sinder18 Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Hej, For ca 2 år siden så gav eg vekk min Økonomi til Nav for att dem skulle betale ned på gjelden min (med mine penger) som var på 54,000 kr, Så eg flyttet til en mindre by og gav vekk Økonomien min til Nav så att dem kunne hjelpe meg med i og få orden på Økonomien. for 1 uke siden så ringte eg til Lindorf og sånt, og dem på Nav har ikke ringt til Lindorf en eneste gang, Når eg snakket med hun som styr økonomien min så sa hun dette " Det er ikke vits i og betale ned på lånet fordi Rentene bare stiger " Eg har Uføretrygd og har en fast intekt, har råd til og betale ca 2500-3000 kr i måneden til lånet. Men disse pengene har ikke blitt brukt til og betale ned på lånet, Det står 20,000 kr på en sparekonto som Nav har laget som kunne ha brukt til og nedbetale lånet. Skulle dem gjort jobben sinn så skulle eg vert ferdig med lånet nå, men istedenfor så har Rentene økt fra 54,000 kr til 107.000 kr nå. Så eg lurer på kan eg gå i rettsak imot nav pågrund av dette? Vi skulle på ett møte med dem idag, men det blev avlyst og dem satte opp en ny time om 2 uker, og dette sjer nesten HVER gang vi skal på ett møte med hun, blir ALLTID utsatt. Så er dette noe eg kan blande inn en advokat i og evt gå i rettsak for det? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Dette er definitivt en sak for en advokat, ikke noe å tenke på engang. Du kan muligens få dekket advokatutgiftene; http://www.fri-rettshjelp.no/ Det NAV har gjort er å sette penger på en konto som ikke har noenting med lånet å gjøre og dermed har det oppstått en situasjon der salærer, gebyrer og renter bare har ballet seg på.... Jeg vil si at du skal betale det gjelden var i utgangspunktet før NAV kom på banen og at de er ansvarlige for det som har påløpt etterpå. Så vil jo de 20.000,- gå til å betale på de 54.000,-. Bare mine tanker 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Ja, det finnes et potensielt erstatningsansvar for NAV her (men det dekkes ikke av fri rettshjelp-ordningen). Beregningen av erstatningsbeløpet vil dog kunne bli vanskelig. 1 Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 17. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Eg har nettop snakket med mine 2 advokater, og dem begge sa om eg skaffet Dokumenter,Inkassoregninger og sånt. så kan dem hjelpe meg. Så skal få prøvet og få dette ordnet. Takk for svarene Endret 17. juni 2016 av sinder18 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå