Lovegame Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Har aldri brukt å selge datadeler før, bare benyttet dem i eldre maskiner. Men tenker at dette kan ha noe slags verdi, så prøver.Er et Asus Radeon ROG Matrix R9 290X 4GB GDDR5, kjøpt for ca 1 år siden for 3400kr.Er en tusenlapp mye å be om?Og hva skal jeg handle nytt? Sett på NVIDIA for første gang i mitt liv, GTX 1070 ser jo ut til å være et bra kort? Eventuelt vente til AMD lansererer neste gen?Spiller det meste av spill, i Full-HD. Hater varme skjermkort.Maskinvaren forøvrig:AMD Black Edition AMD FX 9370 / 4.4 GHz prosessor S-AM3+Kingston HyperX FURY Red Series 16GB 1866MHz DDR3 DIMM 240-pinASUS SABERTOOTH 990FX S-AM3+ ATXOg en svær 750w Corsair PSU. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Tror du fint kunne bedt om 2000 kr eller 1500 kr for Asus Radeon ROG Matrix R9 290X 4GB GDDR5. Fremdeles ok kort selv om R9 390x har mere ram. GTX 1070 eller RX 480 velg selv, begge vil bli gode kort med tanke på tempratur. Men nå som du har AMD FX 9370 med 220 W max TDP burde du ikke hate varme skjermkort. Men ville råde deg å vente til R9 490x eller GTX Titan X1 kommer. Da slike kort er egentlig ikke særlig stor oppgradering på ytelse kun en oppgradering på støy. Ville forventet slike kort gjør det bra i overklokking, allerhelst med 2x 8 pins strøm slik man får mest ytelse, derfor ville jeg styrt unna annet en Crossfire\SLI på slike kort. Det er største argumentet mitt å vurder de. Endret 17. juni 2016 av LMH1 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 En tusenlapp er helt fair pris, synes jeg. Skulle jeg kjøpt nytt kort nå, ville jeg gått for GTX 1070. Jeg spiller i 1200x1920, og da kan man kjøre på med innstillingene på max med et slik kort uten at fps faller under 60. Kjør på! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Sender deg en PM. Endret 17. juni 2016 av Slettet-jDflNq 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Har aldri brukt å selge datadeler før, bare benyttet dem i eldre maskiner. Men tenker at dette kan ha noe slags verdi, så prøver. Er et Asus Radeon ROG Matrix R9 290X 4GB GDDR5, kjøpt for ca 1 år siden for 3400kr. Er en tusenlapp mye å be om? Og hva skal jeg handle nytt? Sett på NVIDIA for første gang i mitt liv, GTX 1070 ser jo ut til å være et bra kort? Eventuelt vente til AMD lansererer neste gen? Spiller det meste av spill, i Full-HD. Hater varme skjermkort. Maskinvaren forøvrig: AMD Black Edition AMD FX 9370 / 4.4 GHz prosessor S-AM3+ Kingston HyperX FURY Red Series 16GB 1866MHz DDR3 DIMM 240-pin ASUS SABERTOOTH 990FX S-AM3+ ATX Og en svær 750w Corsair PSU. Det kommende toppkortet fra AMD blir RX480 som vi får vite mer spesifikt om i slutten av måneden. Men allerede nå er det klart at det i forhold til kortet du har nå, ikke kommer til å være store oppgraderingen på noe annet enn strømforbruk. Personlig synes jeg GTX1070 og GTX1080 er vanskelige å anbefale før prisene er ferdig justert. Forhåpentligvis er det forespørselen og den dårlige tilgangen på kort som har gjort at de ligger litt kunstig høyt i forhold til veiledende pris. Slik det står nå, så er de ganske dyre. Men om du har spill som krever mye mer enn kortet du har nå, og det ergrer deg slik at du vil handle med en gang. Så er det egentlig bare GTX1080 som gir mening i min bok. Alternativet er å vente til ca. årsskiftet. Da kommer AMDs neste ordentlige High End skjermkort; VEGA, og Nvidias GTX1080Ti eventuelt Pascal Titan vil også poppe opp rundt da. Jeg personlig ville ikke byttet ut et R9 290X for et GTX1070, spesielt ikke med tanke på hvor lite du får for det på finn.no. En tusenlapp gir det vinger, men 1500Kr bør også være en attraktiv pris. RX480 er i Norge ventet å havne på litt over 2000Kr for 4GB versjonen. Og som sagt er det nok omtrent samme ytelsen som ditt. 1 Lenke til kommentar
per parker Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 1k er rettferdig pris og du har skjønt at man ikke kan ta overbetalt for gamle skjermkort nå for tiden. Men jeg ville beholdt det for reservedel til feilsøking vist du ikke har flere liggende. 1 Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 18. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2016 1k er rettferdig pris og du har skjønt at man ikke kan ta overbetalt for gamle skjermkort nå for tiden. Men jeg ville beholdt det for reservedel til feilsøking vist du ikke har flere liggende. Tror jeg avventer nytt kjøp til AMD lanserer neste skrik, spiser jo alt av spill jeg kaster på det uansett. Har 9600PRO, 4870 og 6970 liggende fra før hehe. AMD/Radeon hele veien. Tusen takk for svar alle! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå