Gå til innhold

Ny PC for ein som har vert av markede i 5 år.. 15000 (+)

Anbefalte innlegg

Hei

Nå ser det ut som min 5 år gamle Sarah begynner å slitte litt, så da tenker eg med Nvidias nye lanseringer at det blir på tide med noe nytt. 

Har tenkt noe sånt som dette. 

https://www.komplett.no/wishlists/92ba6c02-06d0-4346-b3d6-cca357821a8d

Har ikkje peilig om det er 2666mhz som er best til gaming eller egentligt så mye andre kunnskaper om alt som er nytt etter 5 år :)

Me spør her for noen få tips. Og tips til PSU, CPU-vifter og et greit kapinett hadde også vert fint :)

Husker for 5 år sia so var hvertfall i5 meir enn nok til gaming, om det har forandret seg veit eg ikkje :) så bare kom med innspill :)

Blir for det meste spillt på 1440p tenker eg, kjøre 1080p nå, men blir oppgradert snart, men ikkje til 4k.

tenker å kjøre SSD i raid, og har hardisker liggende.

Takk på forhand.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er ingen ekspert men som jeg har forstått det for gaming så er et opplegg som det her det som vil gi mest ytelse for spilling. det følger med vifter i kabinettet. ivertfall noe lignende jeg ville gått for om jeg kjøpte pc i dag. asus sitt strix kort er vel det som har høyest factory oc i forhold til pris. ram er ikke så viktig at det er noe vits og betale mye for det ivertfall. det jeg har sett av benchmarks av ram er det snakk om 1 fps kanskje på sitt beste.

- +
7.499,00 7.499,00

- +
1.390,00 1.390,00

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

Ja, er det sjermkorte eg har valgt, likte det kabinette da, skikkelig kult og folk sier mye bra om det. Kossen er den CPU vifta iforhold til Corsair sin H serie?

Trur kanskje eg bytter til det hovudkorte og går ned til 16 ram, greit å spare der eg kan, når eg først kjøre så dyrt sjermkort..

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Kjøp et hovedkort med Z170 brikkesett hvis du skal ha en "K-prosessor" :thumbup:

Er forøvrig heller ingen fan av den lille AIO kjøleren. Klin til med en H100i GTX eller så kan du bare ta en billigere Cooler Master 212 Evo luftkjøler.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Neste generasjon av Intel, blir vel Cannonlake, som er/var ventet i slutten av 2017.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cannonlake

En "finpuss" av Skylake med kodenavn Kaby Lake var ventet ut på høsten i år, men blir antagelig utsatt. Samme med AMD Zen, som også var ventet i høst.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kaby_Lake

https://en.wikipedia.org/wiki/Zen_(microarchitecture)

Edit:

Hvilken hardware har du i dag? Hvis du f.eks har en i5-2500K, så er det ikke særlig poeng i å gå for en i5-6600K. Du vil ikke tjene så mye på det i ytelse.

Endret av FBEN
Lenke til kommentar

Du var faktisk ganske close, gik for ein i7 2600k den gangen, men har planer om å la den stå hjemme hos Mamma, så eg har noe å sitte på når eg reiser heim eingang iblandt :)

Trur handlelista er ganske grei nå, med mindre det er noen veldi idiotisk dere ser :)

Er ssdene bra? Tenker å gjøre di i raid, hørt det gir litt raskere hastigheter

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Ville byttet til EVGA SuperNOVA 750 G2, leste på en nettside om PSU der de anbefalte den sterkt siden prisen og kvaliteten er langt foran de andre i samme prisklasse. Resten ser jo ganske greit ut, 250gb ssd vil fort bli fylt opp da. Men en HDD eller SSD ekstra kan du bare legge til senere :)

https://www.techpowerup.com/reviews/EVGA/SuperNOVA_G2_750/11.html

Endret av DerpBoy
Lenke til kommentar

Takk, skal skjekke den ut, men det er 2x250 ssd'er :)

Nå bruker jo 1080 ganske lite strøm, men burde eg kanskje gå for litt meir enn 750 viss eg oppgraderer til enda et 1080 i framtida, har ingen planer om det enda, men bare tenker litt.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Takk, skal skjekke den ut, men det er 2x250 ssd'er :)

Nå bruker jo 1080 ganske lite strøm, men burde eg kanskje gå for litt meir enn 750 viss eg oppgraderer til enda et 1080 i framtida, har ingen planer om det enda, men bare tenker litt.

Ganske sikker på at den holder til på overklokking og 2 skjermkort. Åja, så ikke at det var 2 jeg :)

Lenke til kommentar

Ahh takk for svar, kommer til ende opp med NZXT H440, så tenkte å kjøre enn Kraken X61 istedet for H100i, når eg først har vindu i kabinette så er det litt greit å kjøre Kraken, den skal visst være ganske så Ok :) 

Har enda ikkje helt bestemmt om eg skal ha NZXT H440, black/red eller berre black, men trur kanskje det blir bare reint svart :)

Lenke til kommentar

Burde eg gå for et X99 hovudkort foran et Z170?

Helt klart, da flere nye spill nå liker flere enn 4 kjerner :)

Kjøper man z170, kan man ikkje oppgradere cpu, men med x99, så kan man oppgradere helt til 10 kjerner som er overklokkbar, og 22kjerner  xeon (kan ikkje overklokkes)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...