Gå til innhold

«Key account manager», «Senior vice president» eller noe helt annet? Hva er de mest meningsløse jobbtitlene?

Anbefalte innlegg

Ta med "Andre nestleder" også.

Blårussen er eksperter i å finne opp nonsens. Halvparten av utdanningen går tydeligvis ut på å finne opp et eget språk som liksom skal heve dem over allmuen. Poenget deres er visst å imponere og gjøre seg uforståelig.

De burde heller lære seg latin.

Blårussen eksperter på titler? Hvor spesielle titler har det ikke blitt funnet opp for å vaske gulv, passe unger eller være profesjonell kaffedrikker på et offentlig kontor?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en langt i fra meningsløs tittel, den står faktisk på fagbrevet mitt, men er sannsynligvis den lengste tittelen en fagarbeider kan ha: telekommunikasjonsmontør :)

I alle fall i ett ord :)

Den har jeg og :p Men det er ikke stillingstittelen min der jeg jobber....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Blårussen er eksperter i å finne opp nonsens. Halvparten av utdanningen går tydeligvis ut på å finne opp et eget språk som liksom skal heve dem over allmuen. Poenget deres er visst å imponere og gjøre seg uforståelig.

Den tittelen finner du også blant partier og organisasjoner på venstresida.
Lenke til kommentar

Titler som ikke står til stil med ytelsen, typisk gamle menn med bart som er "senior" ett eller annet og høster all kredden sin fra et team unge flinke folk som gjør hele jobben til vedkommende. Heldigvis lite av slikt i Norge men mange unge finner seg i å bli utnyttet under en "senior" mellomleder som ikke har jobbet teknisk med sitt fagfelt på mange mange år... slike får ingen respekt av meg. Dem "forwarder" stort sett eposter til teamet sitt hele arbeidsdagen... få dem ut. Jeg bevisst kutter dem ut av all epost kommunikasjon hver gang jeg er i kontakt med et selskap hvor en slik person er tilskrevet "single point of contact" mot meg... omgår dem og sender kun til teamet. Satt mang en gammel grå bart i kok slik jeg holder på men hver gang går prosjektet like bra om ikke bedre uten at "senioren" får ta del i loopen. Det eneste som lider er stoltheten dems, og det fortjener dem. 

Endret av guest_anon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok riktig at blårussen har funnet på dette, men begrunnelsen er nok en annen. Ved å gi folk fine titler så kan en slippe å gi dem like mye i lønnsøkning.

Lenke til kommentar

"Konsulent"

Trodde jeg skulle skrive noe originalt her, men ser at Rosetta Stoned kom på det selv: "konsulent". Snakk om stillingsbeskrivelse som forteller absolutt ingenting hva personen jobber med!

Synes konsulent er en god stillingstittel jeg. Det følger som oftest tilleggsinformasjon om hva vedkommende gjør. Det er en fin samlebetegnelse på eksterne arbeidstakere som er midlertidig innleid hos en kunde.

Problemet oppstår når folk misbruker tittelen (som salgskonsulenter som egentlig er selgere). Hva mener dere at man skal kalle eksterne brukere i en bedrift hvor arbeidstakerne har ulike arbeidsoppgaver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...