Gå til innhold

Tungtransportens Tesla håver inn bestillinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synest dette er eit bra prosjekt, en videre bruk av helikopter og duopropp motorer.

Her er det muligens bytte av motor som er risikoen, og eventuelle servise kostnad. Men den er jo på bakken til en ekstakostnad på 3 mill. - drivstoff of couse

 

Hva snakker du om?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Synest dette er eit bra prosjekt, en videre bruk av helikopter og duopropp motorer.

Her er det muligens bytte av motor som er risikoen, og eventuelle servise kostnad. Men den er jo på bakken til en ekstakostnad på 3 mill. - drivstoff of couse

 

Hva snakker du om?

Er det nye turbinmotorer eller brukte.

 

Det er en liten del av mitt søpørsmål, og kva eg snakker om.

 

Ikke så rart eigentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Synest dette er eit bra prosjekt, en videre bruk av helikopter og duopropp motorer.

Her er det muligens bytte av motor som er risikoen, og eventuelle servise kostnad. Men den er jo på bakken til en ekstakostnad på 3 mill. - drivstoff of couse

 

Hva snakker du om?

Er det nye turbinmotorer eller brukte.

 

Det er en liten del av mitt søpørsmål, og kva eg snakker om.

 

Ikke så rart eigentlig.

Elgen?

Lenke til kommentar

Så de har ikke en gang en prototype ferdig, og har aldri laget noe før, og likevel har de fått 373 000 forhåndsbestillinger? Galskap!

 

7000, og depositumet er berre 1500 dollar. Ein ganske liten risiko å ta med tanke på dei mogelege innsparingane. Dei første som får denne kan utkonkurrere alle andre på pris.

 

Det er Tesla som har 373000, og dei har jo vist seg svært kapable til å lage bilar gjennom mange år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gevinsten for helse og miljø blir større ved å elektrifisere lastebiler og busser enn personbiler, og den konvensjonelle (for ikke si reaksjonære) eksosbilindustrien fortjener en smekk. Elektrisk tungtrafikk er like rundt hjørnet; spørsmålet er hvor lenge den blir der.

Pål Jensen

Lenke til kommentar

Lurer på hvor stor forskjell i luftmotstand det er mellom denne og en vanlig låvedørbil i feks 80 km/t.

 

Kommer litt an på aerodynamikken i bakkant på skapet/semitralla. Bakkanten på denne "nye enestående" trekkvogna ser da ikke ut til å vere betre enn eksisterendes tomkjørere, men får muligens 100 kg mindre lyft på foraksel !

 

Når det er sagt; har du sett alle trallene som tomkjører med påkjøringsrampene rett til værs, går nok 1 liter ekstra pr 10 km på det. Og så er det bare å bruke den lille gangetabellen og MBA^3

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...