Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg blitt en douchebag?

Anbefalte innlegg

Et par år tilbake var jeg en taper som ikke turte å snakke med jenter, satt mest hjemme osv. Det siste året har jeg gått mer inn i meg selv for å forandre det. Hadde først planer om å finne ei søt jente. Dette helt til jeg begynte å dra på byen regelmessig for å bli kjent med jenter og folk. Akkurat nå har jeg vell 3-4 jenter som er mer enn nok interessert i meg. Men fortsetter i samme sporet. Føler litt på det at jeg endelig kan dra de damene jeg vil, og vil ha det beste jeg kan få. Er dette douchebag?

Kan legge til at jeg ikke høvler over disse. Har sagt til flere jenter jeg har møtt på nattklubber osv. at ONS ikke er min greie. Noen får jo bakoversveis.

Anonymous poster hash: ee8ab...9c8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke noe douchebag her jeg, du kan jo falle i fella å tro at det å kle seg i bukseseler og sløyfe er "the high end thing to do" og kjøpe champis du åpenbart ikke har råd til og tro du er en fet fyr.... men så lenge du bare er deg selv og gjør det du liker å gjøre og ikke det du tror andre synes er kult at du gjør så er du ikke noen douchebag spør du meg. Ingenting galt i å ha fått litt selvtillit og føle en får bra respons fra motsatte kjønn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer med å endelig ha kommet deg ut av huset! Og du har rett, det er null problem å møte jenter.

Av en eller annen grunn klarer du fortsatt ikke å close med jentene, og du rasjonaliserer det med at du "ikke har lyst". Det er imidlertid noe som holder deg tilbake, og du tydeliggjør dette selv gjennom trådens "tema". Du har en idé om at gutter som ligger hyppig med ulike jenter, eller har ONS er "douchebags", og du er redd for å selv falle inn under denne "kategorien". Merk at dette kun er din egen blokkerende oppfatning av en karikatur som ikke har noen annen funksjon enn å holde deg tilbake. Du må legge fra deg denne ideen for å frigjøre deg selv. Det er ingenting med sex som gjør deg til en douchebag med mindre du forgriper deg på ei jente, eller er utro mot ei du har lovet trofasthet.

Mange vil sikkert fortelle deg at du selvfølgelig ikke trenger å presse deg selv til å ha ONS hvis du ikke vil og bla bla bla. Men sex er mer enn bare å "feie over" jenter i øst og vest. Sex er et ledd i en interaksjon og endrer dynamikken i relasjonen du har med jenta du ligger med. Om du har sex med henne, og om du gjør det riktig, har du gode muligheter for å ligge med henne igjen - noe som annulerer ONS-merkelappen. Det betyr at jenta anser deg som mer enn en "venn", og ting har mulighet til å utvikle seg til noe "mer", om du vil. Igjen, sex er mer enn bare sex. Det er et ledd i en prosess. I tillegg trenger du erfaring for å i det hele tatt bli komfortabel med sex, og gjøre det riktig. For øyeblikket er du ikke komfortabel med sex med ei jente du ikke har kjent lenge. Det bør du gå inn for å endre.

Endret av Løgn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er fortsatt en taper... Og en douchebag :)

Hva i all verden får deg til å stemple trådstarter som douchebag? Det eneste han forteller er jo at han har overkommet frykten hans for å snakke med jenter, og at han nå ønsker å møte flere. Får kun inntrykk av at du er bitter.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Faktisk ingen av delene, og det at flere har likt dette innlegget sier ganske mye om hva slags mennesker som frekventerer disse trådene.

Nei det gjør det ikke. Hva man skriver, liker og tuller med på nett er ikke representativt på hvordan en person/ personer på et forum er i det virkelige liv.

Jeg skriver en del innlegg som bare er ment for å provosere frem ting, uten at jeg egentlig mener det. Kalles vel troll, men noen gjør det som et "sosialt eksperiment" ;)

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Faktisk ingen av delene, og det at flere har likt dette innlegget sier ganske mye om hva slags mennesker som frekventerer disse trådene.

Nei det gjør det ikke. Hva man skriver, liker og tuller med på nett er ikke representativt på hvordan en person/ personer på et forum er i det virkelige liv.

Jeg skriver en del innlegg som bare er ment for å provosere frem ting, uten at jeg egentlig mener det. Kalles vel troll, men noen gjør det som et "sosialt eksperiment" ;)

Man kan naturligvis være en 12-åring på nett og samtidig fungere som et normalt oppegående menneske i det virkelige liv, men det kan virke som at slike mennesker har sitt å stri med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke gir folk feil signaler og utnytter dette så ser jeg ikke noe som gjør deg til en drittsekk. F.eks. om du har ei jente som liker deg veldig godt og tror dette er starten på et seriøst forhold og du vet det og utnytter det for sex, da er du drittsekk.

Hva i all verden får deg til å stemple trådstarter som douchebag? Det eneste han forteller er jo at han har overkommet frykten hans for å snakke med jenter, og at han nå ønsker å møte flere. Får kun inntrykk av at du er bitter.

Jeg leser Eirik554s innlegg som sarkasme (les: humor, tull etc.), gjerne som et uttrykk for vag informasjon fra TS og hvor "far-fetched" det er å skulle evaluere noen man ikke kjenner fra noen setninger.

og det at flere har likt dette innlegget sier ganske mye om hva slags mennesker som frekventerer disse trådene.

Nei. Det gjør ikke det.

Enig med Belphegor. Noen har en humor som fort kan virke støtende og nedlatende.

Eksempel 1: Du har besøk av en kamerat. Han sier han går en tur på butikken og du sier noe á la "Hei, bli påkjørt på veien'a, så slipper jeg maset ditt ;)".

Eksempel 2: "Oi, hun der kom uventet fort ut i gangfeltet. Godt jeg ikke kjørte på henne, har nettopp vasket bilen!"

Når du tolker dette bokstavelig så er det ganske fæle ting å si, men ikke når du vet intensjonen.

Endret av AdNauseam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leser Eirik554s innlegg som sarkasme (les: humor, tull etc.), gjerne som et uttrykk for vag informasjon fra TS og hvor "far-fetched" det er å skulle evaluere noen man ikke kjenner fra noen setninger.

Og at begrepet "douchebag" er fullstendig malplassert i denne tråden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje Eirik prøvde å være morsom, men dette feilet. For det første er det ikke morsomt, og for det andre har innlegget null nytteverdi.

Jeg tenker i hvert fall at det først og fremst er ulykkelige, bitre mennesker som skriver slike innlegg, som ikke er så heldig når han skriver med eget nick.

Endret av oscrue10
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje Eirik prøvde å være morsom, men dette feilet. For det første er det ikke morsomt, og for det andre har innlegget null nytteverdi.

Jeg tenker i hvert fall at det først og fremst er ulykkelige, bitre mennesker som skriver slike innlegg, som ikke er så heldig når han skriver med eget nick.

Innlegget har da fått 6 plusser, så det må da ha vært litt morsomt, tror du ikke det?

Du fortsetter å tolke det som om det er ment alvorlig. Hvis det er det, så er jeg enig med deg. Om det ikke er det, så tar du feil.

Ulykkelige, bitre mennesker skriver slikt, og mener det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

LOL.. Ja det var ment som sarkasme.. Jeg leste innlegget som et nesten utelukkende skryteinnlegg, eller hvertfall et lite seriøst innlegg. Hva er det han egentlig spør om? Han ramser opp hvor suksesfull han har blitt hos jentene, for så å spørre om det er å være "douchenag". Altså, hva så? Det er jo ingen downside slik han beskriver det.

Lenke til kommentar

LOL.. Ja det var ment som sarkasme.. Jeg leste innlegget som et nesten utelukkende skryteinnlegg, eller hvertfall et lite seriøst innlegg. Hva er det han egentlig spør om? Han ramser opp hvor suksesfull han har blitt hos jentene, for så å spørre om det er å være "douchenag". Altså, hva så? Det er jo ingen downside slik han beskriver det.

Det var også førsteinntrykket mitt. Og jeg tror det var det han prøvde på.

Men han innser ikke sitt eget problem. Fyren klarer ikke å close fordi han tenker "douchebag, douchebag".

Skryteinnlegget viser bare hans egen begrensning. Han trenger råd, og jeg ga ham et.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Innlegget har da fått 6 plusser, så det må da ha vært litt morsomt, tror du ikke det?

Du fortsetter å tolke det som om det er ment alvorlig. Hvis det er det, så er jeg enig med deg. Om det ikke er det, så tar du feil.

Ulykkelige, bitre mennesker skriver slikt, og mener det.

Jeg mistenker at flere av dem bare gjør dette for å være dust, og så er det nok noen ekstra som trykker fordi jeg har nevnt dette. Det ville vært litt ille om 6 andre personer synes at dette er god humor.

Har vært med på at dette kanskje bare er et forsøk på å være morsom, som allerede nevnt, så jeg tar nok ikke feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...