Gå til innhold

Kvitte seg med verdipapirer - hjelp?

marius77

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på hvordan jeg rent praktisk går fram her og hvor jeg evt finner kjøpere? Det er ikke noe jeg kan selge så lett, jeg har spurt verdipapirsentralen men papirene er ikke oppført der. Dette er eneste papirene av denne typen jeg eier, derfor vil jeg gjerne ha tips her.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er aksjer fritt omsettelige, jf. aksjeloven § 4-15, og de kan gis bort til andre både mot og uten betaling, men eksisterende aksjonærer kan ha forkjøpsrett, og det kan være betingelser om samtykke fra styret. Her må du sette deg inn i selskapets vedtekter.

Jeg ser av Proff.no at Bitcoin Norge AS (tidl. O. A Torjussen Eiendom AS) har en majoritetseier som eier 92,67 %, i alle fall per 2014. Hvis det fortsatt er slik betyr det at du som minoritetsaksjeeier kan kreve å bli kjøpt ut av selskapet etter aksjeloven § 4-26.

Endret av krikkert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I utgangspunktet er aksjer fritt omsettelige, jf. aksjeloven § 4-15, og de kan gis bort til andre både mot og uten betaling, men eksisterende aksjonærer kan ha forkjøpsrett, og det kan være betingelser om samtykke fra styret. Her må du sette deg inn i selskapets vedtekter.

Jeg ser av Proff.no at Bitcoin Norge AS (tidl. O. A Torjussen Eiendom AS) har en majoritetseier som eier 92,67 %, i alle fall per 2014. Hvis det fortsatt er slik betyr det at du som minoritetsaksjeeier kan kreve å bli kjøpt ut av selskapet etter aksjeloven § 4-26.

tusen takk for svar! hvor henvender jeg meg for det? må jeg kontakte advokat?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...