Gå til innhold

Hvordan krympe bilder uten å miste for mye av bild

Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg har et bilde i fullt format er det gjerne skarpt og fint, men når jeg skal gjøre det mindre for å kunne legge det inn for bildekritikk mister det mye av kavaliteten og blir uskarpt. Hvis jeg forminsker bilde med et bedre bildebehandlingsprogram for å unngå å miste for mye av kvaliteten blir bilde for stort, ikke i pixler men i kb. Hvilke programmer kan jeg bruke for å beholde kvaliteten og samtidig få frem et bilde som er under 150kb? Det hadde vært fint om dere kunne nevne flere bildebehandlingsprogrammer og måter å gjøre det på. Jeg har ikke noen av de dyre programmene, men jeg kan nevne: photoshop elements, microsoft picture it 2001 og ACD 2.0 og painter classic og andre diverse gratis programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du windows XP kan du laste ned et verktøy hvor du bare kan merke filene i utforskeren, høyreklikke og så velge at alle skal ned til ønsket størrelse. Glimrende om du skal sende masse ilder på mail og lignende. Kvaliteten var ikke så ille heller.

Fant det på et av trådene under. Søk på bruker: arve28 så kommer du trolig til en som har svart på mitt spørsmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...