Redaksjonen. Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Nikola vil mer enn gjerne forbindes med Tesla.Tungtransportens Tesla håver inn bestillinger Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Synest dette er eit bra prosjekt, en videre bruk av helikopter og duopropp motorer. Her er det muligens bytte av motor som er risikoen, og eventuelle servise kostnad. Men den er jo på bakken til en ekstakostnad på 3 mill. - drivstoff og selvfølgeligheter Endret 16. juni 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Synest dette er eit bra prosjekt, en videre bruk av helikopter og duopropp motorer. Her er det muligens bytte av motor som er risikoen, og eventuelle servise kostnad. Men den er jo på bakken til en ekstakostnad på 3 mill. - drivstoff of couse Hva snakker du om? 8 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Synest dette er eit bra prosjekt, en videre bruk av helikopter og duopropp motorer. Her er det muligens bytte av motor som er risikoen, og eventuelle servise kostnad. Men den er jo på bakken til en ekstakostnad på 3 mill. - drivstoff of couse Hva snakker du om? Er det nye turbinmotorer eller brukte. Det er en liten del av mitt søpørsmål, og kva eg snakker om. Ikke så rart eigentlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Synest dette er eit bra prosjekt, en videre bruk av helikopter og duopropp motorer. Her er det muligens bytte av motor som er risikoen, og eventuelle servise kostnad. Men den er jo på bakken til en ekstakostnad på 3 mill. - drivstoff of couse Hva snakker du om? Er det nye turbinmotorer eller brukte. Det er en liten del av mitt søpørsmål, og kva eg snakker om. Ikke så rart eigentlig. Elgen? Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Så de har ikke en gang en prototype ferdig, og har aldri laget noe før, og likevel har de fått 373 000 forhåndsbestillinger? Galskap! Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Så de har ikke en gang en prototype ferdig, og har aldri laget noe før, og likevel har de fått 373 000 forhåndsbestillinger? Galskap! 7000, og depositumet er berre 1500 dollar. Ein ganske liten risiko å ta med tanke på dei mogelege innsparingane. Dei første som får denne kan utkonkurrere alle andre på pris. Det er Tesla som har 373000, og dei har jo vist seg svært kapable til å lage bilar gjennom mange år. 1 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Uansett kult at nystartede firmaer som Nikola og Tesla kan slå beina under på en etablert bilindustri som bruker X-antall milliarder i året på produktutvikling. Sier vel litt om hvor trenert denne utviklingen mot elbiler egentlig er... 3 Lenke til kommentar
55GE57GD Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Gevinsten for helse og miljø blir større ved å elektrifisere lastebiler og busser enn personbiler, og den konvensjonelle (for ikke si reaksjonære) eksosbilindustrien fortjener en smekk. Elektrisk tungtrafikk er like rundt hjørnet; spørsmålet er hvor lenge den blir der. Pål Jensen Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Lurer på hvor stor forskjell i luftmotstand det er mellom denne og en vanlig låvedørbil i feks 80 km/t. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 (endret) Lurer på hvor stor forskjell i luftmotstand det er mellom denne og en vanlig låvedørbil i feks 80 km/t. Kommer litt an på aerodynamikken i bakkant på skapet/semitralla. Bakkanten på denne "nye enestående" trekkvogna ser da ikke ut til å vere betre enn eksisterendes tomkjørere, men får muligens 100 kg mindre lyft på foraksel ! Når det er sagt; har du sett alle trallene som tomkjører med påkjøringsrampene rett til værs, går nok 1 liter ekstra pr 10 km på det. Og så er det bare å bruke den lille gangetabellen og MBA^3 Endret 20. juni 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå