Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Wifistråling, mulig å blokkere?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det mulig å blokkere wifistråler (fra trådløst internett) fra overetasjen?

Hvis det ikke er mulighet til å skru av wifien.

Jeg mener at wifistråling er skadelig, om noen andre ikke mener det så resepekterer jeg deres mening.

Takk for svar.

Endret av Nyåret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, den åpenbare løsningen må vel  være å isolere med stoff som blokkerer strålingen, Aluminiumsfolie er billig. 

PS: WiFistråling er forsket på opp og ned i mente, konklusjonen er og blir at det IKKE er farlig, så hvorfor mener du det er farlig? Hva baserer du det på?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du først er i gang bør du sperre for radio, mobil, satelitt og mye annet. Kvitt deg med mikrobølgeovner og fjernkontroller. Husk alt som er trådløst er stråling!! Dekk alle overflater i boligen din med bly for økt trygghet, det bør være minst 1 cm tykt.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Å blokkere strålingen er eneste måten ja, man får en egen maling til det, men dette er kjempedyrt. Anbefaller heller å dekke tak, gulv og vegger med metall-netting som blokkerer. Vet det finnes butikker som selger slik netting for ett par tusenlapper, men finner ingen i farta.

Lenke til kommentar

Da kan ikke TS ha mobiltelefon heller. Og flytte et sted hvor det hverken er dekning for mobil, radio eller TV.

Det hjelper ikke.

Det er stråling rundt oss hele tiden uansett om du bor midt ute i skogen.

Jeg har ikke sagt at det er noen løsning midt ute i skogen... Da TS er redd for "wifistråler" tenkte jeg radiobølger, og kanskje man kan klare å finne et sted uten dekning for mobil, radio eller TV hvis man finner et øde sted og graver seg ned. Men spørs hva man legger i ordet stråling. Sollys er en form for stråling, magnetisme er en form for stråling osv, så da blir vel løsningen en tett container av bly e.l. og med en tin foil hat for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Wifi har ca 1/10 av strålingen fra en mobiltelefon. Så kvitt deg med slikt først. Deretter måler du feltstyrken like ved et aksesspunkt, så en meter, to meter, tre meter unna. Da ser du raskt hvor drastisk det synker.

Nei du, du bør nok holde deg unna sola før du får noia av wifi og tilsvarende.

Lenke til kommentar

Beste er kanskje å bare gå fullt ut, bygg en anti-stråling drakt. Har du sett Star Wars? Der er det en karakter kalt C-3PO som kan brukes som eksempel. Det vil være eneste måten å blokkere stråling på og samtidig kunne bevege seg ut av leiligheten.

Lenke til kommentar

Vel, den åpenbare løsningen må vel  være å isolere med stoff som blokkerer strålingen, Aluminiumsfolie er billig. 

PS: WiFistråling er forsket på opp og ned i mente, konklusjonen er og blir at det IKKE er farlig, så hvorfor mener du det er farlig? Hva baserer du det på?

Noen flere seriøse forslag til stoff som blokkerer stråling her? Til f.eks vegg etc. Greia er at routeren ligger rett ovenfor rommet hvor jeg oppholder meg mest.

Når det er sagt så tåler jeg stråling, men det er den konstante eksponerinen som jeg tenker litt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...