er selgere). Hva mener dere at man skal kalle eksterne brukere i en bedrift hvor arbeidstakerne har ulike arbeidsoppgaver? Lenke til kommentar
HildrandeDu Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Account manager er vel i utgangspunktet en selger? (med eksisterende kunder) Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Account manager er vel i utgangspunktet en selger? (med eksisterende kunder) Stemmer. Kundekontakt med ansvar for salg (iallefall i min bedrift). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå