Redaksjonen. Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Kom med forslag.«Key account manager», «Senior vice president» eller noe helt annet? Hva er de mest meningsløse jobbtitlene? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Litt OT, men jeg irriterer meg over alle som kaller seg for manager på LinkedIn, men som ikke har managertittel eller noe form for lederansvar i sin egentlige jobb. De er det dessverre altfor mange av. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 For hva gjør egentlig en spesialist-ekspert? Eller en laborant? Labber rundt'n når han kommer til labyrinten. 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Endret 17. juni 2016 av Belphegor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Sivilingeniør Alt som inneholder "president" Alt med "vise" eller "vice" Alt med HR (beklager, Stig) Executive assistant (den kommer seg andre gang du leser den) International advisor Distriktsassistent (sic) Det er bare å skaffe en konto på LinkedIn, så kommer den ene tittelen verre enn den andre i feeden din. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 "feeden din" høres ikke noe bedre ut akkurat. Jeg ser bare for meg et sånt bånd som kjører direkte inn i en sløv kjeft. Lenke til kommentar
Tore Aurstad Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Jeg trenger ikke nevne noe navn, men jeg husker et firma jeg jobbet i som drev med teknologi, hvor en trio hadde smykket seg med titler som "Vice president" og "President", mens de øvrige ansatte hadde normale titler som "Systemutvikler". Det sprenger alle skalaer i pretensiøsitet og ignoranse når enkeltpersoner kaller seg president og lignende. Det viser at man tror man er så viktig og opphøyd at man knapt fungerer i samarbeid med sine "lakeier". Kanskje du kan bruke president og vice president i store bedrifter, men i vanlige norske bedrifter med 1-200 ansatte? Ikke faen. 5 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Folk som kaller seg CEO i et bittelite enkeltpersonforetak. 6 Lenke til kommentar
Gjest Steinar Sundberg Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Key Account Manager er min favoritt : 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Dette "Key Account Manager" har jeg lurt på så mange ganger, og nå googlet jeg det. Stemmer det at det like gjerne kunne hett "storkundekontakt"? 4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) - Where's the Press President Identity Card? - Stammer du? (Dette er neppe en ekte tittel.) Endret 17. juni 2016 av Emancipate Lenke til kommentar
TMB Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Dette "Key Account Manager" har jeg lurt på så mange ganger, og nå googlet jeg det. Stemmer det at det like gjerne kunne hett "storkundekontakt"?Ansvar for store og viktige kunder. Har gjerne "vanlige" selgere (account managers) under seg. 3 Lenke til kommentar
CaseyS Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Overbuljongterningpakkemesterassistent Alle "senior"-ett-eller-annet som fremdeles er i tjueåra. En tidligere kollega fra veldig langt sør i Europa svarte, da vi spurte, at han var "some kind of engineer". Vel, det er jaggu jeg og! Lenke til kommentar
Crtman Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Også må vi ikke glemme "Spesialarbeider", som var min tittel da jeg jobbet i oslo Kommune. Lenke til kommentar
Valdimar Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Mange store firmaer opererer med både interne og eksterne titler. Da er det potensiale for mye rart. Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Disse eksemplene er bare småtterier i forhold til det vi finner hos den virkelige eliten. Herskerne av det sasanidiske (nypersiske) dynastiet kalte seg sjâhansjâh, Kongenes konge. Både Domitian og flere senere romerske keisere kalte seg i a.b.* Dominus et deus, Herre & gud. Psykiateren Johan Scharffenberg hadde, etter hva han skrev et sted, en pasient som siktet enda høyere: Han (pasienten, altså) kalt seg Overgud. Pål Jensen *I all beskjedenhet Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Ta med "Andre nestleder" også. Blårussen er eksperter i å finne opp nonsens. Halvparten av utdanningen går tydeligvis ut på å finne opp et eget språk som liksom skal heve dem over allmuen. Poenget deres er visst å imponere og gjøre seg uforståelig. De burde heller lære seg latin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå