Schreiber Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Jeg er en stor fan av Resident Evil, og selvsagt gledet jeg meg til Resident Evil 7. Problemet er at vi fikk en lang trailer på E3, og jeg ble svært overrasket da logoen dukket opp på slutten. Det er absolutt ingenting i traileren som i det hele tatt minnet meg om Resident Evil. Hva er det Capcom driver med? Men å se en trailer er en ting. Å spille det er noe annet, og det er en spillbar demo ute på PSN (ikke XBone, dessverre.) Jeg lastet den ned i natt og spilte gjennom den nå, og kort sagt synes jeg det er det beste Silent Hill-spillet siden Silent Hill 3. Hele demoen var fantastisk. Kanskje litt mye klisjé her og der, men absolutt et meget bra Silent Hill. Helt klart et av de beste i serien. Bortsett fra at det ikke er ment å være Silent Hill, men Resident Evil. WTF, Capcom? Er jeg på bærtur her siden jeg er så kritisk, eller er det dette folk vil ha fra serien nå? Igjen, jeg synes det er det beste Silent Hill-spillet siden Silent Hill 3, og vurderer å kjøpe PSVR bare for dette spillet. Men hvorfor kaller de det Resident Evil? Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Trur det blir som det gamle Resident Evil, for capcom kan ikke drite seg ut en gang til som i Resident Evil 6, jeg har sett info om resident evil7 på itavisen for mange år siden, trur det var der husker ikke 100% det var ikke som i demo av spillet Leon kennedy. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) RE7 har vært i utvikling lenge, og har nok forandret seg rimelig mye opp gjennom årene. Husk også at RE4 først ble skrotet, før de plukket opp restene, fullførte spillet og kalte det Devil May Cry. Det er som sagt en spillbar demo av RE7 på PSN, så det er bare å prøve. På mange måter elsket jeg den, men det er absolutt ingenting der som hinter om at det er Resident Evil. Har ikke lyst til å si så mye om historien der, men det er en helt ny hovedperson (Jarvis ett eller annet), og null slossing. Det er ikke engang fiender der. Vi snakker Resident Evil: The VR Walking Simulator. Mulig det blir litt slossing i fullversjonen, men jeg tviler sterkt. Så igjen, jeg klager ikke over at det blir et dårlig spill. Tvert imot kan det bli rimelig bra. Men hvorfor de kaller det Resident Evil er for meg en gåte. Når det kommer til "gamle" må man heller ikke glemme at hovedpersonene er medlemmer spesialstyrken i politiet, og svært i stand til å ta vare på seg selv. Vi snakker trening med tunge våpen, selvforsvar og alt det der, og det er rimelig mye slossing gjennom alle de fem første (RE0, 1-3, Code: Veronica). Eneste unntaket fra gjengen er Claire Redfield og Billy Coen. Claire er ikke så vant med slossing (så vidt jeg vet), men hun klarte seg fint. Billy Coen var en forbryter, og absolutt godt kjent med vold. Det gjør de gamle RE til like mye action som grøss. RE7 ser ut til å fokusere nesten 100% på jump-scares og null slossing eller overlevelse. Tror de er i fare for å drite seg loddrett ut, for å si det sånn. Problemet er bare at mange vil godta det, fordi det strengt tatt er et bra spill. Det er bare ikke et bra Resident Evil. Endret 17. juni 2016 av Schreiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå