Gå til innhold

Påkjørt, fører stakk av.

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk,

Det har seg slik at jeg ble påkjørt/pårygget på en parkeringsplass. Dette skjedde mens jeg vare inne på butikken. Føreren hadde stukket av da jeg kom ut. Ingen vitner tilstede.
Jeg meldte ifra til Sparebanken 1 allerede 20 minutter etterpå. Var da innstillt på å ta hele skaden på min forsikring da ingen hadde meldt seg.

Tre-fire dager etter dette ringte en eldre mann meg. Han sa at han hadde rygget i bilen min. Ga meg reg.nummer og navn. Da ringte jeg forsikringselskapet i god tro på at dette ble å fikse seg. Den eldre mannen ønsket ikke å fylle ut skademelding. 

En uke etter at han kontaktet meg tok han kontakt igjen. Da ville han møtes. Jeg tenkte at nå vil han kanskje fylle ut skademeldingen? Neida. Han ville motbevise at det ikke var han?

Hvordan ville dette gå med forsikringssaken? Hannes bil hadde tydelige skader. Det kunne se ut som om han hadde prøvd å fylle i lakken. Begge bilene er hvite.

Det er altså ingen vitner, ingen video bevis. Bare han som har tatt kontakt å fortalt meg og min samboer at han har rygget på vår bil? 
Han fikk tak i meg siden han tok reg.nummer på min bil. 

Noen som har vært borti lignende? 

Mvh,

Hanssennord

Endret av hanssennord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakk med forsikringsselskapet ditt og hør, tok du bilder av bilen hans og skadene? Hvis ikke er det ikke mye du kan gjøre, enten tar forsikringsselskapet ditt saken for å unngå å betale skaden, ellers må du overbevise gamlingen selv.

Tok bilder av skadene på hannes bil. Jeg regner jo med at mitt forsikringsselskap ønsker å få skylden over på han som tok kontakt med meg. Jeg vet at Sparebanken 1 er i kontakt med hannes forsikringsselskap. Jeg måtte skrive skademelding å levere inn til dem.

Jeg har tenkt at neste skritt for min del er å anmelde saken, ta advokat via en advokat forsikring jeg har. Kanskje gamlingen blir litt mer snakkevillig da.

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt at neste skritt for min del er å anmelde saken, ta advokat via en advokat forsikring jeg har. Kanskje gamlingen blir litt mer snakkevillig da.

Hvorfor skal du anmelde han, og for hva?? Han har jo tatt kontakt med deg og tilstått. Fyll ut skademelding og legg gjerne med en detaljert forklaring, så tar forsikringsselskapet seg av saken. 

Han har jo for så vidt ikke gjort noe verre enn å somle med å gi beskjed, meg bekjent er det ikke straffbart!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skal du anmelde han, og for hva?? Han har jo tatt kontakt med deg og tilstått. Fyll ut skademelding og legg gjerne med en detaljert forklaring, så tar forsikringsselskapet seg av saken. 

Han har jo for så vidt ikke gjort noe verre enn å somle med å gi beskjed, meg bekjent er det ikke straffbart!

Leser du det som står?

En uke etter at han kontaktet meg tok han kontakt igjen. Da ville han møtes. Jeg tenkte at nå vil han kanskje fylle ut skademeldingen? Neida. Han ville motbevise at det ikke var han

Uansett, ikke gi deg. fight videre. gi oss oppdatering på utfallet!

PS: Kjøp av dashcam kan spare deg for mange kroner! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Leser du det som står?

Ja, men ser fortsatt ikke problemet. "Synderen" er kjent, man har bilder og reg. nummer - la forsikringsselskapet ordne opp. At motparten ikke vil fylle ut skademelding er ikke relevant, og heller ikke straffbart.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Leser du det som står?

Ja, men ser fortsatt ikke problemet. "Synderen" er kjent, man har bilder og reg. nummer - la forsikringsselskapet ordne opp. At motparten ikke vil fylle ut skademelding er ikke relevant, og heller ikke straffbart.

Det var vel mer det at det ikke var snakk om bilder, men at synderen en dag ringte og tilsto. Så litt senere ringte han å skulle "motbevise at det var ham". Noe som jo virker veldig sært...

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg prøvd å sikre meg opptak av at han innrømmer det han har gjort. Jeg kjenner til en sak hvor en av fikk bilen ripet opp av en sjalu jævel. Mannen ble anmeldt, men saken henlagt pga bevisets stilling, selv om det hele var fanget opp av kamera fra alle mulige vinkler. Forsikringsselskapet betalte skaden og tok opp kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...