Morgens Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Windows 10, kjører en software som må startes i "desktop". Dvs. etter brukeren har logget inn. Derfor la jeg inn automatisk login med: netplwiz For deretter å låse maskinen igjen med: rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation Var stolt av meg selv. Det tar gjerne 20 sekunder før ".cmd-fila med rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation blir kjørt. Den ligger i oppstart. Siden det skjer andre ting, programmer som starter osv. Er det en bedre måte å løse dette på? Evt. gi .cmd-fila høyeste prioritet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) Er det ikke best å ha en delay da. Slik at men ikke endre opp med å aldri "komme inn". Lock er vel avhengig av en helt ferdig desktop logon med alt av subsystemer initialisert (det jukses litt i senere win versjoner med at alt ikke egentlig er helt klart/ferdignår man ser desktoppen) Men jeg ville kanskje laget et CMD script med start av programmet ditt og lock i samme og sett om det ble noen forbedring. Er det til disse smarthus styrings win8 PCene ? Endret 19. juni 2016 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 19. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2016 Takk for svar. Det er helt OK om maskinen blir låst umiddelbart etter login, da starter programmet "etterhvert". Du kom med en god ide om .cmd-fil, da legger jeg "låsen" som den første, mens alt annet må vente i 60 sekunder. Ja, det er "serveren" som kjører lyset. Den må kunne boote i ferien og starte opp igjen av seg selv Ikke særlig smart hvis ikke. :-) Lenke til kommentar
G Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Er det ikke best å ha en delay da. Slik at men ikke endre opp med å aldri "komme inn". Lock er vel avhengig av en helt ferdig desktop logon med alt av subsystemer initialisert (det jukses litt i senere win versjoner med at alt ikke egentlig er helt klart/ferdignår man ser desktoppen) Men jeg ville kanskje laget et CMD script med start av programmet ditt og lock i samme og sett om det ble noen forbedring. Er det til disse smarthus styrings win8 PCene ? Hvorfor har Microsoft beholdt det rare designet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) Er det ikke best å ha en delay da. Slik at men ikke endre opp med å aldri "komme inn". Lock er vel avhengig av en helt ferdig desktop logon med alt av subsystemer initialisert (det jukses litt i senere win versjoner med at alt ikke egentlig er helt klart/ferdignår man ser desktoppen) Men jeg ville kanskje laget et CMD script med start av programmet ditt og lock i samme og sett om det ble noen forbedring. Er det til disse smarthus styrings win8 PCene ? Hvorfor har Microsoft beholdt det rare designet? De har ikke beholdt "det rare designet". En PC klarer ikke å parallell starte at som finns i et OS til samme tid. I tillegg så er det avhengigheter som krever serialiserings start av prosesser og servicer enten det et os type ditt eller datt.Evolusjonen av Windows har laget fast start og andre teknikker for å få raskere boot til desktop og smartere init og prosess service parallellisering/serialisering. Endret 19. juni 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
G Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 (endret) De har ikke beholdt "det rare designet". En PC klarer ikke å parallell starte at som finns i et OS til samme tid.Evolusjonen av Windows har laget fast start og andre teknikker for å få raskere boot til desktop. Følger Linux samme oppstartsoppskrift som Windows? Eller er det fundamentale forskjeller? Jeg er ikke så dypt inni ting. Men som Windows-bruker over mange år så er jeg til stadighet innom rare opplevelser. F.eks. det med filaksessoperasjoner er jo ikke alltid responsivt. Å søke etter enkle ting som nettverk, skrivere mm. kan ta en "evighet".. for å nevne enkelte rariteter fra Windows. Endret 19. juni 2016 av G Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Det er massevis av dependencies i Linux. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Hvorfor må programmet startes i desktop? Hvilket program er det? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. juni 2016 Del Skrevet 19. juni 2016 Spør utvikleren om å kode om. Har vært borte i dette mange ganger med servere og tredjepart applikasjoner (com+, .net program funker kun med noen logged on) Er data også lagret på HKCU må userprofil lastes og ikke unloades (hvilket vil si logge på å forbli pålogget) Hvis programmet er satt opp til interaktiv med bruker/desktop har man ikke noe valg heller. Og selv det å lage det som service vil ikke hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå