Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Smugling med håndbagasje


mix122

Anbefalte innlegg

Hei sann!

 

Har gjordt noe som skulle gå bra! Tatt med meg 9liter / 9 flasker vodka inn i håndbagasje kjøpt på tax free inn til Norge. Jeg ble stoppa og gikk gjennom skann så tok de alle flaskene ut og skrev ned på et anmeldelse. Hun har sagt det var så pass mye at hun måtte sende det videre til politiet og at jeg får en prikk på rullebladet.

 

Lurer på virkelig hvordan jeg skal unngå få prikken på rullebladet? og unngå betale bot!

Hva kan jeg gjøre? Hva kommer til å skje?

 

Takk på forhånd får hjelpen/svarene!

Btw er 18-åring gammel og alkohol var over 22%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som hva da ?

 

 

 

 

Lurer på virkelig hvordan jeg skal unngå få prikken på rullebladet? og unngå betale bot!

Hadde du spurt for noen dager siden, skulle du fått en bombesikker oppskrift. Men nå er det for seint.
Endret av mix122
Lenke til kommentar

Du har blitt tatt på fersk gjerning og er fint lite du får gjort nå.

Eneste alternativet er å nekte å forklare deg i Avhør og satse på at det ikke går til domstolene. Men når saken er så sikker som denne tar nok politiet deg til retten uansett hvor mye du nekter.

 

Uansett er det ikke sikkert du får rulleblad, 9 liter er jo ikke storsmugling så kanskje det blir et forenklet forelegg? Jeg er dog veldig usikker på hvordan straff det er for brudd på tolloven.

Endret av Spectryx
Lenke til kommentar

DET ER INGEN SOM HAR HJULPET MEG ENNÅ. det som er skrevet av alle dere er bare piss! og diskusjon ikke svar/hjelp!!!

 

Du er tatt, hva mer er det diskutere?

 

Politiet fungere ikke sånn at siden du er deg så slipper du straff, du får en liten bot og en prikk på rullebladet som en haug andre mennesker i Norge har, hva er så ille egentlig, er ikke som du må sitte et år inne i fengsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...