ZoRaC Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Hei! Jeg har ett form med dette feltet: <input type="text" name="postnummer" value="77" maxlength="4"> De i nærområdet har 77xx som postnummer, derfor er det default, men det skal være mulig for andre å oppgi annet postnummer også, derfor må jeg ha alle 4 siffer. Det som er ulempen er at når man bruker "tab" til å flytte i skjemaet vil "77" bli "merket" når man kommer til det feltet, noe som fører til at mange "visker ut" "77" og må skrive det på nytt. Jeg vil at markøren skal settes bak "77" når det feltet highlightes. noen som har ideer om hvordan jeg kan gjøre det? Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Litt tungvindt men et lite script ala dette (ikke valid kode, men en start): onfocus="postnummer.value='77';" Altså skriver scriptet inn verdien en gang til, men jeg er faktisk ikke sikker på om den nye skriften blir merket, eller om markøren havner bak. Får vel teste det ut... Endret 24. november 2003 av enden Lenke til kommentar
enden Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 joda, worked like a charm i IE, men mozilla markerer den nye teksten... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 litt uheldig, da postnummeret blir overskrevet hvis brukeren går litt fram og tilbake i skjemaet. Lenke til kommentar
phanti Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 kan utvide det litt med en liten sjekk, slik at har brukeren vært innom feltet, så gjøres ikkeno (hvis det går, er ikke noen proff javascripter) Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Skulle ikke være noe stort problem det nei. Bare en: if(postnummer.value = "77") { kjør overskriving } else { låt bli } Men da er jo problemet at teksten som er der fra før blir merket igjen... Det finnes sikkert en eller annen snodig måte å flytte markøren på. Skal tenke litt på den Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 sjekk jaavscript source til forumet her. automatisk innskrivning at bbcode-tagger trikser muligens med markørposisjon. blir fort browser-spesifikt. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 Skulle ikke være noe stort problem det nei. Bare en:if(postnummer.value = "77") { kjør overskriving } else { låt bli } Men da er jo problemet at teksten som er der fra før blir merket igjen... Det finnes sikkert en eller annen snodig måte å flytte markøren på. Skal tenke litt på den Det høres ut som en grei sak. Om feltet blir merket hvis man "hopper" tilbake i forumet gjør ikke noe, bare den ikke gjør detførste gang (er ikke så mange som hopper tilbake). Kan noen skrive koden for meg? Kan ikke syntaxen til JS... Tusen takk! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 problemet er å flytte markøren tilslutt i feltet Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 (endret) Har funnet en løsning på problemet, men det virker bare i netscape/mozilla Jobber med å få den implementert for IE edit; link til foreløpig løsning Endret 30. november 2003 av enden Lenke til kommentar
robgar Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 se om du greier det, er det et program som oversetter (eller gjør at f.eks js i mopzilla funker i ie)mozilla - ie? Lenke til kommentar
enden Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Problemet her er at M$ som vanlig lager sin egen avart av ting og tolker ting på sin egne måte... Men jeg tenker hardt på saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå