Gå til innhold

Marin kybernetikk kontra Kybernetikk og Robotikk. Fordeler, ulemper?

Potetlol

Anbefalte innlegg

Går selv på marin teknikk i 2. klasse, og har lenge vært bestemt på å spesialisere meg i marin kybernetikk til neste år. Trives godt på marin, og synes den marine næringen er spennende. I det siste har jeg derimot vurdert sånn smått å bytte over til Kybernetikk og Robotikk, da jeg tenker at man går litt dypere i selve kybernetikken, og at man på marin kybernetikk ikke blir en like flink kybber, og er litt "innelåst". Samtidig tenker jeg nå at alle mekanikk-, material- og konstruksjonsfagene jeg har hatt er litt "wasted", når jeg skal jobbe med kybernetikk. Hva er fordelen med å ha mastergrad i marin kybernetikk fra marin teknikk, kontra å ha mastergrad i kybernetikk og robotikk? Fordeler, ulemper med å bytte? Jeg synes forøvrig at undervannsrobotikk, samt. fartøystyring er utrolig spennende. Drømmearbeidsgiver vil kanskje være Kongsberg Maritime.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tja, du er kanskje mer allsidig som vanlig kybber, men samtidig er spisskompetansen din innenfor marine fag slett ikke bortkastet - husk brorparten av private norske arbeidsplasser baserer seg på havet. Spør en kybber om bølgekrefter, mekanikk eller skipsterminologi og han skjønner ikke bæret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...