AnonymDiskusjon Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Jeg har en svigerfar som ligger for døden. Det forventes at han ikke overlever ut måneden. Kone og barn reiser nedover for å ta farvel, jeg blir hjemme og jobber. I begravelsen må jeg derimot møte (selvsagt), men hvordan ville dere løst floken med jobb? Hadde han bodd i Norge hadde jo den ene dagen med lønn vært nok, men siden han ikke gjør det vil det ta lengre tid. Vi snakker type tre dager mtp. transport frem og tilbake + begravelse. Er det akseptabelt å bruke egenmelding? Er det mer "rett" å ta den ene dagen og ta fri uten lønn? Sykemelding er også en mulighet, selv om jeg ikke føler det er helt rett i dette tilfellet... Anonymous poster hash: a0293...b81 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 (endret) Snakk med arbeidsgiver. Trolig får du permisjon med lønn én dag og søker permisjon uten lønn i to dager. Sykemelding (hverken lege- eller egen-), er ikke aktuelt; den brukes ved sykdom. Endret 17. juni 2016 av Vox_populi 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå