Abigor Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hører meningen om at jorda er flat hjemme noe sted? Isåfall hvor da? Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 I lys av Orlando-tragedien er det greit synes jeg dersom det var intensjonen å vise solidaritet med ofrene og deres pårørende. Problemet med flagget er at det representerer idag så mye rart. Alt fra politikk, til pride-keisertoget som får mange homofile til å gremmes (ifølge en god homofil venn), til et slags gruppepress-termometer som skal demonstrere hvilket tolerant og godt menneske man selv er. Hadde de ikke presset seg sånn på overalt hele tiden tror jeg aksepten hadde vært større. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Hvem er det som ikke presser seg på hele tiden? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Dette homohatet får meg til å tenke på islam. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 I lys av Orlando-tragedien er det greit synes jeg dersom det var intensjonen å vise solidaritet med ofrene og deres pårørende. Problemet med flagget er at det representerer idag så mye rart. Alt fra politikk, til pride-keisertoget som får mange homofile til å gremmes (ifølge en god homofil venn), til et slags gruppepress-termometer som skal demonstrere hvilket tolerant og godt menneske man selv er. Hadde de ikke presset seg sånn på overalt hele tiden tror jeg aksepten hadde vært større. Morsomt dette du skriver om å presse seg på... er vel ikke første gang en religiøs viser manglende selvinnsikt: "If belief in heaven was private, i`d say fine. But the religious won`t leave us alone.These are not just private delusions, they`re once they want to inflict on other people". - Christopher Hitchens Kan det hele bunne i din egen hjernevask som gjør at du ikke ser på de homofile som likeverdige deg selv? Siden det er jo betenkelig all den tid dere bruker på å vende andre kinn og veldedig arbeid og what not, men som samtidig ikke har plass i hjertet for mennesker som ikke er født til å behage dette sludderet som du har gått fem på. Altså de har ikke noe annet valg enn å være hva de faktisk er, mens du, du har tatt ett valg som gjør at du undergraver disse som aldri har hatt ett. Snakk om hykleri... Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Morsomt dette du skriver om å presse seg på... er vel ikke første gang en religiøs viser manglende selvinnsikt: "If belief in heaven was private, i`d say fine. But the religious won`t leave us alone.These are not just private delusions, they`re once they want to inflict on other people". - Christopher Hitchens Kan det hele bunne i din egen hjernevask som gjør at du ikke ser på de homofile som likeverdige deg selv? Siden det er jo betenkelig all den tid dere bruker på å vende andre kinn og veldedig arbeid og what not, men som samtidig ikke har plass i hjertet for mennesker som ikke er født til å behage dette sludderet som du har gått fem på. Altså de har ikke noe annet valg enn å være hva de faktisk er, mens du, du har tatt ett valg som gjør at du undergraver disse som aldri har hatt ett. Snakk om hykleri... Kanskje jeg er hjernevasket. Hva om jeg bare går med på det? Fornøyd? Da hopper jeg til argumentet ditt, men bare for ordens skyld.. Jeg har aldri tatt til ordet for at folk ikke skal ha ytringsfrihet. Jeg har aldri sagt at homofile er noe mindreverdige andre mennesker. Når det gjelder forkynnelse, så har jeg bl.a. også kritisert hvordan Jehovas vitner f.eks. presser seg på. Ikke at jeg mener de ikke skal ha lov til det, det mener jeg de skal. Og ikke er jeg uhøflig om de kommer på døra mi heller, men jeg har fortalt dem også at jeg ikke tror det støtter opp under saken deres å drive på den måten, snarere tvert imot. Selv har jeg aldri presset meg på noen som helst, ikke engang mine egne venner. Er de interessert i å høre hva jeg mener så spør de. Dette forumet blir nokså likt, for her oppsøker man de trådene man vil selv, så her føler jeg heller ikke at jeg presser meg på noen. Derfor har jeg ikke noe problem med å skrive hva jeg står for her, både titt og ofte. Det blir noe annet om jeg til stadighet skulle løpt folk ned, gått i tog gjennom byen, skrevet i alle Norges aviser, brukt Facebook som reklame-skilt støtt og stadig. Jeg kommer aldri til å nekte folk noe sånn såklart, men folk blir lei sånt noe tror jeg. Derfor tror jeg aksepten hadde vært større om de ikke gjorde slikt. Dette gjelder igrunn ikke bare denne saken. Det gjelder det meste. Det finnes forøvrig neppe noen som bare sitter å ruger på sine meninger og holder dem fullstendig privat. Mennesker er sosiale vesener som liker å prate om det som opptar dem, men noen ganger blir det bare litt mye. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. juni 2016 Del Skrevet 21. juni 2016 Morsomt dette du skriver om å presse seg på... er vel ikke første gang en religiøs viser manglende selvinnsikt: "If belief in heaven was private, i`d say fine. But the religious won`t leave us alone.These are not just private delusions, they`re once they want to inflict on other people". - Christopher Hitchens Kan det hele bunne i din egen hjernevask som gjør at du ikke ser på de homofile som likeverdige deg selv? Siden det er jo betenkelig all den tid dere bruker på å vende andre kinn og veldedig arbeid og what not, men som samtidig ikke har plass i hjertet for mennesker som ikke er født til å behage dette sludderet som du har gått fem på. Altså de har ikke noe annet valg enn å være hva de faktisk er, mens du, du har tatt ett valg som gjør at du undergraver disse som aldri har hatt ett. Snakk om hykleri... Kanskje jeg er hjernevasket. Hva om jeg bare går med på det? Fornøyd? Ikke fornøyd med det nei. Dog er vi ikke ute etter de hjernevaskede men de som står for ugjerningen. De som gjør at løgnene aldri dør slik som de ellers gjør. Når det gjelder forkynnelse, så har jeg bl.a. også kritisert hvordan Jehovas vitner f.eks. presser seg på. Ikke at jeg mener de ikke skal ha lov til det, det mener jeg de skal. Og ikke er jeg uhøflig om de kommer på døra mi heller, men jeg har fortalt dem også at jeg ikke tror det støtter opp under saken deres å drive på den måten, snarere tvert imot. Selv har jeg aldri presset meg på noen som helst, ikke engang mine egne venner. Er de interessert i å høre hva jeg mener så spør de. Dette forumet blir nokså likt, for her oppsøker man de trådene man vil selv, så her føler jeg heller ikke at jeg presser meg på noen. Derfor har jeg ikke noe problem med å skrive hva jeg står for her, både titt og ofte. Det blir noe annet om jeg til stadighet skulle løpt folk ned, gått i tog gjennom byen, skrevet i alle Norges aviser, brukt Facebook som reklame-skilt støtt og stadig. Jeg kommer aldri til å nekte folk noe sånn såklart, men folk blir lei sånt noe tror jeg. Derfor tror jeg aksepten hadde vært større om de ikke gjorde slikt. Dette gjelder igrunn ikke bare denne saken. Det gjelder det meste. så i den forstand er dette betryggende Det finnes forøvrig neppe noen som bare sitter å ruger på sine meninger og holder dem fullstendig privat. Mennesker er sosiale vesener som liker å prate om det som opptar dem, men noen ganger blir det bare litt mye. ..og i dette er vi skjønt enige Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Og så burde det være mulig å ha forskjellige livssyn, uten at en av partene anklager den andre for å være hjernevasket Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Det er for gale at NSB viser homoer støtte og smekker opp regnbueflagg på togene. For noe graps homoer er. Enige? Det er bare en del av homopropagandaen som sprer seg overalt og tar veldig stor plass i samfunnet, relativt til hva de burde. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Det er for gale at NSB viser homoer støtte og smekker opp regnbueflagg på togene. For noe graps homoer er. Enige? Det er bare en del av homopropagandaen som sprer seg overalt og tar veldig stor plass i samfunnet, relativt til hva de burde. Du må spøke med oss, homopropaganda? Da er isåfall alle minoriteters kamp for aksept og respekt i samfunnet å regne som propaganda. Undertrykke mindre grupper fordi lyden av dem ikke korrelerer med antallet er ett elendig utgangspunkt om målet er ett fritt demokrati. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Kanskje jeg er hjernevasket. Hva om jeg bare går med på det? Fornøyd? Da hopper jeg til argumentet ditt, men bare for ordens skyld.. Jeg har aldri tatt til ordet for at folk ikke skal ha ytringsfrihet. Jeg har aldri sagt at homofile er noe mindreverdige andre mennesker. Når det gjelder forkynnelse, så har jeg bl.a. også kritisert hvordan Jehovas vitner f.eks. presser seg på. Ikke at jeg mener de ikke skal ha lov til det, det mener jeg de skal. Og ikke er jeg uhøflig om de kommer på døra mi heller, men jeg har fortalt dem også at jeg ikke tror det støtter opp under saken deres å drive på den måten, snarere tvert imot. Selv har jeg aldri presset meg på noen som helst, ikke engang mine egne venner. Er de interessert i å høre hva jeg mener så spør de. Dette forumet blir nokså likt, for her oppsøker man de trådene man vil selv, så her føler jeg heller ikke at jeg presser meg på noen. Derfor har jeg ikke noe problem med å skrive hva jeg står for her, både titt og ofte. Det blir noe annet om jeg til stadighet skulle løpt folk ned, gått i tog gjennom byen, skrevet i alle Norges aviser, brukt Facebook som reklame-skilt støtt og stadig. Jeg kommer aldri til å nekte folk noe sånn såklart, men folk blir lei sånt noe tror jeg. Derfor tror jeg aksepten hadde vært større om de ikke gjorde slikt. Dette gjelder igrunn ikke bare denne saken. Det gjelder det meste. Det finnes forøvrig neppe noen som bare sitter å ruger på sine meninger og holder dem fullstendig privat. Mennesker er sosiale vesener som liker å prate om det som opptar dem, men noen ganger blir det bare litt mye. Det er nå greit nok, men kritikken virket å være rettet mot de religioner som har krav til at følgerne skal presse seg på og plage andre. Kanskje din religion ikke er blant disse. Isåfall bravo til deg. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Det er for gale at NSB viser homoer støtte og smekker opp regnbueflagg på togene. For noe graps homoer er. Enige? Det er bare en del av homopropagandaen som sprer seg overalt og tar veldig stor plass i samfunnet, relativt til hva de burde. Du må spøke med oss, homopropaganda? Da er isåfall alle minoriteters kamp for aksept og respekt i samfunnet å regne som propaganda. Undertrykke mindre grupper fordi lyden av dem ikke korrelerer med antallet er ett elendig utgangspunkt om målet er ett fritt demokrati. Den har de oppnådd for lenge siden. Nå fortsetter de alikevel å mase og virker ikke å ha noen respekt for andre i samfunnet. De skal undertrykke alle til å akseptere homofili som noe det ikke er. Normalt. Det er normalt å være heteroseksuell vet du, akkurat som det er normalt å bo i hus eller leilighet og uvanlig eller unormalt å bo i campingvogn, båt eller trehus f.eks. Å være homofil finner jeg er en merkelig greie. At menn ikke liker damer f.eks. Homofile er statistisk sett også uvanlig og et avvik fra normalen som er at folk flest er født heteroseksuelle. Uansett hva neste steg i det konstante homomaset og hva de gnålete sutrepavene kan komme opp med neste gang for å ta enda større plass i samfunnet, så er det uansett det samme hva folk driver med i sine hjem, så lenge staten og folket ikke betaler for å kutte pikken av folk og lage kunstig pikk til dame eller vagina til mann. Det er ikke noe annet å si til slikt enn at det er sinnsykt. Derfor maser de nå videre om at det ikke lenger skal klassifiseres som sinnsykt og at skolebøkene skal lure barn inn i en vrangforestilling om hva som er normalt, avvik, riktig og galt. Skal de faen ikke også tvinge staten og folket til å bytte ut skilt eller bilder med mann+barn+dame med andre forskjellige konstellasjoner av forhold som avviker fra det normale heteroseksuelle forholdet voksne folk flest er involvert i. Å si noe annet til barn og ungdom er vranglære. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Den har de oppnådd for lenge siden. Nå fortsetter de alikevel å mase og virker ikke å ha noen respekt for andre i samfunnet. De skal undertrykke alle til å akseptere homofili som noe det ikke er. Normalt. Det er normalt å være heteroseksuell vet du, akkurat som det er normalt å bo i hus eller leilighet og uvanlig eller unormalt å bo i campingvogn, båt eller trehus f.eks. Å være homofil finner jeg er en merkelig greie. At menn ikke liker damer f.eks. Homofile er statistisk sett også uvanlig og et avvik fra normalen som er at folk flest er født heteroseksuelle. Uansett hva neste steg i det konstante homomaset og hva de gnålete sutrepavene kan komme opp med neste gang for å ta enda større plass i samfunnet, så er det uansett det samme hva folk driver med i sine hjem, så lenge staten og folket ikke betaler for å kutte pikken av folk og lage kunstig pikk til dame eller vagina til mann. Det er ikke noe annet å si til slikt enn at det er sinnsykt. Derfor maser de nå videre om at det ikke lenger skal klassifiseres som sinnsykt og at skolebøkene skal lure barn inn i en vrangforestilling om hva som er normalt, avvik, riktig og galt. Skal de faen ikke også tvinge staten og folket til å bytte ut skilt eller bilder med mann+barn+dame med andre forskjellige konstellasjoner av forhold som avviker fra det normale heteroseksuelle forholdet voksne folk flest er involvert i. Å si noe annet til barn og ungdom er vranglære. Si meg, er du religiøs eller har du bodd lenge i Russland? Sånn for å kunne klare og begripe hva som kan vekke dette glødende engasjement mot en helt ufarlig gruppe som utgjør ca 10% av befolkningen og som ihvertfall bryr seg fint lite borti meg og mitt, i en påstått "hetro" gutt? Så, da lurte jeg på hvor det kom ifra, om det var var kulturelle, religiøse eller om det var grunner av helt personlig karakter? 3 Lenke til kommentar
Josef Ølgelig Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Det er for gale at NSB viser homoer støtte og smekker opp regnbueflagg på togene. For noe graps homoer er. Enige? Tror nok du er en liten skaphomo, jeg 1 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Den har de oppnådd for lenge siden. Nå fortsetter de alikevel å mase og virker ikke å ha noen respekt for andre i samfunnet. De skal undertrykke alle til å akseptere homofili som noe det ikke er. Normalt. Det er normalt å være heteroseksuell vet du, akkurat som det er normalt å bo i hus eller leilighet og uvanlig eller unormalt å bo i campingvogn, båt eller trehus f.eks. Å være homofil finner jeg er en merkelig greie. At menn ikke liker damer f.eks. Homofile er statistisk sett også uvanlig og et avvik fra normalen som er at folk flest er født heteroseksuelle. Uansett hva neste steg i det konstante homomaset og hva de gnålete sutrepavene kan komme opp med neste gang for å ta enda større plass i samfunnet, så er det uansett det samme hva folk driver med i sine hjem, så lenge staten og folket ikke betaler for å kutte pikken av folk og lage kunstig pikk til dame eller vagina til mann. Det er ikke noe annet å si til slikt enn at det er sinnsykt. Derfor maser de nå videre om at det ikke lenger skal klassifiseres som sinnsykt og at skolebøkene skal lure barn inn i en vrangforestilling om hva som er normalt, avvik, riktig og galt. Skal de faen ikke også tvinge staten og folket til å bytte ut skilt eller bilder med mann+barn+dame med andre forskjellige konstellasjoner av forhold som avviker fra det normale heteroseksuelle forholdet voksne folk flest er involvert i. Å si noe annet til barn og ungdom er vranglære. Si meg, er du religiøs eller har du bodd lenge i Russland? Sånn for å kunne klare og begripe hva som kan vekke dette glødende engasjement mot en helt ufarlig gruppe som utgjør ca 10% av befolkningen og som ihvertfall bryr seg fint lite borti meg og mitt, i en påstått "hetro" gutt? Så, da lurte jeg på hvor det kom ifra, om det var var kulturelle, religiøse eller om det var grunner av helt personlig karakter? Utover det jeg sa, gir jeg blaffen i homofili. De får også følge kardemommeloven. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Dette med konspirasjon om propaganda og barn er noe jeg har hørt fra Russland og ett eller annet land i Afrika. 2 Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 (endret) Det er for gale at NSB viser homoer støtte og smekker opp regnbueflagg på togene. For noe graps homoer er. Enige? Homofile og bifile er en skam, åpenbart. /sarkasme Fint å vite at idioter har fordommer mot folk som ikke engang pårører dem i det hele tatt og ikke engang er interessert i dem. Sku tro du var sjalu for at de ikke gjør ann på deg da de har en annen seksuell legning. Endret 26. juni 2016 av Yakamaru 2 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Aksept og likeverd har de oppnådd for lenge siden. [3 avsnitt som viser at de ikke har det] Er du på ekte? 2 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Sa bare at homoer er noe graps. Trenger ikke ta helt av. Må få lov å ha mine meninger Selvsagt har du lov til å ha dine meninger. Og vi har lov til å latterliggjøre dem. Jeg finner stor trøst i at du og de som mener det samme som deg ikke har en fremtid i vårt samfunn. Dine meninger kommer til å dø ut. 4 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Jeg finner trøst i at det fremdeles er noen som har integritet og mot til å stå for egne meninger, til tross for det enorme sosiale presset de utsettes for. Disse få bærer demokratiet på sine skuldre som de mange har glede av. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå